متخصص پوست و مو و اسراری درباره پوست سالم

پوست

پوست سالم

تشخیص نوع خواب

متخصص پوست و مو می‌تواند متوجه نوع خوابیدن شما شود. خوابیدن روی طرفین یا روی شکم سیارها و خطوط گودی را روی صورت ایجاد می‌کنند. یک راه ساده برای جلوگیری از چین و چروک، خوابیدن به پشت است. ممکن است در این حالت کمی خروپف کنید اما پوست بهتری خواهید داشت.

شستن صورت قبل از خواب

اگر شب بدون شستن صورت به رخت‌خواب بروید، تمامی چیزهایی که در طول روز با آن‌ها سروکار داشتید، روی پوست باقی می‌مانند. اگر معمولا شب‌ها خیلی خسته هستید و زمانی برای شستن صورت خود ندارید، متخصص پوست و مو توصیه می‌کند که یک جعبه دستمال مرطوب بدون الکل را کنار تخت قرار دهید و قبل از رفتن به تخت با یک دستمال مرطوب صورت خود را تمیز کنید. در غیر این‌صورت اصلا جای تعجب نخواهد بود که صبح جوش خواهید زد.

پوست‌های خشک و حساس

هر چیزی که باعث شود پس از تمیز کردن، در پوست احساس کشیدگی کنید، تمامی رطوبت پوست را می‌گیرد و اصلا خوب نیست. اگر پوستی خشک و حساس دارید، با یک فیس‌واش ملایم مرطوب‌کننده صورت را بشویید، و هرگز از صابون استفاده نکنید.

متخصص پوست و مو به خانم‌های دارای ریزش مو توصیه می‌کند که از روگین با فرمول ۵ درصد مینوکسیدیل مردانه استفاده کنند.

ریزش مو در خانم‌ها

اگر شما خانمی با بیماری ریزش مو هستید، از کمی روگین با فرمول ۵ درصد مینوکسیدیل مردانه استفاده کنید. متخصص پوست و مو توصیه می‌کند که همیشه از این محصول استفاده کنید. زیرا نوع زنانه آن تنها دارای ۲ درصد مینوکسیدیل است.

کرم‌های ضد چروک و ضدپیری

از کرم‌های ضد چروک و ضدپیری جدیدی که در داروخانه موجود است استفاده کنید. به گفته‌ی متخصص پوست و مو در تمامی کرم‌های ضد پیری ترکیبات یکسانی به‌کار رفته است و مارک‌های کمتر شناخته شده‌ای مثل Neutrogena و Aveeno نیز تاثیر مشابه با کرم‌های گران‌قیمتی دارند که در فروشگاه لوازم آرایش و داروخانه به فروش می‌رسند.

آینه دستی بزرگ‌نما

لطفا آینه دستی بزرگ‌نمای خود را دور بندازید. این آینه‌ها باعث می‌شوند جوش‌های صورت را فشار دهید و این بدترین کار است. اگر پوست‌تان آکنه دارد، هرگز به آن‌ها دست نزنید.

معمولا آقایان برای مشکلی در ناحیه خصوصی بدن مثل زگیل تناسلی یا خارش به متخصص پوست و مو مراجعه می‌کنند.

عدم مراجعه مردان جوان به متخصص پوست و مو

اغلب مردان جوان به متخصص پوست و مو مراجعه نمی‌کنند. اگر یک مرد جوان به متخصص پوست و مو مراجعه کرد یقین بدانید که:
یک خانم او را به زور به مطب متخصص پوست و مو آورده است.
مشکلی در ناحیه خصوصی بدن او مثل زگیل تناسلی یا خارش سوارکار وجود دارد.

نکاتی در خصوص مراجعه به متخصص پوست و مو

لطفا هنگام مراجعه به متخصص پوست و مو آرایش نکنید یا لاک نزنید. متخصص پوست و مو باید تمامی پوست را دقیق ببیند. گاهی علائم سرطان پوست را می‌توان زیر ناخن‌ها پا، بین انگشتان پا، یا نقاط دیگری که در معرض نور آفتاب نیستند بیابد.

آب

متخصص پوست و مو معتقد است که نوشیدن ۸ لیوان آب در روز، باعث آبرسانی به پوستی که تحت تاثیر عوامل مخرب زیستی قرار گرفته، نمی‌شود. اگر در یک منطقه گرم و خشک قرار دارید می‌توانید تمام طول روز را آب بخورید اما پوست‌تان هم‌چنان خشک می‌ماند و اگر ساکن هاوایی هستید که دارای آب و هوایی مرطوب است، صرف نظر از مقدار آبی که روزانه می‌نوشید، پوستی مرطوب خواهید داشت.

به‌گفته‌ی متخصص پوست و مو یک رژیم غذایی و ورزشی شدید باعث جوان‌تر شدن پوست نخواهد شد.

رژیم غذایی

یک رژیم غذایی و ورزشی شدید ممکن است باعث خوش‌اندامی شما شود اما باعث جوان‌تر شدن پوست نخواهد شد. افراد ورزشکار و لاغر بالای ۴۰ سال معمولا به‌دلیل عدم وجود چربی کافی زیر پوست، پیرتر و شکسته‌تر از افراد چاق به‌نظر می‌رسند.

ترک بین انگشتان پا

آیا بین انگشتان پاهای‌تان ترک خورده؟ مردم از شنیدن این نکته ناراحت می‌شوند اما این مشکل اغلب در اثر قارچ به‌وجود می‌آید. کرم‌های موجود در داروخانه به‌راحتی این مشکل را مرتفع می‌کنند. متخصص پوست و مو پیشنهاد می‌کند برای جلوگیری از ابتلای مجدد، درون جوراب و کفش خود پودر ضدقارچ بریزید.

پیچک سمی

ممکن است در ناحیه خصوصی بدن پیچک سمی وجود داشته باشد. برای جلوگیری از ابتلا به بثورات آلرژیک در ناحیه تناسلی، وقتی از بیرون می‌آیید پیش از رفتن به سرویس بهداشتی حتما دست‌های خود را بشویید.

استفاده از ژیلت و مشکلات بعد از آن

آیا زخم‌هایی که در اثر ژیلت کشیدن به‌وجود می‌آیند، شما را اذیت می‌کنند. یا هر روز باید موها را ژیلت بکشید و یا اصلا آن‌ها را اصلاح نکنید. اصلاح یک روز درمیان یا گاه و بی‌گاه موها مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند زیرا موها بلند شده و ممکن است رو به داخل خم بشوند و موهای زیرپوستی ایجاد کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *