قیمت ساخت پروتز بالای زانو چقدر است؟ ساخت پروتز هوشمند زانو

 پروتز

پروتز

پرداخت قیمت ساخت پروتز بالای زانو، برای کسانی که پایشان از ناحیه بالای زانو قطع شده است، کاری لازم و واجب به نظر می رسد. انسان ها برای آنکه به کارهای روزمره خود رسیدگی کنند، می بایست توانایی راه رفتن داشته باشند. کسانی که بنا به هر علتی پایشان از ناحیه بالای زانو قطع شده است، می بایست برای ساخت و نصب این نوع پروتز اقدام کنند. اگر می خواهید در مورد قیمت این پروتز اطلاعات بیشتری به دست آورید، در ادامه با ما همراه باشید.

پروتز بالای زانو چیست؟ قیمت آن چقدر است؟

کسانی که پای خود را از ناحیه ای بین زانو و لگن از دست می دهند، به پروتز بالای زانو نیاز دارند. در این نوع پروتز، قسمتی تحت عنوان زانوی مصنوعی نیز وجود دارد و در برخی از انواع آن، فرد می تواند زانوی مصنوعی را خم و راست کند. به کمک پروتزهایی که این قابلیت را دارند، فرد می تواند به راحتی راه برود و حتی در برخی مواقع بدود. فردی که برای ساخت پروتز بالای زانو هوشمند اقدام می کند، می تواند از برخی قابلیت های خاص آن استفاده کرده و به انجام کارهایی بپردازد که تا قبل از این نمی توانسته آنها را انجام دهد.

به نقل از خبرگزاری های فارس، ایلنا و مشرق، کلینیک ارتوپدی فنی پایار، یکی از معدود کلینیک هایی است که می تواند انواع پروتز بالای زانو و همین طور پروتز بالای زانو هوشمند را بسازد و در اختیار متقاضیان قرار دهد.

 پروتز

پروتز

حال که به صورت خلاصه و مختصر می دانید که این پروتز چیست، خوب است در مورد عوامل تاثیرگذار بر قیمت این نوع پروتز نیز نکاتی را بیان کنیم. برخی از مهم ترین عواملی که باعث تغییر قیمت این پروتز می شود، به شرح زیر هستند:

۱- نوع پروتز

با توجه به آنکه انواع و اقسام متفاوتی از پروتزهای زیر زانو در کلینیک های ارتوپدی فنی ساخته می شود، تفاوت قیمت آنها امری واضح خواهد بود. برای مثال، دو نوع پروتز هوشمند و سیلیکونی را در نظر بگیرید؛ این دو پروتز، دو اندام مصنوعی متفاوت هستند و همین موضوع، باعث شده که قیمت ساخت پروتز بالای زانو هوشمند از قیمت ساخت پروتز سیلیکونی بالای زانو بالاتر باشد.

۲- حجم قطع عضو

وقتی به یک کلینیک ارتوپدی فنی مراجعه می کنید، با توجه به میزان قطع عضو، یک نوع پروتز برای شما ساخته می شود. کسانی که حجم بیشتری از عضو خود را از دست داده اند، می بایست هزینه بیشتری پرداخت کنند. توصیه می کنیم، قیمت دقیق انواع پروتز را از کلینیک های ساخت پروتز دریافت کنید؛ این مراکز بهترین و مطمئن ترین راه برای دریافت قیمت انواع پروتز هستند.

۳- هوشمند بودن

هوشمندی یا غیر هوشمندی پروتز، دیگر عاملی است که روی قیمت ساخت پروتز بالای زانو اثر دارد. ساخت پروتز بالای زانو از نوع هوشمند با قیمت بالایی همراه است و پروتزهایی که ساختار غیر هوشمندی دارند، با قیمت پایین تری ساخته می شوند.

پروتز پا بالای زانو هوشمند چیست؟ چه کسانی برای ساخت پروتز بالای زانو هوشمند اقدام می کنند؟

ساخت پروتز بالای زانو هوشمند با توجه به نیازهای خاص کاربر صورت می گیرد. این نوع پروتز، همان طوری که از نام آن مشخص است، هوشمندانه عمل کرده و با توجه به سیگنال هایی که از محیط و مغز دریافت کرده است، به کار کمک می کند تا به کارهایش رسیدگی کند. در این نوع پروتز، حسگرها و یا سنسورهایی نصب شده است. این حسگرها برای جمع آوری اطلاعات از محیط، در داخل این پروتز قرار داده شده اند.

با توجه به اطلاعات، و شناخت نسبی که از پروتز پای هوشمند به دست آوردید، حالا می توانید قیمت تقریبی این پروتز را تخمین بزنید. مزیت های این نوع پروتز زیاد است و به همین دلیل، افراد نیازمند به پروتز پا بالای زانو می بایست هزینه بیشتری برای ساخت آن پرداخت کنند.

کاربرانی که نیازهای خاصی دارند و می خواهند در روزهای بعد از قطع عضو، در شرایط خوبی به سر ببرند، می بایست برای ساخت پروتز هوشمند اقدام کنند. برخی کلینیک های مطرح در کشور، در حوزه ساخت پروتز بالای زانو هوشمند فعالیت کرده و تجهیزات، تجربه و مهارت مورد نیاز برای ساخت این اندام مصنوعی را دارند. این کلینیک ها بهترین منبع برای مراجعه، و ساخت انواع پروتز، و به خصوص پروتز پای هوشمند به شمار می روند.

 پروتز

پروتز

قیمت پروتز پا با بیمه چقدر است؟ برای دریافت قیمت دقیق پروتز به کجا مراجعه کنیم؟

اولین نکته ای که باید در مورد آن اطلاع داشته باشید این است که بیمه های دولتی در کشور، هزینه انواع پروتز، چه پروتزهای زیبایی و چه پروتزهای کاربردی، مانند پروتز بالای زانو را به بیمار پرداخت نمی کنند و اگر هم هزینه ای برای این مورد پرداخت کنند، قسمت بسیار کمی از قیمت ساخت پروتز خواهد بود. کسانی که به واسطه شغلی که دارند، در معرض خطر قطع عضو هستند، می بایست آینده نگری کرده و از خدمات بیمه های خصوصی فعال در کشور استفاده کنند.

موضوع دیگری که می بایست به آن نیز توجه داشته باشید، دریافت قیمت دقیق پروتز است. برای اطلاع از قیمت و هزینه ساخت پروتز بالای زانو می بایست به کلینیک های مطرح و معتبر در کشور، همچون کلینیک ارتوپدی فنی پایار مراجعه کنید. این کلینیک، هم از نظر تجربه و تخصص بهترین گزینه برای انتخاب به شمار می رود و هم، ساخت پروتز را با قیمتی مناسب انجام می دهد. این دو مزیت، نقاط قوتی هستند که در کمتر کلینیک ساخت پروتزی می توان آنها را مشاهده کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *