فسیل ۵۰۸میلیون ساله یک کرم به حل یک پازل دیگر از تکامل کمک کرد

بدن این کرم ۲۵قسمت دارد(بند بند) که هر کدام دارای ۵۶شاخه مو بوده است .

این کرم مانند موجودات علمی تخیلی بیگانه با دو شاخک که از سرش بیرون می آمد و بدن او پوشیده شده از مو بود به نظر میرسد یک برس آشپزخانه که در غروب خورشید دیده میشود ! ولی ۵۰۸میلیون سال پیش از بین رفته است .

دانشمندان بقایای این موجود را در بریتیش کلمبیا،و کانادا کشف کردند ،Karma Nangluدانشجوی دکترای اکولوژی و تکامل بیولوژیک در دانشگاه تورنتو :در این مطالعه بر خلاف چگونگی شکل زندگی این موجود این دو شاخک بلند تقریبا سر را پوشش میداد و اطراف دهان این کرم قرار داشت ،و این فسیل هم اکنون در موزه انتاریو تورنتو قرار داده شده .

با تجزیه و تحلیل فسیل ها محققان توانستند یک رمز وراز فرگشتی را درمورد چگونگی کرم های زنجیری، گروهی که شامل کرم های خاکی و زالو مدرن است رفع کنند.

این کرم کوچک فقط یک اینچ (۲٫۵سانتیمتر)طول داشت اما همین بدن کوچک دارای ۲۵ بند که هر بند دارای ۵۶ شاخه مو بوده و دو شاخک روی سر خود و یک شاخه خیلی کوچک میان این دوشاخک .

ننگلو گفت که آنتن کوچک تر بین شاخک ها احتمالا به کرم کمک میکرده که منطقه را به طور مستقیم اسکن کند و شاخک های بزرگ مناطق دورتر را اسکن میکردند .
محققان با استفاده از یک تکنیک به نام نقشه برداری عنصری در زیر میکروسکوپ برای تحقیق روی این فسیل که روی یک سنگ بود استفاده کردند که مانند کربن و کلسیم را روی سطح فسیل نشان می دهد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *