رازهای رشد سریع کسب و کار

کار

صاحبان کسب‌ و کار در شروع فعالیت خود اهداف بسیاری دارند که رشد سریع و شناساندن کسب‌ و کار نوپای‌شان به دیگران مهمترین آن‌ها محسوب می‌شوند.

اما موفقیت معمولا یک‌شبه اتفاق نمی‌افتد و هیچ دستور کاری برای موفقیت تضمینی وجود ندارد. با این‌ حال روش‌هایی برای تسریع فرایند رسیدن به اهداف و موفق کردن یک کسب‌ و کار وجود دارد. ما با صاحبان کسب و کارهای نوپای موفق صحبت کرده‌ایم و از آن‌ها خواسته‌ایم رازهای موفقیت‌شان را با شما در میان بگذارند.

 

افراد مناسب استخدام کنید

قبل از این‌که بخواهید به موفقیت کسب‌ و کار فکر کنید، باید مطمئن شوید کارکنانی دارید که می‌توانند شما را به این موفقیت برسانند. داشتن کارکنانی مناسب برای یک کسب‌ و کار نوپا ضروری است. آن‌ها باید افرادی باشند که از آستین بالا زدن نترسند و کلمات «این کار من نیست» در دایره‌ی لغات‌شان وجود نداشته باشد. آن‌ها باید خود را وقف موفقیت کسب‌ و کار کنند. استخدام افراد مطمئن و مناسب برای رشد سریع کسب‌ و کار ضروری است. با یک تیم خوب انجام هر کاری ممکن می‌شود.

 

روی روش‌های درآمدی تثبیت شده تمرکز کنید

به‌جای این‌که سعی کنید مشتریان جدید پیدا کنید، روی مشتریانی که دارید تمرکز کنید. می‌توانید کاری کنید مشتریان‌تان به شما وفادار شوند یا با استفاده از راهبردهای بازاریابی و بررسی رفتار مشتریان کاری کنید دوباره سراغ شما بیایند. اگر به‌دنبال سرمایه‌گذار هستید تمرکز روی بازار تثبیت شده‌ی‌تان اهمیت زیادی دارد.

 

با محدود کردن خطرات داخلی و خارجی کسب و کار می‌توانید بخش اجتناب‌ناپذیر به نام ریسک‌پذیری را به خوبی انجام دهید.

میزان ریسک را کاهش دهید

ریسک بخشی اجتناب‌ناپذیر از شروع و رشد کسب‌ و کار است. همه‌چیز را نمی‌شود کنترل کرد، اما روش‌های زیادی برای محدود کردن خطرات داخلی و خارجی که کسب‌ و کار را تهدید می‌کنند وجود دارد. یکی از راه‌های انجام این کار از طریق بیمه است. کسب و کار‌های کوچک باید طوری رشد خود را مدیریت کنند که مداوم باشد و متوقف نشود. برای مثال سرقت اطلاعات کارکنان، مشتریان و طراحی محصولات می‌تواند هزینه‌های زیادی به‌دنبال داشته باشد و یک کسب‌ و کار کوچک را نابود کند؛ در نتیجه آن‌ها باید بتوانند با استفاده از بیمه خسارات وارده را جبران کنند.

پس از این‌که کسب‌ و کار کمی رشد کرد فضا و تجهیزات بیشتری به آن اضافه می‌شود و محصولات بیشتری تولید می‌کند. بهتر است چند وقت یک‌‌بار بیمه خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید به‌خوبی کسب و کارتان را پوشش می‌دهد.

 

انعطاف‌پذیر باشید

یکی از مشخصاتی که به موفقیت یک کسب‌ و کار نوپا منجر می‌شود، توانایی تغییر مسیر هماهنگ با تغییرات بازار است. رویکردی انعطاف‌پذیر به پیشرفت محصول و کسب‌ و کار به شما کمک می‌کند سریع‌تر رشد کنید. وقتی انعطاف‌پذیر باشید و بتوانید سریع تغییر کنید، قادر خواهید بود رویکردهای مختلف به کسب‌ و کار را آزمایش و بهترین‌شان را انتخاب کنید. به این شکل می‌توانید زمین بخورید، دوباره سرپا شوید و به مسیر ادامه دهید. سعی کنید خود را با گرایش‌های عمومی هماهنگ کنید. در زمانه‌ی اینترنت، می‌توانید افق‌های کسب‌ و کارخود را به‌سادگی گسترش دهید.

 

راضی نگه‌داشتن مشتریان با تولید محصولات با‌‌کیفیت بهترین تبلیغ محسوب می‌شود.

روی تجربه‌ی مشتریان تمرکز کنید

دید مشتریان به کسب‌ و کار شما می‌تواند آن را زمین بزند یا موفق کند. اگر محصولات باکیفیت تولید کنید و مشتریان از شما راضی باشند، به‌سرعت در شبکه‌های اجتماعی از شما تعریف خواهند کرد؛ اما اگر خرابکاری کنید حتی سریع‌تر دنیا را باخبر می‌کنند. اگر به‌دنبال رشد سریع هستید باید کاری کنید مشتریان‌تان از شما راضی باشند.

کسب و کارهای کوچک در مقایسه با شرکت‌های بزرگ چابک‌تر هستند و راحت‌تر می‌توانند پاسخ‌گوی نیازهای مشتریان باشند. کسب و کارهای کوچک موفق از این توانایی استفاده کرده‌اند و با تولید محصولات جدید و خلاقانه و ارائه کردن خدمات بهتر توانسته‌اند رابطه‌ای طولانی با مشتریان خود برقرار کنند.

 

روی خودتان سرمایه‌گذاری کنید

کسب‌ و کار شما در سال‌های اول خود تقریبا سودی برای‌تان نخواهد داشت و تمام درآمدش را باید خرج خودش کنید. اگر یک کسب‌ و کار نوپا بتواند روی خودش سرمایه‌گذاری کند رشدش سریع‌تر می‌شود. این‌که در سال‌های اول، تمام در‌آمد کسب‌ و کار را در خودش خرج کنید اهمیت زیادی دارد. اگر به‌دنبال رشد سریع هستید باید سریع و زیاد سرمایه‌گذاری کنید.

 

دوراندیش باشید

سرعت عمل یک کسب‌ و کار نوپا اهمیت زیادی در موفقیت آن دارد اما برنامه‌ریزی برای قدم‌های بعدی و در نظر گرفتن تمام سناریو‌های ممکن هم بهترین روش پیش‌گیری از رکود کسب‌ و کار و تضمین رشد آن است.

منبع:ایرانگان

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *