حقیقت آنجاست : سازمان سیا اسناد محرمانه ی بشقاب پرنده ها را فاش میکند.

در سال ۱۹۴۷ افسر پلیس نیومکزیکو لونی زامورا در حال تعقیب یک اتوموبیل پرسرعت بود که صدای بلندی را شنید. او شعله هایی را در نزدیکی دشت های صحرا مشاهده کرد و به دنبال آن رفت. فکر میکرد که ممکن است یک انفجار دینامیتی در آن منطقه اتفاق افتاده باشد.
آنچه که زامورا گزارش داد هنوز بر سر آن جدال های فراوانی وجود دارد. او میگوید یک شی درخشان را در بالای تپه ها دیده و وقتی به آن نزدیک شده شی شروع به ایجاد صداهای بلند کرده است. زامورا برمیگردد اما شی پرنده ی ناشناس به سمت آسمان برخاسته و ناپدید میشود.
740566_5ugRrbqU
مشاهده ی یک یوفو (شی پرنده ی ناشناس -undentified flying object ) -برخلاف آنچه که محققان به آن اعتقاد دارند که زامورا حقیقت را میگوید این پدیده هنوز غیر قابل توضیح است-این پرونده توسط نیروی هوایی ایالات متحده به عنوان بخشی از پروژه ی کتاب آبی بررسی شده.
پروژه ی کتاب آبی (Project Blue Book )بیش از ۱۲,۶۱۲ مورد مشاهده ی اشیا پرنده ناشناس را بین سال های ۱۹۴۷ تا ۱۹۶۹ بررسی کرده است. آژانس هوش مرکزی (Central Intelligence ) نیز در این پروژه شرکت داشته است.
در پایین نکاتی قرار دارند که سازمان سیا (سازمان جاسوسی اطلاعات و امنیت ملی آمریکا ) از تحقیقات مربوط به یوفو ها یا اشیا پرنده ناشناس به دست آورده است ، خوشبختانه سازمان سیا لیستی از پرونده های مربوط به یوفو ها را نیز منتشر کرده که ستارگان سریال تلویزیونی X Files را خوشحال خواهد کرد.
۱-تشکیل گروهی برای یافتن و ارزیابی مشاهدات بعد از حوادث ۱۹۴۷ . پروژه ی کتاب بشقاب (Saucer) به منظور به دست آوردن اطلاعات ممکن در مورد این مشاهدات تشکیل شد. (فرض بر این بود که این مشاهدات الزاما به خاطر یوفو ها نیستند و ممکن است هواپیماهای خارجی باشند ) این گروه تحقیقاتی بعدا به اسم نشانه تغییر نام داد و سپس پروژه کتاب آبی نام گرفت.
۲-دریافتن اهداف تحقیقات شما. هدف پروژه کتاب آبی پی بردن به این مساله است که آیا یوفو ها تهدیدی برای امنیت ملی محسوب میشوند یا نه. آیا تکنولوژی یوفوها میتواند توسط ارتش آمریکا مورد استفاده قرار گیرد یا نه و توضیح اینکه کدام محرک یک شخص را وادار میکند تا مشاهده ی یک یوفو را گزارش دهد.
۳-مشورت با متخصصین. پروژه ی کتاب آبی شامل متخصصینی همانند اختر فیزیکدانان مقامات هوانوردی فدرال ، خلبان ها ، اعضای آکادمیک و افرادی در بخش اداره هواشناسی ، پایگاه های هوایی و مرکز بین المللی تحقیقات اتمسفریک در ناسا در کنار سایر بخش ها میباشد.
۴-دسته بندی پرونده ها و گزارش ها-دسته بندی های پروژه کتاب آبی شامل بخش های نجومی ، هوانوردی ، بالن ها ، ماهواره ها و سایر موارد اطلاعات نارس (ناکافی) و غیر قابل شناسایی است.
۵-از بین بردن موارد مثبت کاذب مثلا هواپیمای اشتباه گرفته شده -حقه ها و …
۶-توسعه ی روان شناسی محیط برای تشخیص هوانوردهای عادی یا سایر پدیده ها که عموم مردم به جای بشقاب پرنده ها اشتباه میگیرند.
۷-بررسی اسناد و مدارک شاهدین
۸-انجام آزمایش های مختلف مثلا عکاسی از انواع مشخصی از بالن ها از فاصله های متفاوت تحت شرایط آب و هوایی یکسان
۹-جمع آوری و آزمایش شواهد فیزیکی و قانونی. پرونده ی تحقیقاتی رامور شامل استفاده از ابزارهای تشعشع یاب برای جستجوی تشعشع و نمونه برداری از خاک برای انجام آنالیزهای تخصصی بود.
۱۰-عدم استقبال از گزارش های نادرست . در دهه ی ۱۹۵۰ در دوران جنگ سرد نگرانی هایی در این مورد وجود داشت که شاید اتحاد جماهیر شوروی از اشیا پرنده ناشناس ساختگی برای تحریک افکار عمومی استفاده میکند. بنابراین دولتمردان به مردم تفاوت پدیده هایی مانند شهاب ها و یا بالن ها را از بشقاب پرنده ها یاد دادند.
مترجم : آیدا صفری
منبع : space.com

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *