راهنمای سفر به نیویورک؛ آمریکا

travel-to-newyork (2)

نیویورک از آن دست شهرهایی است که در طول عمرتان، دست کم برای یک بار هم که شده، باید از آن بازدید کنید. معماری‌های مدرن، شب‌نشینی‌ها، تکنولوژی‌های به روز، هنر، غذا و فرهنگ متنوع این شهر دلایل خوبی برای سفر به آن محسوب می‌شوند. در واقع نیویورک را می‌توان یکی از نمادین‌ترین شهرهای جهان تصور کرد. شهری که احتمالا شیفته‌ی آن خواهید شد.

 نیویورک، مشهور به بیگ اپل، درمجموع از ۵ ناحیه شامل برانکس، بروکلین، منهتن، کوینز و استاتن آیلند تشکیل شده است. متاسفانه، این شهر حداقل در مقایسه با نقاط دیگر ایالات متحده،  مقصدی بسیار گران محسوب می‌شود. برای  تماشای اغلب جاذبه‌های عمده‌ی این شهر، باید هزینه بپردازید، که گاهی قیمت‌های بالایی هم دارند. بخواهیم واقع بین باشیم، نیویورک شهری نیست که برای بیشتر مردم مقرون به صرفه باشد. با این وجود، می‌توان با تدابیری هوشمندانه، تا حد زیادی از بار هزینه‌ها کم کرد. این مطلب برای سفری ۳ تا ۷ روزه به این شهر تهیه و تنظیم شده است.

travel-to-newyork (1)

travel-to-newyork (3)

اطلاعات ضروری

اختلاف ساعت با تهران: ۸:۳۰-

زبان رایج: انگلیسی با لهجه‌ی آمریکایی

واحد پول رسمی: دلار آمریکا

نوع برق شهری: برق متناوب با دو شاخه‌ی تخت موازی (۱۱۰ ولت/۶۰ هرتز)

پیش شماره کشور: ۱+

پیش شماره نیویورک: ۲۱۲

تلفن اضطراری: ۹۱۱

شماره دفتر اطلاعات گردشگری: ۱۲۲۲ ۴۸۴ ۲۱۲ ۱+

جهت رانندگی: راست

وب‌گاه رسمی: www.nyc.gov

فرودگاه: (John F. Kennedy International (JFK) – LaGuardia International (LGA)- Newark International (EWR

وضعیت آب و هوایی

آب و هوای نیویورک به فصل‌های کلاسیک (حالت عادی) بسیار نزدیک است. تابستان‌ها تقریبا همیشه گرم و اغلب مرطوب هستند، اما معمولا هر هفته یا دو هفته با روزهایی مطلوب توام می‌شوند. زمستان‌ها ممکن است کاملا سرد، اما حتی زمانی که برف می‌بارد، این برف در منهتن به سرعت پاک می‌شود. بهار و پاییز این شهر را می‌توان پرطرفدارترین فصول برای بازدید در میان اغلب مردم به شمار آورد، چرا که دمای هوا معمولا مطلوب و خوش‌آیند است. گاهی اوقات امکان دارد با بارش‌های شدید باران روبرو شوید، اما هر موقع که چنین اتفاقی می‌آفتد، فورا می‌‌توانید فروشندگانی را پیدا کنید که چترهایی را با قیمت ۵ دلار یا حتی کمتر به فروش می‌رسانند. همچنین پیدا کردن پناهگاه‌هایی سریع کار چندان مشکلی نیست، بنابراین نیازی نیست وسایل مناسب باران‌های اینچنینی را در طول سفر به همراه داشته باشید.

بهترین زمان برای رزرو هتل

هتل‌های نیویورک از اواسط ماه ژانویه تا مارس ارزان‌تر هستند، اما معاملات نسبتا شیرین، تقریبا در هر زمان از سال امکانپذیر است. رزرو اتاق از قبل و در سریع‌ترین زمان ممکن، بهترین استراتژی خواهد بود، هرچند، گاهی اوقات قیمت‌ها به دلیل رزرو نشدن اتاق‌ها و تقاضای کم، کاهش پیدا می‌کنند. هتل‌های بیرون از منطقه‌ی منهتن ارزان‌تر از آنهایی است که در منطقه‌ی بروکلین قرار دارند. در نیویورک، درجه بندی ستاره‌ای در بسیاری از سیستم‌ها خودسرانه به نظر می‌رسد، بنابراین گمان نکنید که یک هتل ۴ ستاره‌ی ارزان‌تر، از یک هتل ۲ ستاره‌ی گران‌تر در همان ناحیه بهتر است. اتاق‌ها در کمال تعجب کوچک هستند و سر و صدهای خیابانی می‌تواند آزار دهنده باشند، پس عاقلانه است که قبل از سفر، در مورد هتل محل اقامتتان خوب تحقیق کنید.

هزینه‌های مرسوم

هزینه‌ی هاستل (خوابگاه)

هزینه‌ی اتاق اشتراکی در نیویورک بین ۳۰ تا ۵۰ دلار آمریکا و هزینه‌ی اتاق خصوصی دو تخت‌خوابه به ازای هر شب ۴۰ تا ۶۶ دلار می‌شود، اگرچه قیمت میانگین آن‌ها حدود ۷۰ دلار است. ضمنا خوابگاه‌های زیادی در این شهر وجود ندارد.

هزینه‌ی اقامت در هتل

هتل‌های نیویورک به خصوص اگر در نزدیکی میدان تایمز باشند، گران هستند، اما با توجه به اینکه بسیاری از جاذبه‌های مشهور شهر در این ناحیه قرار دارند، ارزش هزینه‌ای را که می‌پردازید دارد. اگر بخواهیم لیستی از میانگین قیمت اتاق‌های استاندارد انواع هتل، بر اساس کیفیت و تعداد ستاره تهیه کنیم، نتیجه به شرح زیر خواهد بود:

۱ ستاره      ۵۴ تا ۱۴۵ دلار

۲ ستاره      ۱۵۲ تا ۳۴۴ دلار

۳ ستاره      ۲۵۳ تا ۵۱۰ دلار

۴ ستاره      ۳۱۳ تا ۶۲۵ دلار

 ۵ستاره      ۴۸۱ تا ۷۲۹ دلار

متوسط قیمت مواد غذایی

قیمت غذا و نوشیدنی در نیویورک، محدوده‌ی وسیعی را در بر می‌گیرد. در صورتی که از نقاط توریستی و اصلی شهر فاصله بگیرید، می‌توان به راحتی وعده‌های غذایی خوب و ارزانی را پیدا کرد.

هزینه‌ی صبحانه‌ی مقرون به صرفه‌: هتل‌های این شهر به ندرت وعده‌ی صبحانه‌ رایگان ارایه می‌دهند، اما همیشه می‌توانید به سادگی یک فروشگاه Deli & Bagel برای میل کردن غذایی سریع و ارزان پیدا کنید. (۴ تا ۷ دلار)

هزینه‌ی ناهار مقرون به صرفه‌: برش‌های بزرگ پیتزا هر کدام حدود ۲.۵ دلار و ساندویچ‌های کامل هم  از حدود ۴ دلار شروع می‌شوند. (هزینه‌ی تخمینی: ۵ تا ۹ دلار)

هزینه‌ی شام مقرون به صرفه: وعده‌های غذایی ارزان‌تر و سریع‌تر، همه جا در دسترس هستند، اما با این وجود باز هم می توان یک رستوران مقرون به صرفه در این محدوده قیمت پیدا کرد. (۹ تا ۱۵ دلار)

اگر دوست دارید خودتان آشپزی کنید، بسته به اینکه به کدام سبک از غذای غربی یا آسیایی علاقمند باشید، می‌توانید مواد غذایی مورد نیاز یک هفته‌تان را با پرداخت به ترتیب حدود۱۰۷ و ۸۶ دلار آمریکا تهیه کنید. به یاد داشته باشید محاسبه قیمت‌ها بر اساس میزان کالری استاندارد و مواد غذایی مورد نیاز یک انسان سالم و بالغ تنظیم شده است که اقلامی چون نان تازه، برنج سفید، گوشت قرمز گاوی، تخم مرغ، شیر (سبک غربی)، سینه‌ی مرغ (پوست کنده و بدون استخوان)، پنیر محلی (سبک غربی)، سیب درختی، موز، پرتقال، گوجه فرنگی، سیب زمینی، پیاز و کاهو می‌شود. مسلم است که اگر مواد بیشتری نیاز دارید، باید هزینه‌ی بیشتری بپردازید.

حمل و نقل عمومی در نیویورک

برای استفاده از شبکه‌ی حمل و نقل عمومی در نیویورک، دو انتخاب اصلی پیش رو دارید، شبکه‌ی زیرزمینی و اتوبوس. خوشبختانه هر دوی این سیستم‌ها از یک نوع بلیط بهره می‌برند، بنابراین می توانید با خرید یک بلیط، از هر کدام از آن‌ها استفاده کنید. مترو تقریبا همیشه، به غیر از اواخر شب که تاکسی‌ها می‌توانند بدون داشتن دغدغه‌ی ترافیک سرعت بگیرند، سریع‌ترین راه جابجایی در این شهر محسوب می‌شود. خط متروی نیویورک، طولانی‌ترین سیستم ریلی درون شهری جهان است. شبکه‌ی اتوبوس این شهر با وجود کارآمد بودن، کمتر مورد استفاده‌ی توریست‌ها قرار می‌گیرد، اما بدون شک برای کسانی که می‌خواهند از طول یک خیابان عبور کنند یا نمی توانند پله‌های پرتعداد مترو را بالا و پایین بروند، اتوبوس‌ها انتخابی مناسب هستند. تاکسی‌ها هم گزینه‌ی خوب و ایمنی محسوب می‌شوند که اگر بتوانید هزینه‌ی بالای آن‌ها را تقبل کنید، راضی کننده خواهند بود.

ترن هوایی از فرودگاه جان اف کندی  تا منهتن۱۶ دلار
تاکسی از فرودگاه جان اف کندی تا منهتن۵۲.۵۰ دلار
اتوبوس شاتل از فرودگاه جان اف کندی تا منهتن۲۲ تا ۲۷ دلار
بلیط مترو با انتقال نامحدود۲.۵ تا ۲.۷۵ دلار
اتوبوس شاتل از فرودگاه LGA تا منهتن۱۲ تا ۱۶ دلار
تاکسی از فرودگاه LGA تا منهتن۲۶ تا ۳۵ دلار
هر ۳ کیلومتر جابجایی توسط تاکسی در منهتن۴ تا ۱۰ دلار
کارت متروی ۷ روزه با تعداد سفر نامحدود (۱۵.۵۰ دلار کاهش هزینه)۳۱ دلار

توصیه‌هایی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها

در تور‌های رایگان شرکت کنید

اطراف شهر نیویورک مکانی بسیار عالی برای قدم زدن است. با این وجود، تماشای این شهر از بیرون تنها نیمی از ماجرا است. برای تجربه‌ی نیمه‌ی دیگر می‌توانید در تورهای رایگان شرکت کنید. همچنین جامعه‌ی هنری مربوط به شهرداری در روزهای چهارشنبه تورهایی در پایانه بزرگ مرکزی را ارائه می‌دهد که شرکت در آن‌ها خالی از لطف نیست

دنبال بلیط‌های ارزان‌قیمت تئاتر باشید

اگرچه بلیط‌های تئاتر گاهی می‌توانند صدها دلار قیمت داشته باشند، اما خوشبختانه راهی وجود دارد که بتوان این بلیط‌ها را با تخفیف خریداری کرد. در میدان تایمز می‌توان با ۴۰ تا ۵۰ درصد تخفیف هر بلیط را خریداری کنید. البته این بلیط‌ها لحظه‌ی آخری هستند و نیاز است که در همان روز نمایش آن‌ها را خریداری کنید. اما در هرصورت انتخاب خوبی خواهد بود. همچنین دفاتر فروش بلیط در خیابان جنوبی بندرگاه و بروکلین یافت می‌شوند.

بازدید از موزه‌های رایگان

شهر نیویورک تعدادی از بهترین‌ موزه‌های جهان را در خود جای داده است، از موزه‌ی Met گرفته تا موما و  گوگنهایم می‌تواند شگفتی‌هایی را برای‌تان به همراه داشته باشد. بسیاری از این موزه‌ها در روز‌های خاصی از هفته به طور رایگان پذیرای بازدیدکنندگان هستند. موزه‌ی هنر آمریکایی ویتنی ( Whitney)  و گوگنهایم در روزهای جمعه خدمات خود را به صورت رایگان ارایه می‌دهند. بازدید از موزه هنر مردمی آمریکایی هم رایگان است. همچنین موزه‌‌ی ملی Cooper     Hewitt  بعد‌از ظهر سه‌شنبه‌ها، نیز خدمات خود را به صورت رایگان ارایه می‌دهد. موزه‌های Met و گالریSteuben   گرچه رایگان هستند اما پذیرای کمک‌های مردمی ۲۰ دلاری و اختیاری شما هستند. در نهایت موزه‌ی هنرهای مدرن نیویورک روزهای جمعه از ساعت ۴ به صورت رایگان به روی عموم باز است.

کارت مترو نامحدود بخرید

شما بار‌ها و بارها از خط مترو استفاده خواهید کرد که این موضوع هزینه‌های شما را افزایش خواهد داد. بهتر است یک کارت مترو نامحدود خریداری کنید تا در هزینه‌هایتان به طور قابل توجهی صرفه‌جویی کنید.

از دست‌فروش‌ها غذا بخرید

در نیویورک می‌توان تعداد بیشماری فروشندگان دوره‌گرد غذایی به همراه چرخ دستی‌شان را پیدا کرد که قیمت‌های متفاوتی را پیشنهاد می‌دهند. غذای آن‌ها خوشمزه‌ است و از این طریق می‌توانید پول‌تان را ذخیره کنید.

از مزیت سایت کوچ‌سرفینگ بهره ببرید

احتمالا با سایت کوچ‌سرفینگ آشنایی دارید. ارزان‌ترین اتاق‌ها در نیویورک خوابگاه‌های اشتراکی هستند که حدود ۳۰ تا ۵۰ دلار قیمت دارند و بدون شک برای بسیاری، هزینه‌ی زیادی محسوب می‌شود. احتمالا دوست دارید از پرداخت چنین هزینه‌ای اجتناب کنید. خب مشکلی نیست! سایت کوچ‌سرفینگ راهی عالی برای این کار را پیش روی شما قرار می‌دهد. این سایت فرصتی را در اختیار شما می‌گذارد تا  به جای رزرو هتل و هاستل، شب را کنار مردم بومی هر شهر و در خانه‌هایشان آن هم به صورت رایگان سپری کنید! عالی نیست؟ تنها کافی است از قبل در این سایت ثبت‌نام و درخواست خودتان را بفرستید تا احتمالا به زودی توسط شخصی دیگر از مقصد مورد نظرتان به شما پاسخ داده شود. علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها، می توانید دوست‌هایی از کشورها و فرهنگ‌های دیگری پیدا کنید و به سادگی با سبک زندگی مردم آن منطقه آشنا شوید.

کارت عبور نیویورک خریداری کنید (new york pass)

متاسفانه بسیاری از جاذبه‌های اصلی این شهر، به طور میانگین، گران‌ قیمت‌ترین جاذبه‌های دنیا در نوع خود محسوب می‌شوند. مشکل گشای بسیاری از مردمی که نمی‌خواهند هزینه‌های گزافی بپردازند، کارت‌های عبور شهری هستند. با استفاده از این کارت‌ها می‌توانید بیش از ۵۰ جاذبه‌ی مهم نیویورک را به صورت رایگان بازدید کنید. در ابتدا قیمت این کارت‌ها گران به نظر می‌رسد، اما با یک حساب سر انگشتی متوجه خواهید شد که اگر بخواهید بدون این کارت‌ها از بیشتر جاذبه‌های شهر دیدن کنید، باید هزینه‌ای به مراتب بیشتر ی بپردازید. البته یادتان باشد فقط در صورتی از این کارت‌ها خریداری کنید که مطمئن باشید تعداد زیادی از موزه‌ها و جاذبه‌های شهر نیویورک را بازدید می‌کنید.

مدت اعتباربزرگسالان (دلار آمریکا)کودکان ۴ تا ۱۲ سال (دلار آمریکا)
۱ روزه۹۰۶۰
۲ روزه۱۴۰۱۱۰
۳ روزه۱۸۰۱۴۰
۵ روزه۲۳۹۱۵۵
۷ روزه۳۲۹۱۶۵

نکته: کارت عبور نیویورک به طور معمول در اواخر ماه‌های ژانویه‌ی هر سال افزایش قیمت دارد، از این صفحه می‌توانید کارت‌ها را با کم‌ترین قیمت تهیه کنید.

کارهایی که باید انجام دهید و نقاطی که باید ببینید

ببینید: ساختمان امپایر استیت

اگر دوست دارید برفراز یکی از بلندترین ساختمان‌های شهر به مناظر اطراف نگاه کنید، از ساختمان امپایر استیت (دومین بنای بلند شهر مشهور به مرکز تجارت جهانی) دیدن و دیدی مانند یک پرنده را تجربه کنید. در حال حاضر این ساختمان تا دیر وقت به فعالیت خود ادامه می‌دهد، بنابراین می‌توانید حتی در شب از دیدن شهر لذت ببرید. در واقع این بنای مشهور، خط افق منطقه‌ی منهتن را می‌سازد. احتمالا تاکنون در فیلم‌های هالیوودی بسیاری، مناظر زیبایی را از بالای امپایر استیت تماشا کرده‌اید، اما تجربه‌ی قابل لمس لذتی دیگر دارد که نباید از دست داد.

مناسب برای: مشتاقان تاریخ، عاشقان هنر و معماری، زوج‌های جوان، به همراه دوستان

نکته‌ها:

  • رنگ این بنا، شب‌ها بر اساس رویدادها یا تعطیلات خاص  تغییر می‌کند.
  • هزینه‌ی ورود به طبقات بالای امپایر استیت برای بزرگسالان ۳۲، افراد مسن (۶۲+) ۲۹ و خردسالان (۱۲-۶) ۲۹ دلار می‌شود.
  • اگر دوست ندارید در صف‌های طولانی منتظر بمانید، صبح‌ها ۸ تا ۱۱ و ظهر ۱۲ تا۱:۳۰ از امپایر استیت دیدن کنید.

travel-to-newyork (4)

travel-to-newyork (5)

travel-to-newyork (6)

travel-to-newyork (7)

travel-to-newyork (8)

ببینید: تئاتر برادوی

نمی‌توان به نیویورک سفر کرد و یکی از نمایش‌های تئاتر برادوی را ندید. در این شهر نمایش‌های عالی موزیکال، درام و نامتعارف زیادی وجود دارد. چیزی بهتر از تماشای تئاتر در نیویورک وجود ندارد. چه علاقمند به تئاتر باشید یا نه، موارد واقعا بی نظیری در نمایش‌های این تئاتر وجود دارد که هرکسی را مجذوب خود می‌کند. از کنسرت‌های مشهورترین هنرمندان موسیقی گرفته تا شوهای با کیفیت جهانی در این سالن مشهور اجرا می‌شوند .

مناسب برای: سفرهای لوکس، عاشقان هنر و معماری، زوج‌های جوان، به همراه دوستان، سالمندان

نکته‌ها:

  • اگر در صف‌های طولانی حدودا یک ساعته بمانید، می‌توانید برخی روزها، بلیط‌های این تئاتر را با تخفیف‌های ۲۵ تا ۵۰ درصدی تهیه کنید. تنها کافی است از دفتر فروش بلیط در میدان تایمز بازدید کنید.

travel-to-newyork (9)

travel-to-newyork (10)

travel-to-newyork (11)

travel-to-newyork (12)

travel-to-newyork (13)

ببینید: موزه‌ی هنر متروپولیتن

موزه متروپولیتین یا به اختصار MET از اوایل قرن ۲۰ پرتره‌ها و مجسمه‌هایی را از هنرمند مشهور، فرانک استلا به نمایش می‌گذارد. این موزه یکی از پیش‌روترین و بهترین‌ها در جهان محسوب می‌شود. موزه‌ی MET بسیار با ارزش و دیدنی است. مجموعه‌ی دائمی این موزه، شامل بیش از ۲ میلیون اثر هنری از جمله شاهکارهایی از بزرگ‌ترین هنرمندان تاریخی و همچنین مکشوفات ارزشمندی از تمدن‌های باستانی و معبد مصری Dendur می‌شود.  شما می‌توانید به راحتی یک روز کامل را اینجا سپری کنید، کاری که اغلب بازدیدکنندگان هم انجام می دهند.

مناسب برای: مشتاقان تاریخ، عاشقان هنر و معماری، زوج‌های جوان، خانواده، سالمندان

نکته‌ها:

  • اگر وضعیت آب و هوا مناسب بود، مطمئن شوید از کافه‌ای که روی سقف موزه قرار دارد، برای میل کردن نوشیدنی و تماشای مناظری خارق‌العاده از محیط شهری دیدن کنید.
  • هزینه‌ی ورود به موزه بدون کارت شهری، برای بزرگسالان ۲۵، افراد مسن (۶۵+) ۱۷ و دانشجویان ۱۲ دلار می‌شود.

travel-to-newyork (14)

travel-to-newyork (15)

travel-to-newyork (16)

travel-to-newyork (17)

travel-to-newyork (18)

انجام دهید: گشت و گذار در سنترال پارک

یک راه عالی برای داشتن روزی آرام و دور بودن از شلوغی، رفتن به سنترال پارک است که نیازی به هزینه‌ی ورود هم ندارد. این پارک مسیر‌های زیادی دارد و ۴۰ بلوک را پوشش می‌دهد. می‌توان به‌راحتی ساعت‌ها زمان را در این پارک سپری کرد و خسته نشد. اغلب در فصل تابستان کنسرت‌ها و نمایش‌های رایگانی در این پارک به اجرا گذاشته می‌شود. پارک مرکزی نیویورک، به مشابه یک کارت پستال است که در سفر به این شهر، حتما باید ببینید.

مناسب برای: عاشقان معماری و هنر، افراد دنبال آرامش و سکوت، عاشقان طبیعت، زوج‌های جوان، خانواده، به همراه دوستان، سالمندان

نکته‌ها:

  • دیدن پارک به طور کامل آن هم در یک روز، کار مشکلی است، با این وجود پیشنهاد می‌کنیم حتما از فواره‌ی بتسدا (Bethesda) بازدید کنید.
  • ناحیه‌ی شمالی پارک، معمولا بخشی است که اغلب توریست‌ها را به خود جذب می‌کند.

travel-to-newyork (19)

travel-to-newyork (20)

travel-to-newyork (21)

travel-to-newyork (22)

travel-to-newyork (23)

travel-to-newyork (24)

travel-to-newyork (25)

travel-to-newyork (26)

ببینید: تندیس آزادی

مجسمه‌ی آزادی با نام رسمی روشنگر جهان، در واقع هدیه‌ای  از طرف دولت فرانسه (در سال ۱۸۸۶) بوده است و یکی از جاذبه‌های بزرگ و نماد اصلی نیویورک و حتی آمریکا محسوب می‌شود. این مجسمه در جزیره‌ی آزادی قرار دارد و به تمام نقاط منهتن اشراف دارد. همچنین برای تماشای این تندیس، می توانید  سوار قایق شوید. این قایق‌ها شما را به طور رایگان از عرض بندرگاه عبور می‌دهند و فرصتی را به وجود می‌آورند تا به خوبی خط افق نیویورک و همچنین مجسمه‌ی آزادی را از هر دو سمت تماشا کنید. مسیر حرکت قایق حدود ۲۰ دقیقه زمان می‌برد.

مناسب برای: مشتاقان تاریخ، عاشقان طبیعت، عاشقان معماری و هنر، زوج‌های جوان، خانواده، سالمندان

نکته‌ها:

  • اگر می‌خواهید به بالای پایه و حتی تاج این مجسمه بروید، بهتر است از قبل (حدود ۶ ماه قبل اگر در تابستان سفر می‌کنید) بلیط (قایق) رزرو  کنید.
  • بازدید از خود مجسمه و جزیره‌ی الیس رایگان است، اما برای رفتن به این جزیره باید سوار قایق شوید که نیاز به پرداخت هزینه دارد. قیمت بلیط برای بزرگسالان ۲۵، افراد مسن (۶۵+) ۲۱ و خردسالان (۱۲-۴) ۱۶ دلار می‌شود.

travel-to-newyork (27)

travel-to-newyork (28)

travel-to-newyork (29)

travel-to-newyork (30)

travel-to-newyork (31)

انجام دهید: قدم زدن روی پل بروکلین

قدم زدن بر روی پل بروکلین، تجربه‌‌ی تماشای خط افق نیویورک و بندرگاه را به شما می‌دهد. اگر طولانی مدت روی این پل پیاده‌روی کنید، در آن طرف پل، غذاها و نوشیدنی‌های خوشمزه در انتظار شما خواهد بود.

مناسب برای: تک‌نفره، به همراه دوستان، مشتاقان تاریخ، زوج‌های جوان، عاشقان طبیعت

نکته‌ها:

  • اگر سراسر این پل را طی کردید، می‌توانید زمانی را هم برای بازدید از پارک بروکلین، در طرف دیگر آن صرف کنید که در نوع خود جاذبه‌‌ی زیبایی به شمار می‌رود.

travel-to-newyork (32)

travel-to-newyork (33)

travel-to-newyork (34)

travel-to-newyork (35)

travel-to-newyork (36)

travel-to-newyork (37)

travel-to-newyork (38)

انجام دهید: تماشای شهر بر فراز Rock Observation Deck

درست در لاکفر شما می‌توانید به بالای ساختمان بروید و شهر را با دید پانوراما تماشا کنید. این مکان زاویه‌های بهتری نسبت به  ساختمان امپایر استیت را در دید شما قرار می‌دهد. این ساختمان بعد از ۱۸ سال تعطیلی اخیرا بازگشایی شده است.

مناسب برای: زوج‌های جوان، افراد دنبال شب‌نشینی، به همراه دوستان

travel-to-newyork (39)

travel-to-newyork (40)

travel-to-newyork (41)

انجام دهید: شرکت در رژه جشن سال نوی ایرانی‌ها (NY Persian Parade)

رژه جشن سال نو در نیویوک، همه ساله توسط ایرانیان مقیم این شهر برگزار می‌شود. در طول برگزاری این رویداد، هزاران ایرانی و افرادی از ملیت‌های دیگر در خیابان‌های منطقه‌ی منهتن، عید نوروز را جشن می‌گیرند. حدود یک هفته پس از آغاز سال نوی خورشیدی، گروه‌های فرهنگی مختلفی در برگزاری این جشن بزرگ سهیم و مشغول سرور و شادی می‌شوند. محل برگزاری این رویداد فرهنگی، خیابان مدیسون نیویورک است.

مناسب برای: زوج‌های جوان، مشتاقان تاریخ، به همراه دوستان، سالمندان

travel-to-newyork (42)

travel-to-newyork (43)

ببینید: موزه‌ها

اگر فیلم کمدی شب در موزه را دیده باشید، احتمالا با موزه‌ی تاریخ طبیعی آمریکا تا حدودی آشنایی دارید. این موزه که در سمت راست پارک مرکزی قرار دارد، از آن دست نقاطی است که دیدن آن شدیدا پیشنهاد می‌شود. از اسکلت مشهور دایناسور گرفته تا مشکوفات ارزشمند دیگری را می‌توانید در اینجا تماشا کنید. همچنین علاوه بر این موزه، شهر نیویورک ده‌ها موزه‌ دارد که ارزش بازدید دارند. موزه‌ی MoMA و گوگنهایم(Guggenheim) تنها سه تا از بزرگترین این موزه‌ها هستند. یازده موزه‌ی کوچک‌تر در موزه‌ی mile نزدیک سنترال پارک وجود دارد که می‌توانید روزتان را آن‌جا سپری کنید. البته اگر بخواهید همه‌ی آن‌ها را تماشا کنید یک هفته‌ای زمان نیاز دارید، پس بهتر است تنها هرکدام را که بیشتر دوست دارید انتخاب کنید.

مناسب برای: مشتاقان تاریخ، عاشقان طبیعت، خانواده

travel-to-newyork (44)

travel-to-newyork (45)

travel-to-newyork (46)

travel-to-newyork (47)

انجام دهید: گشت و گذار در خیابان پنجم

اگر یک خیابان در نیویورک باشد که ما برای خرید به شما توصیه کنیم، خیابان پنجم در منطقه‌ی منهتن خواهد بود. حتی اگر اسطاعت خریدهای گران قیمت را هم ندارید، به هیچ وجه از قدم زدن در طول این خیابان و تماشای فروشگاه‌های بزرگش پشیمان نخواهید شد. همچنین ساختمان مشهور امپایر استیت در تقاطع خیابان پنج و سی و چهارم قرار دارد. اگر دوست دارید با سبک زندگی روزمره مردم نیویورک که در اغلب فیلم‌های هالیوودی نشان داده می‌شود آشنا شوید، این خیابان مکان مناسبی برای این کار است.

مناسب برای:  سفرهای لوکس، تک‌نفره، زوج‌های جوان، عاشقان خرید، خانواده، به همراه دوستان

travel-to-newyork (48)

travel-to-newyork (49)

travel-to-newyork (50)

travel-to-newyork (51)

ببینید: پارک High Line

این پارک روی بخش مرتفعی از خط راه اهن وست‌ساید منهتن که برای حدود ۳۰ سال رها شده بود، ساخته شده است. پارک شهری High Line بسیار شلوغ و پر رفت و آمد است. ریل قطار از این پارک می‌گذرد. پارک ریلی شب و روز شلوغ است و اغلب افراد برای میل کردن غذا، قدم زدن و استراحت به آن سر می‌زنند.

مناسب برای: افراد دنبال آرامش و سکوت، عاشقان طبیعت، عاشقان هنر و معماری، زوج‌های جوان، به همراه دوستان، خانواده، سالمندان

نکته‌ها:

  • این پارک از خیابان Gansevoort در ناحیه‌ی میت پکینگ تا غرب خیابان سی و چهارم بین خیابان‌های اصلی دهم و دوازدهم امتداد دارد.

travel-to-newyork (52)

travel-to-newyork (53)

travel-to-newyork (54)

travel-to-newyork (55)

travel-to-newyork (56)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *