مصرف بالای باتری و داغ شدن گوشی‌های اندرویدی در اثر تغییر سرور فیسبوک

 

اگر شما کاربر یک گوشی یا تبلت اندرویدی هستید و همچنین از جمله نصب‌کنندگان اپلیکیشن‌های فیسبوک و فیسبوک مسنجر و در روز گذشته شاهد محو شدن باتری دستگاه اندرویدی خود در زمان بسیار کوتاه و همچنین داغ شدن بی‌دلیل آن  بوده‌اید، خیالاتی نشده‌اید و هیچ بلایی هم سر گوشی یا تبلت شما نیامده است.

گویا فیسبوک به طور خیلی بی سر و صدا آن پشت‌ها مشغول تغییر سرور خود بوده و در نتیجه، این دو اپلیکیشن یعنی Facebook و Messenger به پردازندهٔ شما فشار وارد می‌کنند که همیشه در بیشترین اولویت باشد، حتی هنگامی که اپلیکیشن‌ها اصلا باز نیستند. هر دوی این اپ‌ها مدام در حال اجرا شدن و خراب شدن بر سر گوشی نازنین شما هستند.

بله! واقعا کار خودشان است!

با این که این دو اپلکیشن از میانهٔ ماه دسامبر سال گذشته به روز رسانی نداشته‌اند، اما گویا فیسبوک در پشت صحنه با تغییر دادن یک چیزی که دقیقا مشخص نیست چرا و چطور، این کار را کرده است.

اینفو - مصرف بالای باتری و داغ شدن گوشی‌های اندرویدی در اثر تغییر سرور فیسبوک

نه تنها این مشکل باعث می‌شود که گوشی شما همیشه در بالاترین فرکانس مصرفی باشد (تا ۶۰٪ در برخی موارد) بلکه گرمای زیادی که تولید می‌شود از فرایند شارژ سریع گوشی شما جلوگیری کرده و در نتیجه مانند هر دستگاه الکترونیکی، گرما که نشاندهندهٔ اتلاف جریان است، باعث هدر رفتن شارژ باتری نیز می‌شود.

مشخص نیست که فیسبوک چه کلکی سوار کرده که نام اپلیکیشن مسنجر در منوی باتری گوشی دیده نمی‌شود، اما وقتی از اپلیکیشن‌های جانبی گزارش دهندهٔ مصرف باتری استفاده کنید مشاهده می‌شود که این دو اپ حتی از سیستم هم بالاتر قرار گرفته‌اند، در حالی که در گوشی مورد آزمایش، از نیمهٔ دسامبر حتی اجرا نشده‌اند!

راه حل؟

خب مسلم است، اگر این قضایا برایتان مهم است و شما هم چنین تجربه‌ای داشته‌اید، در حال حاضر تنها راه‌، پاک کردن هر دو اپلیکیشن است تا زمانی که آن پشت‌ها اتفاق‌های خوبی بیفتد.

راه دوم البته Force Stop کردن هر دو اپلیکیشن در Settings/Apps است که البته تا زمانی جواب می‌دهد که این اپ‌ها را باز نکنید یا برای شما نوتیفیکشنی از فیسبوک یا مسنجر نرسد. که در آن صورت مصرف باتری و داغ شدن به سرعت شروع می‌شود.

واندرهاو

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *