دو راه برای بهبود رابطه‌های جنسی

دلایل کم شدن میل جنسی چیست؟

جنسی

بر اساس مطالعه‌ی جدیدی که مجله‌ی Healthcare آن‌را منتشر کرده است، افرادی که بین ۱۸ تا ۳۰ سال سن دارند و ماری‌جوانا و الکل مصرف می‌کنند، نسبت به افرادی که هیچکدام از این مواد را مصرف نمی‌کنند دارای تجربه‌ی سکسی بهتری هستند. البته قبل از اینکه شروع به مصرف الکل و ماری‌جوانا کنید، باید در نظر داشته باشید که این مطالعه تنها یک مطالعه‌ی مشاهده‌ای است و شواهد مستحکمی بین مصرف این مواد و قدرت جنسی ارائه نمی‌کند.

در مورد این موضوع باید در نظر داشته باشید که هنوز تا اثبات اینکه مصرف الکل و ماری جوانا باعث بهبود مقاربت جنسی می‌شود، راه درازی باید پیموده شود. مطالعات گذشته یافته‌های کاملاً متناقضی با این مطالعه داشته‌اند و دریافته‌اند که هر دوی این مواد دارای اثرات مختلفی بر روی زنان و مردان بوده‌اند و سن، تاثیر زیادی در این رابطه دارد.

در این مطالعه، محققین ترجیح داده‌اند بر روی جوانان تمرکز کنند، زیرا این گروه از افراد تمایل بیشتری برای مصرف الکل و ماری‌جوانا و همچنین علاقه‌ی بیشتری برای برقراری رابطه‌ی جنسی دارند. محققین در این تحقیق ۲۷۴ نفر بین سنین ۱۸ تا ۳۰ سال را از آمریکا و اسپانیا ثبت نام کرده‌اند.

همه‌ی شرکت‌کنندگان مجموعه‌ای از پرسشنامه‌ها را پُر کرده‌اند تا بدین ترتیب محققین اطلاعات کاملی در مورد الگوی مصرف الکل و ماری جوانای آن‌ها و همچنین جنبه‌های مختلف عملکردهای جنسی آن‌ها داشته باشند. داده‌ها نشان داده است که مصرف‌کنندگان درجه اول ماری جوانا، بهترین عملکردهای جنسی را داشته‌اند و همین موضوع در مورد مصرف‌کنندگان درجه اول الکل نیز نسبت به کسانی که الکل مصرف نمی‌کنند نیز مشاهده شده است.

در این مطالعه، محققین دریافته‌اند که هر چه سطح مصرف الکل بالاتر باشد، ارضای جنسی نیز به نحو بهتری رخ می‌دهد. محققین در این مطالعه برخلاف مطالعات گذشته دریافته‌اند که در مورد مصرف الکل و ماری‌جوانا و ارتباط آن با لذات جنسی، تفاوت عمده‌ای بین زنان و مردان مشاهده نشده است.

این مطالعه در مجموع نشان داده است که در جوانان، مصرف الکل و ماری‌جوانا باعث بهبود عملکردهای جنسی می‌شود. محققین مکانیسم اثر این دو ماده بر روی لذات جنسی را واکاوی نکرده‌اند، ولی حدس می‌زنند که مصرف این دو ماده باعث کم شدن اضطراب و احساس خجالت می‌شود و به همین دلیل ارتباطات جنسی بهبود می‌یابد.

در مطالعات قبلی مشخص شده بود که مصرف ماری‌جوانا قبل از سکس در زنان باعث بهبود رضایت از اُرگاسم می‌شود و کسانی که مرتباً ماری‌جوانا مصرف می‌کنند تا ۲۰ درصد بیشتر از دیگران وارد رابطه‌ی جنسی می‌شوند.
مصرف‌کنندگان ماری‌جوانا باید این موضوع را نیز مد نظر قرار دهند که مصرف این ماده باعث کاهش تعداد اسپرم می‌شود. مصرف الکل نیز می‌تواند منجر به کاهش توانایی نعوظ آلت جنسی مردانه شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *