دهکده ی غول ها در پرو

دهکده ی غول ها

وقتی که اسپانیایی ها برای اولین بار به پرو آمدند، یکی از فاتحان آن ها به نام پدرو کیِزا دی لئون (Pedro Cieza de Leon) همه چیز را در کتابی با عنوان «وقایع نامه ی پرو» (Chronicles of Peru) یادداشت کرد. در این کتاب تفاسیری کامل و با جزییات فراوان از مردم بومی این مناطق، فتوحات اسپانیایی ها و جزییاتی دقیق از محیط طبیعی و البتهدهکده ای که توسط غول ها ساخته شده است وجود دارد.

کیِزا دی لئون در این کتاب به افسانه ای از مردم بومی این مناطق اشاره می کند که در آن غول هایی «سوار بر قایق هایی ساخته شده از نی و به بزرگی کشتی های غول پیکر که قامت آن ها از زانو به پایین به اندازه ی بلندی قد یک انسان معمولی بود» به این مناطق رسیدند. بر اساس این افسانه ، غول های یاد شده چاه هایی حفر کردند و دهکده هایی بزرگ برای زندگی خود ساختند که مردم بومی تکنولوژی لازم برای ساخت آن ها را نداشتند. بعدها آتشی از آسمان بارید و این غول ها را از بین برد.

در کمال تعجب کیزا دی لئون در کتاب خود ادعا کرده که دهکده ی غول ها و چاه هایی که کنده اند را با چشم خود دیده است. از نظر وی بزرگی دهکده و چاه های حفر شده توسط این غول ها با افسانه ی رایج مطابقت دارد. دی لئون حتی ادعا کرده که خود جمجمه و استخوان ران یکی از این غول ها را به چشم دیده و بسیاری دیگر از همراهان او دندان هایی را دیده اند که بیش از ۲۰۰ گرم وزن داشته اند.

البته انسان کنونی نتوانسته به این بقایا دسترسی داشته باشد از این روی نمی توان ادعاهای کیزا دی لئون را تایید کرد. البته هیچ دلیل منطقی نیز وجود ندارد که یک فاتح اسپانیایی بخواهد در مورد یک افسانه ی بومی به بزرگنمایی و داستان سرایی بپردازد.

مشخص نیست که وی واقعهً چه دیده است. آیا او را اغفال کرده بودند؟ آیا وی این داستان را سر هم کرده است؟ یا آیا فاتحان اسپانیایی چیزی را در پرو پیدا کرده بودند که نشان می داد آن ها اولین خارجی هایی نبودند که به این مناطق رسیده اند؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *