قالب و افزونه های وردپرسی را بهتر بشناسیم

قالب چیست ؟ افزونه چیست ؟

اگر بدون آگاهی قبلی قالب یا افزونه ای که نصب می کنید را راه اندازی کنید ممکن است دچار مشکلات بزرگی شوید. (قبل از هر چیز باید بگم قالب به پوسته و تم هم معروف است و افزونه هم به پلاگین و ماژول) شما باید توجه زیادی به نصب و راه اندازی قالب ها و افزونه هایی که مد نظر دارید داشته باشید زیرا بیش از نیمی از هکر ها در این امر موفق هستند . حال برای جلوگیری از این مسئله به نکات توجه کنید :

اگر متوجه شدید یک افزونه پس از نصب عملکرد سایت را تحت تاثیر قرار داده سریعا از ادامه فعالیت آن جلوگیری کنید .

از افزونه هایی استفاده کنید که مرتب آپ می شوند و از افزونه هایی که بیش از دو سال است آپدیت نشده اند اصلا استفاده نکنید .

برخی از افزونه ها شامل کد های بسیار ضعیفی هستند که باعث میشوند هکر ها به آسانی در سیستم نفوذ کنند . زمانی که میخواهید قالبی برای وب سایت خود انتخاب کنید از پوسته ای انتخاب کنید که مرتب بروز رسانی شوند و از کدهای مناسب و صحیح ایجاد شده باشد . این کیفیت را میتوانید خودتان بررسی کنید . اگر توسعه دهنده هستید به راحتی میتوانید این کار را انجام دهید در غیر این صورت میتوانید از افزونه ای به نام Theme-check استفاده کنید . راستی اینجا مقاله “حذف افزونه های اضافه وردپرس” را نیز می توانید مطالعه نمایید.

هنگامی که از قالب های رایگان استفاده می کنید به خاطر داشته باشید که باید از منابع شناخته شده بهترین افزونه برای دانلود آن ها اقدام کنید اما نکته ی دیگری که لازم است دقت کنید این است که هکر ها می توانند با افزودن کد های مخرب به افزونه ها و قالب های غیر رایگان نیز دسترسی پیدا کنند. بروز رسانی های وردپرس می تواند به شکل خودکار پیکر بندی شود. بسیار دقت کنید که حتی تم هایی را که می خرید از منابع معتبری تهیه شوند. راستی ما در تم لاین فقط قالب های استاندارد و کاربردی را برای شما آماده کرده ایم که زحمات زیادی برای تهیه تمام پوسته ها کشیده می شود.

برای بروز رسانی اتوماتیک افزونه ها

برای بروز رسانی خودکار کد زیر را در جدول wp-config.php جایگذاری کنید :

	add_filter( 'auto_update_plugin', '__return_true' );

برای بروز رسانی اتوماتیک قالب وردپرس

برای بروز رسانی خودکار قالب کد زیر را در فایل wp-config.php جای گذاری کنید :

	add_filter( 'auto_update_theme', '__return_true' );

غیر فعال کردن دسترسی افزونه و قالب

افزونه های وردپرسی و قالب ها به راحتی اجازه ی هر تغییری را به کاربران خود می دهند . به خاطر داشته باشید اگر هکری بتواند به قسمت مدیریت وردپرس شما دسترسی پیدا کند با تغییر کد و یا حذف کد ها می تواند سایت را تخریب کند . برای پیشگیری از این اتفاق می توانید با جایگذاری کد زیر در جدول wp-config.php

	define( 'DISALLOW_FILE_EDIT', true );

برای غیر فعال کردن نصب افزونه ها و قالب ها و بارگذاری آن ها میتوانید کد زیر را در جدول wp-config.php قرار دهید .

	define( 'DISALLOW_FILE_MODS', true );

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *