معرفی ۴YFN، پلتفرم استارتاپی کنگره جهانی موبایل

 

پلتفرم ۴YFN در حاشیه‌ی کنگره‌ی جهانی موبایل بارسلون فعالیت می‌کند. هدف از تأسیس آن، کمک به آشنایی استارتاپ‌ها با سرمایه‌گذاران و متخصصان است.

پلتفرم ۴YFN (مخفف عبارت ۴Years From Now) را به‌نوعی می‌توان یک نمایشگاه جانبی در کنار کنگره‌ی جهانی بارسلون نامید. این پلتفرم با شعار «Connecting Startups» در حاشیه‌ی بزرگترین نمایشگاه صنعت موبایل جهان برگزار می‌شود. مVسسان آن، پلتفرم خود را این‌گونه معرفی می‌کنند:

۴YFN پلتفرم کسب و کار استارتاپی در پایتخت صنعت موبایل جهان یعنی بارسلون است. این پلتفرم به استارتاپ‌ها، سرمایه‌گذاران، شرکت‌های بزرگ و مؤسسات عمومی این امکان را می‌دهد که فرصت‌ها، ایده‌ها و سرمایه‌های جدید را برای تأسیس شرکت‌های مدرن کشف کنند.

از امکاناتی که ۴YFN در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌دهد می‌توان به ورکشاپ‌های تخصصی موبایل، کنفرانس‌های نمایش محصولات، نمایشگاه و امکانات شبکه‌سازی حرفه‌ای اشاره کرد. مؤسسان این پلتفرم بر این باور هستند که دنیای استارتاپ‌ها، تنها راه نجات کشورها از بحران‌های مالی هستند و بارسلون، به خطر تبدیل شدن به هاب منطقه‌ای صنعت موبایل، این پتانسیل را دارد که از شرکت‌های نوپا میزبانی خوبی به عمل بیاورد.

یکی از اهداف اصلی ۴YFN، اتصال اکوسیستم استارتاپی بارسلون به هاب‌های منطقه‌ای و جهانی صنعت موبایل است. آن‌ها برای این کار از فرصت ایده‌آل نمایشگاه MWC استفاده می‌کنند و با برگزاری نمایشگاه، شرکت‌های نوپای فعال در این صنعت را به جهان معرفی می‌کنند. تیم ۴YFN، امکانات آموزشی و مالی مورد نیاز را برای مؤسسان استارتاپ‌ها فراهم می‌کند. علاوه بر آن، امکان آشنایی با سرمایه‌گذاران بزرگ، از امکاناتی است که شرکت در ۴YFN برای شرکت‌های نوپا به ارمغان می‌آورد.

برنامه‌ها و رویدادهای جانبی ۴YFN، فرصت آشنایی افراد علاقه‌مند و فعال حوزه‌ی استارتاپ را با یکدیگر فراهم می‌کند. علاوه بر آن، این رویدادها فرصت آشنایی سرمایه‌گذاران با مؤسسان و همچنین دیگر سرمایه‌گذاران را فراهم می‌کنند. خدمات ارائه‌شده توسط ۴YFN برای اقشار مختلف را می‌توان به‌صورت زیر دسته‌بندی کرد:

4yfn

استارتاپ‌ها

حمایت از شرکت‌های نوپا و کمک به رشد آن‌ها، مأموریت اصلی ۴YFN است. این پلتفرم در بهترین مکان و زمان مناسب برای استارتاپ‌های حوزه‌ی موبایل (کنگر‌ی جهانی موبایل بارسلون)، رویدادهایی برای آشنایی آن‌ها با دیگر فعالان بازار فراهم می‌کند. استارتاپ‌ها در این رویدادها می‌تواننند ایده‌ها، محصولات و خدمات خود را به دیگران معرفی کنند. رویدادهای ۴YFN علاوه بر بارسلون، در شهرهای شانگهای و نمایشگاه‌های آمریکا نیز برگزار می‌شوند.

فرصت آشنایی با شرکت‌های بزرگ، از دیگر مزایای شرکت استارتاپ‌ها در ۴YFN است. این پلتفرم با برگزاری جلسات معرفی، به کارآفرینان کمک می‌کند که خدمات و محصولات خود را برای شرکت‌های بزرگ صنعت توضیح دهند و علاوه بر آن، با چالش‌ها و مشکلات شرکت‌های بزرگ آشنا شوند و به دنبال راه‌ حل‌های اساسی برای آن‌ها باشند.

شرکت‌های بزرگ و سرمایه‌گذاران

۴YFN برای این بخش مهم اکوسیستم استارتاپی نیز برنامه‌های جدی دارد. آن‌ها چالش‌های برنامه‌نویسی، رویدادهای معرفی و مسابقات مختلفی را برای کشف استعداد به‌منظور همکاری با شرکت‌ها برگزار می‌کنند. از طرفی، هر شرکت یا سرمایه‌گذاری که نیاز به نیروها و ایده‌های خلاق داشته باشد، می‌تواند چالش اختصاصی خودش را برای ۴YFN طراحی و اجرا کند.

انجمن سرمایه‌گذاران یکی دیگر از امکانات این پلتفرم برای سرمایه‌گذاران استارتاپ‌ها است. این انجمن، متشکل از سرمایه‌گذاران کوچک و بزرگی است که پس از رد شدن از فیلترهای پلتفرم و احراز قابلیت سرمایه‌گذاری، دور هم جمع شده‌اند. به طور اخص، این انجمن مناسب سرمایه‌گذارانی است که به دنبال فرصت‌هایی در صنعت موبایل هستند. سرمایه‌گذاران فرشته، وی‌سی و حتی بانک‌ها با عضویت در این انجمن می‌توانند از امکانات آن استفاده کنند.

امکانات نمایشگاهی

این پلتفرم علاوه بر برگزاری رویدادهای تخصصی، برای فعالان اکوسیستم‌های استارتاپی فرصتی فراهم می‌کند تا نمایشگاه جانبی خود را در حاشیه‌ی MWC یا دیگر رویدادهای بزرگ جهانی برگزار کنند. امکانات نمایشگاهی، هماهنگی‌های قانونی و فراهم کردن امکانات غرفه‌ای، برخی از امتیازاتی هستند که این پلتفرم در اختیار برگزارکنندگان نمایشگاه‌ها قرار می‌دهد. برگزار کنندگان بسته به تعداد شرکت‌های آماده‌ی معرفی، می‌توانند فضاهای متنوع نمایشگاهی را اجاره کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *