ماجرای عجیب کشتی ای که برای مدت ۴۰ سال بدون خدمه در دریا شناور بود

ماجرای این کشتی بسیار عجیب است.یک کشتی که برای چیزی حدود ۵۰ سال بدون هیچ خدمه ای در اقیانوس ها شناور بود.نام این کشتی باربری اس اس باچیمو بود و ۱۳۲۲ تن وزن داشت و در سال ۱۹۱۴ به آب انداخته شد. در واقع نام اولش انگرمنالفن بود و در سوئد ساخته شده بود و قرار بود از سوئد به هامبورگ کالا حمل نماید.در سال ۱۹۲۱ به یک شرکت کشتیرانی انگلیسی بنام هودسون بی فروخته شد و نامش به اس اس باچیمو تغییر یافت.یک بار که این کشتی با محموله شکر چای و ادویه به کانادا رفته بود در یخ اول فصل گیر کرد.خدمه کشتی ۲ کیلومتر را پیاده تا شهر بارو در آلاسکا طی کردند و در انجا منتظر ماندند تا یخ آب شود اما این اتافق نیفتاد و زمستانی سخت شروع شد و یک سرمای بی سابقه را ایجاد کرد .خدمه نا امید به کشتی برگشته و محمله را با سختی زیاد به خشکی حمل کرده و کشتی را رها کردند.

 

تا حدود یکسال کشتی در انجا بود اما بعد از آن خدمه دوباره به آنجا رفتند تا خبری از ان بگیرند اما کشتی در آنجا نبود.انها احتمال داداند که کشتی حتما غرق شده است و برگشتند.چندی بعد یک اسکیمو خبر داد که کشتی را در ۴۵ مایلی ساحل دیده است.کاپیتان کشتی هاگ پولسون چند روز بعد آنرا یافت و چون دید دیگر بدرد کشتیرانی نمی خورد مقداری وسایل بار ارزش را از آن خارج کرده و کشتی را به امواج دریا سپرد.در همان سال خبرهایی از کشتی هایی از نقاط مختلف دنیا رسید که کشتی را در نقاط مختلفی دیده و از کنار آن عبور نموده بودند.در واقع این کشتی هزاران مایل را طی کرده بود.۱۴ سال بعد در سال ۱۹۳۲ ملوانان مختلفی گزارش دادند که آنرا شناور در اقیانوس دیده اند.اما نجات این کشتی بسیار بعید بود.در طی همان سال چندین خدمه تلاش کردند تا وارد ان شوند اما موفق نشدند.

 

کاپیتان هاگ پولسون مجددا تصمیم گرفت آنرا نجات دهد اما بدلیل هوای بسیار سرد موفق نشد و این کشتی همچنان در دریا شناور بود. سرنوشت این کشتی بقدری معروف شد که همه آنرا یک کشتی تسخیر شده بدست ارواح نام نهادند زیرا چطور ممکن بود یک کشتی بدون خدمه تا کنون غرق نشده باشدو برای مدت ۴۰ سال همچنان در دریا شناور بماند.آخرین برا که کشتی رویت شد در سال ۱۹۶۹ در دریای چوکچی آلاسکا بود .در سال ۲۰۰۷ دولت آلاسکا یک تیم جستجو را برای نجات کشتی فرستاد اما اثری از کشتی نبود. اما سوالی که برای همه مطرح می شود اینست که این کشتی چگونه توانسته بود برای این مدت طویل در دریا شناور باشد در ثانی چطور این کشتی به نقاط مختلفی رفته بود و سپس بازگشته بود.آیا این کشتی واقعا به تسخیر ارواح درآمده بود؟ موضوعی که هرگز مشخص نشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *