راز صندوق عهد – آیا یک دستگاه پیشرفته فرازمینی بود

راز صندوق عهد

آیا یک دستگاه پیشرفته فرازمینی بود

چرا نباید کسی به آن نزدیک می شد 

box (4)

تابوت عهد یا صندوق عهد در باور یهودیان و مسیحیان ، جعبه ای است چوبی ، مزین و با روکشی از طلا که در آن دو لوح قانون که توسط خداوند به موسی پیامبر داده شده بود ، نگهداری میشد ، به عقیده آنان خداوند از طریق این صندوق با بنی اسرائیل سخن می گفت .

این جعبه از مقدسترین اشیاء برای یهودیان است . در زمان تصمیم گیریهای مهم فرشته ای از آن خارج میشد و در هاله ای از دود فرامین الهی را به مردم ابلاغ میکرد . این تابوت در زمان سموئیل نبی توسط فلسطینیان به سرقت رفت ولی به دلیل مصائبی که برای آن ها به وجود آورد آن را پس دادند .

box (1)

بعدا در زمان حمله بخت النصر به اورشلیم این تابوت مفقود شد . درون این تابوت نسخه اصلی تورات که بر روی سنگ حکاکی شده وجود داشته است و این همان صندوقی بود که مادر موسی او را در آن گذاشت . اما در مورد صندوقچه عهد مطالب ناگفته بسیاری وجود دارد برخی بر این باورند که این صندوقچه بر خلاف اعتقاد مسلمانان و یهودیان هیچ منشا الهی نداشته و دستور ساخت آن مرحله به مرحله توسط موجوداتی از ماورای زمین به موسی (ع) داده شده است .
در کتاب خروج فصل ۲۵ آیه ۴۰ نوشته شده است :

دقت کن همه را عینا مطابق طرحی که در بالای کوه به تو نشان دادم بسازی

در عهد عتیق نیز این موضوع تایید شده است طبق هر دو کتاب موسی از طرف یهوه خدای اسرائیل ماموریت می یابد بر اساس یک دستور خاص صندوقی برای وجود ازلی بسازد .

box (5)box (2)

نمونه ای از مدل توصیف شده دستگاهی که بنی اسرائیل در صحرای سینا برای تهیه غذا استفاده می کردند ، یک روز باید خاموش می بود ، نظریه پردازان معتقدند در آن روز احتمالا تعمیر و نگهداری می شده .

بن دیوید یک فیلسوف و دانش پژوه معاصر یهودی معتقد است :

صندوق عهد موسی در آن زمان دارای سیستم نسبتا کامل الکتریکی بوده و می توانسته روی دیگران تاثیر بگذارد . بنا به گفته تلمود شناسان دسترسی به قدس الاققداس که صندوق عهد در آن جا داشته همیشه با خطر همراه بوده است کاهن اعظم همیشه با ترسی شدید به همراه بوده است کاهن اعظم همیشه با ترسی شدید به آن نزدیک می شد و اگر سالم از آنجا باز می گشت روز خوبی می داشت .

در فصل شش آیه ۱۹ از کتاب اول سموئیل نوشته شده است :

اما خداوند هفتاد نفر از مردان بیت الشمس را کشت زیرا به داخل صندوق عهد نگاه کرده بودند .

این صندوق خاصیتی داشته است که هرکس به آن نزدیک می شد بلافاصله جان خود را از دست می داد به جز افراد خاصی که طرز کار با آن را بلد بودند .

box (6)

صندوقچه عهد علاوه بر خاصیت اصلی آن خاصیت تولید غذا را برای قوم یهود نیز داشته است از روی توصیف های آن دو دانشمند انگلیسی به نام های جورج سیسون و رادنی دیل در صحرای سینا یک دستگاه پرتو افشان توانسته بودند بسازند که جلبک های سبز را به مواد غذایی پر پروتئین تبدیل بکند.

غذایی که دستگاه صندوق عهد تولید می کرد منا نام داشت که یک نوع جلبک بسیار مغذی بود و قوم بنی اسرائیل در زمان ۴۰ سال سرگردانی در صحرای سینا از ان تغذیه می کردند و جالب این بود که روزهای شنبه نباید آن را مورد استفاده قرار می دادند در غیر این صورت از کار می افتاد .

دانشمندان احتمال می دهند که این یک دستگاه بسیار پیشرفته بوده است و علت ممنوعیت در روز شنبه برای تعمیر و نگهداری ان بوده است یعنی فرازمینی ها یک روز در هفته آن را سرویس می نموده اند تا برای شش روز بتواند غذا تولید کند . این صندوق دارای یک سیستم الکتریکی و احتمالا یک نیروگاه اتمی کوچک بود که موسی از آن برای تولید مواد غذایی و تماس با بیگانگانی که صندوق را به او داده بودند یا اینکه تماس مستقیم به عنوان یک وسیله بی سیم با فرشتگان خدا استفاده می کرده است .

و علت اینکه هر کس به آن نزدیک می شد می مرد خاصیت رادیو اکتیویته ی صندوق بود . صندق عهد معمولا توسط دو گاو شیرده کشیده می شده است و وزن آن بیش از ۳۰۰ کیلوگرم نبوده است زیرا گاهی اوقات مردانی با گذاشتن آن روی چوب ها آن را بروی شانه های خود حمل می کرده اند .

نظریه پردازان بیگانگان باستانی معتقدند آن صندوق نوعی رآکتور هسته ای بوده و علت ممانعت از نزدیکی به ان و مرگ افراد در اثر نزدیکی بدلیل تشعشع رادیو اکتیو بوده .

box (3)

بعد از آنکه صندوق به دست داود افتاد او نیز از خاصیت این صندوق آگاه بود و نمی خواست آن را در خانه خود نگه دارد به همین دلیل برای نگهداری آن معبدی ساخت . سلیمان نیز از آن بسیار می ترسید .

در دوره حزقیال نبی موجودات فضایی بر ارمیا نزدیک شدن و از او خواستند صندوق را از بین ببرد . اما با حمله بخت النصر موجودات فرازمینی نیز تمایل نداشتند صندوق بدست بابلی ها بیفتد زیرا ممکن بود بابلی ها توسط خدایان یا موجودات فضایی دیگری پشتیبانی شوند و به این ترتیب اطلاعات تماس های صوتی قوم یهود به دست قوم بابل یا اربابان آن ها بیافتد و ارمیا صندوق را در غار امنی پنهان کرد .

در کتاب شکوه پادشاهان نوشته شده است بعد از حمله حبشیان به اورشلیم صندوق را از شهر دور کردند و سپس میکائیل فرشته مقرب خداوند نزدیک شد و به آن ها در فراری دادن صندوق عهد یاری رساند پسر سلیمان نیز در فراری دادن صندوق نقش موثری داشت نکته جالب آن است که ساکنان مصر در آن زمان نیز فرشته ای را که صندوقی در دست دارد دیده بودند .

در هند نیز در افسانه ماهباراتا و رامایانا نیز در این باره مسائلی نوشته شده است و حتی کوهی بنام کوه سلیمان نیز وجود دارد که احتمالا میکائیل به دستور خداوند صندوق را در آنجا از بین برده و یا تا ظهور منجی نهایی پنهان کرده است تا جلوی رسیدن آسیب های بیشتر توسط آن به بشریت گرفته شود .

 

مطالب مرتبط

۱۱ دیدگاه‌

  1. احمد گفت:

    موسی اساسا وجود خارجی نداشته چون نمیشه نواده ای ۲۵۰ سال قبل از جد خودش ابرا یا همان ابراهیم زندگی میکرده لطفا جهت تحقیقات بیشتر به تاریخ بین النحرین مراجعه نمایید

  2. علیرضا گفت:

    برای اطلاعات بیشتر کتاب زیر را از اینترنت دانلود کنید:
    نام کتاب: «پیامی که انسان‌های کرات دیگر به من دادند»

  3. کیانوش گفت:

    یه بار میگه خدا دستور داده که حضرت موسی صندوق رو بسازه واونم میسازه یه بار میگه اون همان صندوقیه که مادر موسی حضرت موسی رو در بچگی داخل آن گذاشت اصلا باهم نمیخونه.

  4. نجمه گفت:

    من یک کتاب با همین مضمون داشتم خیلی قدیمی بود متاسفانه گمش کردم و اسمش هم فراموش کردم لطفا کمک میکنید اسم کتاب رو پیدا کنم موضوعشم معجزات موسی از دید علم بود

    • ز گفت:

      سلام من یکبار بیست پنج سال پیش آدم فضایی دیدم و همه زندگی م تعغیر کرد و اکنون علوم را میدانم که بی شک بمحض گفتن ان بی شک جانم به خطر خواهد افتاد من به امریکای جنوبی دنبال این موضوع سفر کردم و

  5. علی گفت:

    همه ادیان ساخته بشریته و اگه داخل خودشون تحقیق کنی سند دروغ بودنشون رو پیدا می‌کنی بطور مثال در متن بالا که گفته :فرشته محبوب خدا هم در فراری دادن صندوق به انسانها کمک کرده . پس مگه فرشته نبوده ؟ خب خیلی راحت خودش و صندوق رو از چشم آدمها پنهان میکرد یا مثلا بال میزد میرفت

  6. محمد گفت:

    چه چرت و پرتهایی نوشته ، قران که این ماجرای غذا رو قشنگ بیان کرده ، حتی تابوت عهد را

  7. کاظم گفت:

    بعضی ها تلاش دارن همه چیز را به فرازمینی ها نسبت دهند.سوال اینجاست حتی اگه این چنین باشد آیا مسئله وجود خداوند مورد شک است.آیااین هستی لایتناهی و این فرازمینی ها را هم خود فرازمینی ها آفریدن

  8. محسن گفت:

    جاهل بی عقل ، اول مغزت رو بپز بعد بنال

  9. فرشاد گفت:

    صد در صد فرازمینی‌ها بوده‌اند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *