مصاحبه با امید نعمتی – موسس استارتاپ هدیه من

 

 امید نعمتی

امید نعمتی

امروز ، سراغ استارتاپی جذاب و جالب رفته ایم . استارتاپی که به وسیله اپلیکیشن برای شما بستری را فراهم میکند تا به راحتی بتوانید در کمترین زمان و با هزینه مناسب هدیه مورد نظر خود را تهیه کنید . در ادامه همراه با اینفو باشید .

بدون معطلی به سراغ مصاحبه با امید نعمتی عزیز می رویم :

 

خودتان را معرفی کنید .

امید نعمتی هستم دانشجوی مدیریت کسب و کار

از کی و چگونه با دنیای وب آشنا شدید ؟

از دهه ۷۰ با وب سایت ها و اینترنت آشنایی پیدا کردم و از سال ۹۳ با استارتاپ ها از طریق آواتک آشنا شدم .

 ایده هدیه من چه موقع به ذهنتون خورد ؟

 یک روز پر کار و بعد از جلسات زیاد با همکاران در حال برگشت به خانه متوجه شدم که تولد مادرم هست و اصلا وقت کافی برای خرید یک هدیه نداشتم و فکرم اصلا متمرکز نمیشد ، همین موقع بود که یکی از دوستان قدیمی من تماس گرفت متوجه شد که مشکلی هست بعد با توضیحات من پیشنهاد خرید گل  به من داد و شماره یک گل فروشی اینستاگرامی داد که میتونم تماس بگیرم و سفارش بدم .

اولش خیلی شک داشتم چون واقعا هم مبلغ زیاد بود ، هم اعتماد سخت بود ولی بعد از رسیدن به خانه و اتمسفری که این جعبه گل که ارسال شده از طرف من و دیدم به موضوع فکر کردم که باید این اتفاق از طریق اپلیکیشن و برای تمامی شهر ها امکان پذیر باشه اولین اپلیکیشن در زمینه ارسال گل در ایران و اراِئه دادم و در کنارش هدیه هایی که همگی برند های ایرانی هستند برای مردان و بانوان و کودکان .

درباره هدیه من توضیح بدید ؟ چی هست و چه کاری انجام میدهد؟

هدیه من یک فروشگاه اینترنتی و اولین اپلیکیشن در زمینه ارسال جعبه های شیک گل و با دیزاین و گل آرایی مناسب و ارسال رایگان در تهران شروع به فعالیت کرد  و بعد با توجه به موضوع  ” هدیه” و همچنین شناخت برند های ایرانی که از طریق شبکه های اجتماعی فعال هستند محصولات جدید اضافه کردیم تمامی برند های موجود در اپلیکیشن ” هدیه من ”  ایرانی هستند و تولید و طراحی داخل کشور و بصورت رایگان ارسال میشوند. از امکانات هدیه من کاربران میتوانند یک متن در خواستی همراه با هدیه خود ارسال کنند که روی کارت پستال های ما قرار خواهد گرفت. یکی دیگر از امکانات اینست که  هدیه من قابلیت رزرو هدیه دارد که با موضوعات مشخص شده میتوانید یک سورپرایز ویژه برای دوستان خود داشته باشید .

این اپ دارای ۴ قسمت : خرید گل –  هدیه به مردان –  هدیه به بانوان و هدیه به کودکان میباشد . که هر کدام با دسته بندی برند های ایرانی مشخص شده برای شناخت مردم با نام و اسم برند های ایرانی بجای دسته بندی محصولات

هدیه من از کی شروع به کار کرد و فکر میکنید چقدر توانسته موفق واقع بشه ؟

از خرداد سال ۹۵ شروع به فعالیت کردیم و الان که حدود یکسالی میشود توانستیم نظر کاربران خود را جلب کنیم و برای توسعه و انتشار نسخه جدید اماده مشویم . و امیدواریم بتوانیم در تمامی شهر ها نمایندگانی داشته باشم.

قبل از شروع به کار رسمی هدیه من ، چه فرآیند تحقیقاتی را طی نمودید و روی چه حوزه هایی تحقیق کردید ؟

خب چون در این زمینه فقط وب سایت ها بودند و اپلیکیشنی نبود مجبور به بررسی بعضی از اپ های خارجی بودم و همچنین شناخت وب سایت های فعال در این زمینه در داخل ،البته نه برای رقابت با آنها بلکه بیشتر برای همکاری در فروش محصولات آنها ،ولی قیمت ها اصلا مناسب نبودند و مبالغ ارایه شده توسط انها اصلا با سیستم خرید انلاین که حذف واسطه ها و کمتر کردن قیمت ها برای خریدار و همچنین درامد بیشتر برای تولید کننده به ارمغان خواهد داشت  تنظیم نشده بود ، یک جایی مشکل وجود داشت :

لاکچری تصور کردن خرید جعبه های گل ( که بنظر من یک خرید خیلی نرمال میتوانست باشد که با قیمت مناسب و کیفیت مناسب ارایه شود.تحقیقات روی مارکت های اندرویدی شد که هیچ برنامه ای نبود  ) فقط شبکه های اجتماعی و چند وب سایت بودند که اکثرن جوابگوی تلفن نبودند.

شرایط تحقیق با توجه به گوگل ترندز پیش رفتم و خرید اینترنتی گل های رز از کلمات منتخب گوگل در ایران بود ( همانجا تصمیم من جدی تر شد )

چرا هدیه من فقط یک اپلیکیشن است ؟

دنیای امروزی دنیای اپلیکیشن است ، وب سایت ها زمان و دوره ای داشتند ولی الان در حال واگذاری جایگاه خود به اپلیکیشن ها هستند  – البته در مورد امنیت اپلیکیشن نسبت به سایت و مدیریت ان باید گفت خیلی راحتر است و همچنین برای کاربران در دسترس بیشتری قرار دارد نسبت به وب سایت ( ولی مشکلاتی هم وجود دارند مثل ترامپ که دقیقا زمان رونمایی نسخه اصلی ما تحریم های اپ استور اجرایی شد و نسخه اصلی هدیه من در ا پ استور قرار نگرفت. که این یک موردی بود اگر وب سایت داشتم شاید این مشکل زیاد مهم نبود )

آیا فروشندگاه گل و هدیه هم میتوانند با هدیه من کسب درآمد کنند ؟

بله – فروشندگان میتوانند از طریق برنامه  هدیه من  با من در تماس باشند و قرارداد هایی تنظیم خواهد شد و مطابق با محصولات انها و با کمیسیون مشخص شده و البته اگر تولید داخل هستند حتما تمایل داریم به همکاری با شرایط بسیار عالی.

درمورد بوم کسب وکار هدیه من توضیح بدید ؟

  • مشتریانتان چه کسانی هستند ؟ جواب این سوال یکی از اطلاعات مهمی هست که به برند ها و تولید کنندگان ارایه داده میشود بصورت کامل ( همکاران ) که با تیم ما قرارداد دارند این اطلاعات کمک خیلی زیادی به فروش محصولات این برند ها خواهد داشت. و به طور دقیق بخواهم بگویم : خانم ها ۲۵ -۳۵ سال سن – متاهل – دارای فرزند حداقل یکی و آقایان ۳۰ تا ۴۵ سال متاهل دارای فرزند حداقل یکی
  • نحوه ارتباط با مشتریانتان؟ پیامک های تبلیغاتی – ایمیلی – و بیشتر اعلان های خود برنامه هدیه من
  • کانال های توزیع ؟ این مورد زیاد لزومی به مطرح شدن در این مصاحبه ندارد
  • ارزش پیشنهادی که به مشتری خودتون میدید ؟ قابلیت رزرو هدیه و ارسال ان در روزو ماه تعیین شده – ارسال رایگان گل در تهران در مدت زمان ۲ ساعتارسال کارت پستال با متن درخواستی همراه هدیه
  • مدل درآمدزایی استارتاپ ؟ در صد کارمزد از فروش محصولات تامین کنندگان

تیم سازی در  هدیه من چطور انجام شد ؟

با توجه به شناخت خودم از برنامه های اندرویدی و اپلیکیشن ها

استفاده از یکی از همکاران به عنوان مدیر تامین کنندگان و قرارداد ها

مسئول پرداخت ها ارسال ها و تماس های کاربران (خدمات و پشتیبانی)

همگی به نحوی در گیر تولید محتوا هستیم در شبکه های اجتماعی و گروه های مناسب

هدیه من از چه بخش‌هایی تشکیل شده است و افراد در هر یک از این بخش‌ها چه وظایفی را بر عهده دارند؟

توسعه برنامه

مسئل قرارداد ها و تامین کنندگان

پشتیبانی و خدمات

تولید محتوا و تبلیغات

آیا برای شروع هدیه من سرمایه اولیه داشتید ؟ یا وارد چرخه شتابدهی شدید؟

با سرمایه خودم وارد شدم و هنوز با شتابدهنده ای در این زمینه فعالیت نکردم

آیا وجود شتابدهنده ها برای استارتاپ ها میتواند مفید باشد ؟ برای هدیه من چطور؟

بله حتما مفید خواهد بود . تمامی مراحل اجرایی هدیه من هم با توجه به اموزش هایی بوده که قبلا در استارتاپ های دیگر از دوستان بودم و یاد گرفتم و این مطالب به همکارانم انتقال پیدا کرده برای توسعه همین کسب و کار .

برنامه شما برای آینده هدیه من چیست ؟

پکیج های آماده مناسبت ها – تولد خواستگاری – ازدواج – در خواست دوستی – درخواست ازدواج

ارایه سیستمی که بتوان با چند پرسش ، محصولات مناسب را به کاربران پیشنهاد داد . مثلا اینکه اگر شما برای یکی از دوستانتان قصد خرید کادو دارید ۳تا ۵ پرسش و جواب بدید در مورد دوستتون  لیستی از هدایا برای شما لیست میشود که مناسب دوست شما خوهد بود .

در یک کلمه جواب بدید : (کوتاه ترین جواب )

  • اینترنت : دنیای واقعی من
  • استارتاپ : چابک
  • هدیه : رابطه اجتماعی
  • بوم کسب وکار : فوت کوزه گری
  • شتابدهنده : کاتالیزور
  • گل : لبخند
  • اپلیکیشن : فردا
  • فیلتر : بی عدالتی

نظرتان را درمورد اینفو بفرمائید .

به طورکلی و در فضای اینترنت در زمینه استارتاپ ها ، فعالیت ها خیلی کم و محدود بوده و هست . امیدوارم با وجود وب سایت هایی مثل اینفو شرایطی برای معرفی فراهم شود . شاید کسی جایی دید ، و مسیر و هدف هموار گشت . امیدوارم خیلی زود اپلیکیشن شما را هم ببینیم

ممنون از شما و همکاران محترم وب سایت اینفو و همچنین جناب اقای سروری .

سخن پایانی ؟

از تمامی تولید کنندگان ایرانی دعوت به همکاری میکنم . شرایط عوض شده  و شاید به صورت سنتی و قدیمی موفق نشده باشید .  ولی این دلیل نیست جای خودتون را به محصولات  کشور های دیگه بدید.  پیشرفت شما باعث پیشرفت من خواهد شد .

 

منبع : اینفو

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *