سوزاندن مریم گلی فوایدی چه برای سلامتی دارد؟

مریم گلی

مریم گلی

 

ضدعفونی کردن هوای خانه با سوزاندن گیاه باستانی مریم گلی

سوزاندن مریم گلی به عنوان عملی برای پاکسازی شناخته می شود، همچنین یک آیین معنوی باستانی است.

جدا از پاکسازی، اسماجینگ به عنوان یک عمل فرهنگی یا قبیله ای بومیان آمریکا شناخته شده است، اگرچه توسط همه گروه ها انجام نمی شود اما بسیاری از فرهنگ های دیگر در سراسر جهان آیین های مشابهی دارند.

بومیان آمریکا و دیگر مردمان بومی قرن ها مریم گلی را به عنوان بخشی از یک مراسم معنوی برای پاکسازی یک فرد یا فضا و ترویج شفا و خرد می سوزانند. از زمان مصریان و رومیان باستان برای درمان مشکلات گوارشی، مشکلات حافظه و گلودرد استفاده می‌شده است. نام مریم گلی از کلمه لاتین “salvia” گرفته شده است که به معنای “احساس سلامتی” است.

 

در حالی که سوزاندن مریم گلی ممکن است نوعی پاکسازی متافیزیکی یا معنوی را ارائه دهد، فضایل پزشکی آن به خوبی مورد مطالعه قرار نگرفته است. تحقیقات بسیار کمی در مورد سوزاندن مریم گلی به طور کلی انجام شده است، و شواهد زیادی وجود ندارد که تایید کند چه کاری ممکن است برای سلامتی شما انجام دهد.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فواید سوزاندن مریم گلی و نحوه استفاده از آن برای بهبود سلامت کلی خود، ادامه مطلب را بخوانید.

 

مزایای سوزاندن مریم گلی

۱٫ ممکن است تصفیه کننده باشد

پرمصرف ترین انواع مریم گلی خاصیت ضد میکروبی دارند. این بدان معنی است که آنها باکتری ها، ویروس ها و قارچ های عفونی را دور نگه می دارند. مریم گلی سفید هم ضد میکروب و هم ضد باکتری است.

 

۲٫ ممکن است به تسکین علائم برخی شرایط کمک کند

به نظر می رسد که مریم گلی بیشتر از حشرات و باکتری ها به پاکسازی هوا کمک می کند.

اگرچه از نظر علمی ثابت نشده است، اما تصور می شود که سوزاندن مریم گلی باعث آزاد شدن یون های منفی می شود. گفته می شود که این به خنثی کردن یون های مثبت کمک می کند.

یون های مثبت رایج آلرژن هایی هستند مانند:

– شوره حیوانات خانگی

– آلودگی

– گرد و خاک

– کپک

اگر چنین باشد، سوزاندن مریم گلی ممکن است برای کسانی که آسم، آلرژی، برونشیت و سایر بیماری های تنفسی دارند، نعمت باشد. اما استنشاق دود در حین پاکسازی می تواند هر گونه بیماری تنفسی را تشدید کند. قبل از رفتن به اتاق صبر کنید تا دود کاملا از بین برود.

 

۳٫ می تواند یک ابزار معنوی باشد

سوزاندن مریم گلی از دیرباز برای اتصال به قلمرو معنوی یا تقویت شهود استفاده می شده است. برای شفا دهندگان و افراد عادی در فرهنگ های سنتی، از سوزاندن مریم گلی برای دستیابی به حالت شفابخش استفاده می شود یا برای حل یا تأمل در معضلات معنوی.

این ممکن است پایه علمی نیز داشته باشد. انواع خاصی از مریم گلی، از جمله مریم گلی معمولی و مریم گلی سفید دشتی، حاوی توژون هستند.

 

تحقیقات نشان می دهد که توژون به طور خفیفی روانگردان است. در واقع در بسیاری از گیاهانی که در مراسم معنوی برای تقویت شهود استفاده می شوند، یافت می شود.

 

۴٫ ممکن است به دفع انرژی منفی کمک کند

سوزاندن مریم گلی همچنین ممکن است به عنوان یک ابزار برای خلاصی خود یا فضایتان از شر انرژی های منفی استفاده شود. این شامل آسیب های گذشته، تجربیات بد یا انرژی های منفی دیگران می شود.

این ممکن است به شما کمک کند یک محیط مثبت برای مدیتیشن یا مراسم دیگری ایجاد کنید.

 

۵٫ می تواند اشیاء خاص را پاک یا توانمند کند

سوزاندن مریم گلی باعث ایجاد دود معطر می شود. می توانید از این دود برای پاکسازی خود یا فضاهای خاص استفاده کنید. یا طبق برخی منابع، می توانید اشیاء خاصی را پاک کنید.

این می تواند برای خریدهای جدید، هدایا یا اقلام دست دوم مفید باشد. با این حال، هر موردی را می توان پاک کرد.

اگر نگران تاریخچه منفی یا انرژی مرتبط با یک شی جدید یا ناآشنا هستید، سوزاندن مریم گلی ممکن است به آرامش ذهن کمک کند.

 

۶٫ ممکن است به بهبود خلق و خوی شما کمک کند

سنت حاکی از آن است که سوزاندن مریم گلی می تواند به معنای واقعی کلمه روحیه فرد را تقویت کند تا منفی گرایی را از بین ببرد. برخی تحقیقات از این موضوع حمایت می کنند.

مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۴ مریم گلی سفید دشتی را به عنوان یک درمان سنتی مهم برای درمان اضطراب، افسردگی و اختلالات خلقی در فرهنگ‌های خاص ثبت کرد.

 

۷٫ ممکن است به کاهش استرس کمک کند

اگر سوزاندن مریم گلی می تواند خلق و خوی فرد را بهبود بخشد، می تواند یک متحد عالی در برابر استرس نیز باشد.

یک پروژه تحقیقاتی در سال ۲۰۱۶ برای دانشگاه می سی سی پی نشان داد که مریم گلی سفید (Salvia apiana) سرشار از ترکیباتی است که گیرنده های خاصی را در مغز فعال می کند. این گیرنده ها مسئول افزایش سطح خلق و خو، کاهش استرس و حتی کاهش درد هستند.

 

۸٫ ممکن است کیفیت خواب شما را بهبود بخشد

اسماج مریم گلی به طور سنتی برای محافظت در برابر منفی گرایی که می تواند با خواب تداخل کند، استفاده می شود. برخی تحقیقات نشان می دهد که مریم گلی حاوی ترکیباتی است که می تواند به کاهش بی خوابی کمک کند.

مریم گلی کلاسیک باغی (Salvia officinalis) را گاهی مانند مریم گلی سفید می سوزانند. همچنین برای بهبود خواب و تسکین اضطراب استفاده می شود.

 

۹٫ ممکن است به تقویت حافظه کمک کند

سوزاندن مریم گلی علاوه بر دفع انرژی منفی، بهبود خلق و خو و تقویت شهود، ممکن است حافظه و تمرکز شما را بهبود بخشد. یک مطالعه در سال ۲۰۱۶ اشاره کرد که شواهد مربوط به مزایای تقویت شناختی مریم گلی امیدوارکننده است شاید بر زوال عقل و بیماری آلزایمر تأثیر بگذارد. با این حال، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

 

۱۰٫ می تواند عطری نشاط آور ایجاد کند

برای برخی، این ممکن است بهتر از همه فواید باشد: مریم گلی بویی دوست داشتنی با رایحه ای الهی، خالص و ساده است. همچنین به عنوان خوشبو کننده هوا یا کنترل کننده بو بدون مواد شیمیایی عالی عمل می کند.

 

چه نوع مریم گلی را می سوزانید؟

مریم گلی در انواع مختلفی وجود دارد. پزشکان طب سنتی معمولاً از مریم گلی سفید ، برای سوزاندن استفاده می‌کنند. مریم گلی معمولی، مریم گلی اسطوخودوس، مریم گلی آبی، مریم گلی سیاه و انواع دیگر هر کدام ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. به عنوان مثال، مریم گلی آبی در مراسم پاکسازی و شفابخشی استفاده می شود، در حالی که مریم گلی بیابانی برای پاکسازی و محافظت استفاده می شود. گیاهان دیگر، از جمله عرعر و علف شیرین نیز می توانند برای اهداف مشابه سوزانده شوند.

 

نحوه سوزاندن مریم گلی

عمل سوزاندن مریم گلی نسبتاً ساده است و ابزار لازم کمی دارد.

– یک اسماج مریم گلی

– برخی صدف یا کاسه ای از سرامیک، خاک رس یا شیشه را برای نگه داشتن مریم گلی در حال سوختن یا گرفتن خاکستر توصیه می کنند.

– برخی کبریت را به جای فندک توصیه می کنند.

 

انواع مختلفی از مریم گلی قابل استفاده برای پاکسازی وجود دارد. نمونه های سنتی عبارتند از:

– مریم گلی سفید (Salvia apiana)

– سایر گونه های مریم گلی

– مریم گلی یا استافیات دشتی سفید (Artemisia ludoviciana)

– سایر گونه های درمنه

 

چگونه برای پاکسازی آماده شویم؟

قبل از سوزاندن مریم گلی، برخی توصیه می کنند که در صورت پاکسازی برای اهداف معنوی، ایجاد انرژی و پاکسازی منفی نیت کنید. حیوانات یا افراد را از اتاق خارج کنید.

همچنین مهم است که یک پنجره را قبل، در حین و بعد از سوزاندن مریم گلی باز بگذارید. این اجازه می دهد تا دود خارج شود.

برخی معتقدند دود همچنین ناخالصی ها و انرژی منفی را با خود همراه می کند، بنابراین این مرحله را نادیده نگیرید.

 

چگونه فضای زندگی، یک شی و موارد دیگر را پاک کنیم

این مراحل چه در حال تمیز کردن خود، چه خانه یا یک شیء اعمال می شوند. می توانید هر یک از اینها را هر چند وقت یکبار که دوست دارید پاک کنید.

انتهای یک بسته مریم گلی را با کبریت روشن کنید. اگر آتش گرفت سریع باد بزنید.

نوک برگ ها باید به آرامی دود می سوزند و دود غلیظی آزاد شود. این دود را با یک دست در حالی که بسته را در دست دیگر نگه داشته اید، به دور بدن و فضای خود هدایت کنید.

 

اجازه دهید دود در قسمت هایی از بدن یا محیط اطراف شما که می خواهید روی آن تمرکز کنید باقی بماند. استفاده از بادبزن نیز می تواند به هدایت دود کمک کند، اگرچه این اختیاری است.

اجازه دهید خاکستر در یک کاسه جمع شود.

 

خانه یا محل زندگی خود را پاکسازی کنید

برخی توصیه می کنند که در جهت عقربه های ساعت در اطراف خانه خود کار کنید و در همان جایی که شروع کرده اید به پایان برسانید، به خصوص برای اهداف معنوی. برخی دیگر خلاف جهت عقربه های ساعت را توصیه می کنند.

کاری را انجام دهید که برای موقعیت خود بهترین احساس را دارد و از شهود خود پیروی کنید.

 

یک شی را پاک کنید

این کار را می توان با یک کالای جدید مانند جواهرات، مبلمان یا لباس انجام داد تا از انرژی منفی آن محافظت یا دفع شود. موارد مربوط به تجربیات یا خاطرات منفی نیز ممکن است پاک شوند.

 

رایحه درمانی

همچنین می توانید مریم گلی را روشن کرده و بسوزانید تا بو، عطر و خلق و خو را بهبود بخشید.

به سادگی دود مریم گلی را در داخل و اطراف خانه خود پخش کنید. می توانید بسته را در یک کاسه یا مشعل نسوز قرار دهید و اجازه دهید مدتی دود کند.

 

بعد از پاکسازی چه باید کرد

مطمئن شوید که دسته مریم گلی شما کاملاً خاموش شده است. می توانید این کار را با قرار دادن انتهای روشن در یک کاسه کوچک انجام دهید. از مصرف آب خودداری کنید، زیرا اگر مریم گلی توسط آب خاموش شود، احتراق مجدد آن دشوار است.

انتهای آن را به دقت بررسی کنید تا مطمئن شوید که دیگر نمی سوزد. پس از خاموش شدن کامل، آن را در جای خشک و ایمن و دور از آفتاب نگهداری کنید.

 

آیا سوزاندن مریم گلی عوارض جانبی یا خطراتی وجود دارد؟

• سوزاندن مریم گلی زمانی که به درستی انجام شود کاملا بی خطر است و اثرات آن پس از پاک شدن دود باقی می ماند.

• هنگام روشن شدن مریم گلی مراقب آن باشید. اگر مراقب نباشید، سوختگی و حتی آتش سوزی امکان پذیر است. نزدیک خودتان آب داشته باشید.

• هرگز مریم گلی سوزان را بدون مراقبت رها نکنید. مطمئن شوید که بسته مریم گلی خود را به طور کامل پس از هر بار استفاده بیرون بیاورید.

• افراد مبتلا به آسم و سایر بیماری های تنفسی ممکن است نسبت به دود حساس تر باشند و واکنش های نامطلوب داشته باشند.

• هنگام سوزاندن مریم گلی همیشه یک پنجره را باز بگذارید. استنشاق دود می تواند برای سلامتی شما مضر باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *