روش ماساژ کمر

ماساژ

ماساژ

 ماساژ دادن کمر

 به شخص بگویید که آماده ی شروع باشد. از او بخواهید اگر ماساژ برایش درد آور و ناراحت کننده بود به شما بگوید. در وهله ی اول فرد باید به شما اعتماد داشته باشد. موقع ماساژ، زمان جوک گفتن و اظهار نظر نیست.

 روغن را داخل دستهایتان بریزید، به هم بمالید تا گرم شود.

 روغن را روی پشت شخص پخش کنید. دستهایتان را به آرامی سرتاسر سطح کمر بکشید. شانه ها و گردن را فراموش نکنید. بهتر است بیش از اندازه روغن نریزید. در صورت لزوم بعداً هم می توانید روغن اضافه کنید.

 دست هایتان را به صورت دایره ای روی کمر قرار دهید. یک دستتان را پایین کمر قرار دهید و دست دیگرتان را روی آن قرار دهید. دست هایتان را با باز و بسته کردن بازوها به صورت حرکات دایره ای کوچک به بالا و پایین ببرید. این حرکت را به صورت رفت و برگشت در هر دو طرف مهره کمر ۲ تا ۳ بار تکرار کنید.

 حرکت را از مهره ی پایین کمر تا شانه ها انجام دهید و نه از شانه به سمت پایین کمر. حرکت دایره ای از پایین به بالا شما را خسته نمی کند.

 عضلات کمر را در دست بگیرید و ۲ تا ۳ مرتبه به بالا بکشید و برگردانید. برای این که  این عمل را به راحتی و نرمی اجرا کنید ابتدا باید چند تمرین انجام دهید.

انگشتان دست را مانند چنگال خرچنگ یا L  مانند بگیرید. ( شستتان را با فاصله نگه دارید و انگشتان دیگر را به هم چسبانید)

 انگشتان دیگر را به سمت شست حرکت دهید و انگشت شست و سبابه را به هم بچسبانید و مانند نیشگون به هم فشار دهید.

این کار را روی عضلات پشت انجام دهید. عضله را بین دست گرفته و به سمت بالا بکشید.

 دستان تان را مشت کنید و برآمدگی پنج انگشت را بر روی پشت بفشارید. سعی کنید روی پایین کمر فشار زیادی نیاورید و از فشار بر روی ستون فقرات بپرهیزید.

دست تان را به شکل مشت شل بگیرید. بازوهایتان را صاف نگه دارید و استخوان های سر انگشتان و انگشتان را روی سطح پشت بدن قرار دهید و کمی فشار دهید. دوباره مشت تان را بلند کنید و روی پشت بگذاید و فشارید . این کا را تا شانه ها ادامه دهید.

 سعی کنید وزن تان را روی دست تان نیندازید. این کار را از بالا به پایین نیز تکرار کنید.

 عضله ی ذوزنقه را ماساژ دهید. عضله ی ذوزنقه ماهیچه ای است که گردن را به شانه متصل می کند. همان طور که این عضله را با سر انگشتان مالش می دهید، دست تان را به سمت اطراف سر ببرید و برگردانید.

 حرکت دایره ای، کشیدن عضلات به سمت بالا و مشت کوبیدن را در سمت دیگر ستون فقرات پشت تکرار کنید.

 بالای سر دوستتان بروید. انگشت شست خود را کنار پایین مهره کمر قرار دهید و به آرامی به سمت بالا بکشید و فشار خفیفی بدهید. هنگامی که شست تان به شانه ها و کنار گردن رسید، شست دیگرتان را در سمت دیگر مهره ی کمر قرار دهید و به سمت بالا بکشید.

 فشار زیادی به انگشت شست تان دهید به خصوص اگر این کار را چندین بار تکرار می کنید.

 به ترتیب دو سمت کمر را به سمت بالا بمالید و دقت کنید که دقیقاً روی ستون فقرات فشار نیاورید.

 دو انگشت شست را در سمت بالای پشت کمر قرار دهید . می توانید این عمل را در دو سمت ستون فقرات جداگانه انجام دهید.

 انگشتان شست را به صورتی که تماس دائمی با سطح پوست داشته باشد، به سمت پایین بلغزانید. در اطراف  مهره های پایین کمر باید دقت زیادی داشته باشید زیرا در این قسمت دنده ای برای حفاظت از اندام های داخلی بدن وجود ندارد.

 هنگامی که انگشتان تان به  بالای باسن رسید کمی درنگ کنید و هر بار که انگشت تان را می گذارید فشار ثابتی برای چند لحظه بدهید و به همین ترتیب ادامه دهید.

 دوباره دست تان را به بالای کمر بیاورید و این عمل را دومرتبه ی دیگر تکرار کنید و هر بار فاصله ی بیشتری از مهر های ستون فقرات بگیرید و به سمت پایین ماساژ دهید.

 از مچ دستان تان برای ماساژ استفاده کنید. دوباره کنار شخص قرار بگیرید. دست تان را بالای باسن و در کنار مهره های کمر قرار دهید و دست دیگر را جلوی خودتان در همان راستا بگذارید. دستی را وسط کمر گذاشته، به سمت خودتان بکشید و دست دیگر را به سمت مخالف یعنی وسط کمر بکشید و در عین حال فشار خفیفی بدهید. دو دست در میانه ی راه کنار هم قرار می گیرند. به این ترتیب و به تدریج به سمت بالا بروید تا به شانه ها برسید و دوباره به سمت پایین برگردید. این کار را ۳ مرتبه و در هر دو طرف پشت شخص تکرار کنید.

 انگشتان هر دو دست را از هم باز کنید و بالای شانه ها به سمت پایین کمر بکشید. هنگامی که انگشتان یک دست به بالای باسن رسید، انگشتان دست دیگر را روی شانه ی سمت دیگر قرار دهید و به سمت پایین بکشید. این کار را چندین بار تکرار کنید. در انتها از فشار دستان خود کم کم بکاهید تا جایی که دستان تان حالت شناوری بگیرند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *