حقایق فاش شده جدید در مورد کشتی تایتانیک

همه ی افرادی که درباره ی تایتانیک شنیده اند، فکر می کنند که تنها دلیل غرق شدن این کشتی، برخورد با کوه یخ بوده اما اینطور نیست! اخیرا کارشناسان نظریه ای جنجالی ارائه داده اند که درست بودن آن بسیار محتمل است. تایتانیک تنها با برخورد به کوه یخ غرق نشده است!

طبق مستندی جدید درباره ی تایتانیک با همین نام، با توجه به شواهد جدید، محققان تئوری جدیدی را ارائه داده اند که در آن حرارت بیش از حد بدنه ی کشتی عامل اصلی غرق شدن تایتانیک عنوان شده است که حتی بسیار قبل تر از عزیمت آن کشتی از بلفاست به ساوتهمتون شکل گرفته بود.
خبرنگار سنان مولونی که حدود ۳۰ سال بر روی پرونده کشتی تایتانیک تحقیق می کند، طبق یکی از عکس های این کشتی در قبل از عزیمتش، علامت سیاهی ۹ متری در جلوی بدنه ی این کشتی پیدا کرده است. او می گوید آتش سوزی داخلی در این کشتی به مدت ۳ هفته بی توجه مانده، دمای آن به حدود ۱۰۰۰ درجه ی سانتی گراد رسیده و در نهایت باعث ضعیف شدن بدنه جلویی این کشتی شده بود. پس می توان ادعا کرد که این عامل مهمی بوده که باعث شده کوه یخ به راحتی بدنه جلویی کشتی را سوراخ کند و موجب غرق شدن آن شود.
مولونی گفت: «ما نگاهی دقیق تر به قسمتی که کوه یخ با آن برخورد کرده و باعث ایجاد حفره در آن قسمت شده بود، کردیم و متوجه این موضوع شدیم که حتی قبل از ترک بلفاست، آن قسمت به دلیل خاصی بسیار ضعیف شده بود.»
پس می توان نتیجه گرفت که این حادثه به این سادگی ها هم نبوده است که این کشتی با همه ی عظمتش تنها با برخورد به کوه یخ غرق شده باشد. مجموعه اتفاقاتی از قبیل: آتش سوزی، کوه یخ و حتی سهل انگاری جنایی باعث رقم خوردن آن حادثه ی تلخ شده بودند. پس دو دلیل آتش سوزی و سهل انگاری جنایی عوامل بسیار مهمی بودند که کسی تا قبل از این تحقیق توجهی به آن ها نداشته است، اما داستان را به کلی عوض کرده اند. لازم به ذکر است که کارشناسان متالوروژی می گویند که اگر دمای یک فولاد را زیاد کنید باعث شکننده شدن آن شده و مقاومتش را تا حدود ۷۵ درصد پایین میاورید.
در این حادثه ی تلخ ۲۲۲۴ مسافر و خدمه حضور داشتند که ۱۵۰۰ نفر از آن ها جان خود را از دست دادند و یکی از بدترین و غم انگیزترین حوادث حمل و نقل دریایی در عصر مدرن را رقم زدند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *