مزایای ماساژ درمانی

غلبه بر درد

ماساژ

مزایای ماساژ درمانی

آرامش را افزایش می‌دهد

یکی از مهم‌ترین مزایای یک ماساژ خوب، افزایش آرامش است. ماساژ درمانی، عضلات خسته و سفت را تسکین می‌دهد و باعث آرام شدن اعصاب فرسوده می‌گردد. ماساژ، یک درمان مورد تأیید برای استرس، اضطراب و افسردگی نیز می‌باشد.

یک راه برای خنثی کردن سطوح بالای کورتیزول و آدرنالین در بدن، یک ماساژ آرامش بخش است. ماساژ درمانی به غیر از تسکین دادن اعصاب فرسوده، مقدار زیادی اندورفین، دوپامین و سورتونین در بدن ترشح می‌کند. اندورفین‌ها، هورمون‌هایی هستند که خلق و خو را بهبود می‌بخشند و آرامش را بیشتر می‌کنند. به همین دلیل است که شما هر باری که ماساژ می‌گیرید، احساس شادی و آرامش می‌کنید.

قلب را سالم نگه می‌دارد

مطالعات نشان می‌دهد که یک ماساژ ۱.۵ ساعته، به طور مؤثری ضربان قلب را کند می‌سازد، استرس را پراکنده می‌کند و سطوح کورتیزول را کاهش می‌دهد. همچنین ماساژ به تنظیم سطح انسولین کمک می‌کند. تمامی این‌ها، قلب را سالم نگه می‌دارد و مقاومت در برابر بیماری را افزایش می‌دهد.

درد و تیر کشیدن را کاهش می‌دهد

شما خواه آسیب دیده باشید یا از درد مفاصل رنج می‌برید، ماساژ درمانی به کاهش درد و تیر کشیدن‌های حاد و مزمن کمک می‌کند. ماساژ به تسکین عضلات خسته و آسیب دیده و همچنین اعصاب دردناک یا تاندون‌های ملتهب کمک می‌کند.

ماساژ  برای سلامتی و طول عمر:

سابقه این نوع ماساژ به دوران سلسله سونگ یعنی هزار سال پیش میرسد.

این ماساژ را صبح بعد از بیدار شدن انجام دهید

ابتدا بازوهای خود را از بالا به پایین ماساژ دهید٬ این کار موجب شکفتگی پوست بدن میشود.بعد شروع کنید به ماساژ دادن قفسه سینه٬ بعد شکم و دست آخر ساقهای پا…این کار را در مسیر رفت و برگشت حداقل دوازده مرتبه تکرار کنید.

بعد روی بستر دراز بکشید.زبات خود را به ریشه دندانهای فک فوقانی خود بچسبانید٬ بدون اینکه زبان را به لثه تکیه دهید.در این حالت سعی کنید مقداری آب دهان جمع کنید.اگر دهان و زبان خود را تکان دهید٬ این بزاق به آسانی جمع میشود٬ بعد خیلی آرام این آب دهان را قورت داده و تجسم کنید که این بزاق به طور مستقیم به قسمت میانی بدنتان وارد میشود.

رفع اختلالات:

خستگی

گردش نا مناسب و بد خون وانرژی

اختلالات گوارشی

پیری زودرس

بی خوابیها

داءالاعصاب و……

مختصری در مورد ماساژی متفاوت:

در Huna، اعتقاد بر این است که افکار و الگوهای رفتاری منفی به عنوان خاطرات بد، باعث می شوند که بدن هماهنگی خود را با محیط اطراف از دست بدهد.

از دست دادن هماهنگی و فقدان عشق و دوستی ها منجر به استرس و پریشانی بدن می شود که به صورت اشکال مختلف بیماری مشاهده می شود .

بنابراین هدف از ماساژ lomi lomi، برای بازگرداندن هماهنگی به بدن می باشد .

ماساژ lomi Lomi فقط در مورد تسکین درد فیزیکی نیست.

با استفاده از ماساژ  lomi lomi پزشک به دنبال بازگشت آرامش و تعادل به ذهن مشتری است.

گفته شده است که اگر در ماساژ لومی لومی مراقبت و شفقت در یک جلسه از ماساژ lomi lomiوجود نداشته باشد درمان به خودی خود کار نمی کند.

ماساژ lomi lomi می تواند به طور کامل با لباس انجام می شود، اما اغلب مشتری با داشتن تنها یک حوله ماساز را انجام می دهد.

ارتباط با پوست سبب می شود درمانگر بهتر بتواند به مشتری کمک نماید .

یک جلسه ماساژ lomi lomi با دعا شروع می شود.

فلسفه Huna  این هست که یک قدرت بالاتر و دست درمانگر عمل شفابخشی را انجام می دهند.

در انجام ماساژ از روغن های معطر ماساژ که بر روی پوست مشتری اعمال می شود استفاده می شود.

در ماساژ لومی لومی از ساعد و آرنج هم برای ارائه نکنیک ها استفاده می شود.

با تجه به اینکه ماساژور در اطراف مشتری به نوعی حرکات شبیه رقص را انجام می دهد شاید مشتری خنده اش بگیرد اما این جزیی از اصول ماساژ لومی لومی است

ماساژ و خواص آن:

ماساژ دادن سوخت و ساز بدن را بهبود می‌بخشد، باعث ترشح عرق شده و چربی بدن را پایین می‌آورد، جریان گردش خون را بهتر کرده و سرعت جریان خود را در میان بافت‌های بدن افزایش می‌دهد.

انجام این کار برای پوست بسیار مفید است چرا که باعث می‌شود تا پوستی سالم و زیبا داشته باشید و جوان‌تر به نظر برسید.

با این کار اسیدهایی که باعث گرفتگی عضلات می‌شوند از بین می‌روند. یکی دیگر از فایده ماساژ دادن هضم بهتر مواد غذایی و شل کردن عضلات بدن است.

با ماساژ دادن و ایجاد فشار بر نقاط خاصی از پاها، بسیاری از بیماری‌هایتان درمان شده و وضعیت سایر اندام‌های بدن نیز بهبود می‌یابند.

کارشناسان این امر توصیه می‌کنند که هر شب قبل از خواب پاهایتان را به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه ماساژ دهید و نتیجه مثبت این کار را ببینید.

متخصصان می‌گویند ماساژ دادن نوعی درمان است که باید مورد توجه باشد. انتهای بسیاری از عصب‌ها در کف پاهایتان قرار گرفته‌اند که با سایر اعضای بدن مرتبط هستند.

متخصصان می‌گویند پاها نقشه‌ای از کل بدن هستند و وقتی آنها را ماساژ می‌دهیم، تک‌تک اعضای بدن تحریک می شوند.

به همین علت است که پاها نقش بسیار مهمی در دستگاه عصبی دارند.

پس بنا بر توصیه متخصصان هر شب قبل از خواب با انگشت شست تمام نقاط کف پای خود را به مدت چند ثانیه محکم فشار دهید.

🌟 تکنیکهای ماساژ های ورزشی

⚡️ حرکات دیپ تیشو

فشار های عمقی

⚡️ تخلیه ی لنفاتیک

تحریک مسیر های لنفاوی با ماساژ سبب بهبود تورم ، درد و تغذیه بافتهای موثر در ورزش خواهد شد

⚡️ فشار

در این روش فشارهای ریتمیک به عضلات وارد می آید و این امر سبب پر خونی عمقی و نرمی بافتها خواهد شد . این ماساژ عمدتا” در ابتدای ماساژ و برای گرم کردن و آماده کدن عضلات برای انجام ماساژهای اختصاصی انجام می شود

⚡️ ماساژ فیبرهای متقاطع ( cross fiber massage )

در این نوع ماساژ از تکنیکهای مالشی برای ایجاد کشش در و گروههای عضلانی خاص استفاده می شود . گاهی در این روش بر روی نقاط خاص عضله یا باتهای همبند با اعمال مالش عمقی عرضی اعمال نیرو می شود و از این امر برای کاهش چسبندگی های نا مناسب همبندی و در جهت افزایش قدرت و انعطاف پذیری و سیر بهبودی استفاده می شود

⚡️ ماساژ نواحی حساس و کلیدی

در ماساژ نواحی کلیدی تاکید بر روی ماساژ این نواحی است . در صورت عدم درمان و ماساژ این نواحی شاید فرد دچار دردهای شدید و محدودیتهای حرکتی گردد و کارایی ورزشی اش کاهش یابد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *