حیات روی زمین چگونه اغاز شد ؟

بیش از ۳٫۶ میلیارد سال پیش اتفاق بزرگی روی زمین رخ داد که منجر به شکل گیری حیات شیمیایی ساده ای شد که همان باعث ایجاد اولین قدم مهم به سمت ایجاد بلوکهای حیات و پیچیده تر اغاز گردد .

مواد شیمیایی ساده ای از جمله امینو اسید ها که از مولکولهای سازنده پروتوئین که شکل  پیچیده تری دارند میباشند . این پروتوئین ها گرد هم امده و نهایتا سلولها را تشکیل دادند  (سلولهای تکی و منفرد )

050913_rna2_ff

همچنین بیشتر دانشمندان بر این توافق دارند که همان سلولهای منفرد نهایتا به شکل گیری گیهان و حیات اورگانیسمهای زنده دیگری شد و حتی ریشه حیات هوشمند امروزی  .

تحقیقات اهیر فاش میسازد که چگئنه مواد شیمیایی ساده تبدیل به امینو اسیدها شد و چگونه شکل گیری حیات پیچیده تر در ان دوران از زمین که جهنمی بوده ممکن شد .   و پروتوئین ها شکل گرفت .

دانشمندان یک گام موثر در یافتن پاسخ این مهم جدیدا برداشتند و پاسخ را      میدانند . در تحقیقات دنیای امروز {RNA} ها و  {DNA} پسرعموهای همدیگر هستند که سلولهای حیاتی را تشکیل میدهند . بنا به پایه {RNA} دانشمندان ادعا دارند که  امینو اسید ها باعث ایجاد سوپ شیمیایی در زمین اولیه شدند و {RNA} را تولید کردند . (قبل از انکه سلولهای منفرد تشکیل شود )

این {RNA} ها نهایتا توانستند سلولهای پروتوئینی کوتاه را تولید کنند و باعث اشکار سازی سلولهای تکی و منفرد گردند .

همواره سیر و تکامل ابتدایی زندگی تا تشکیل اورگانیسمهای پیچیده تر و حتی انسان هیجان انگیز و گیج گننده نیز بوده است .

برای تحقیق جدیدی که صورت گرفته دانشمندان ۲۰ عدد امینو اسید مختلف را گرد هم اورند تا ببینند چه تعداد از انها کرد هم امده و با هم مچ میشوند . و از این رو مشخص کنند چه تعداد از ا ها برای تشکیل پروتوئین ها لازم بوده است .

قبل از این تصویر علمی بر این بود که زمین بسیار گرد در ان دوران حرارتی بیش از حدی داشته که این بلوکهای پروتوئینی فرصت شکل گیری پیدا کنند .
اما دانشمندان متوجه شدند با این وجود پروتوئین ها توانستند گرد هم ایند و با هم لینک شوند و  بلوکهای ضروری زندگی را بوجود اورند .

مترجم : ارش اریامنش –وبلاگ هوش فرازمینی

منبع :

WWW.IFLS.COM

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *