نئاندرتا‌ل‌ها «آدمخوار» بودند

نئاندرتال‌ها

نئاندرتال‌ها

نئاندرتال‌ها همدیگر را می‌خوردند یا حداقل نتایج یک پژوهش تازه نشان می‌دهد که این گونه از انسان‌های نخستین گاهی گوشت آدم را هم می‌خورده است.

به گزارش وبسایت ساینس مگزین، نتایج تحقیقات بر استخوان‌های باقی‌مانده در یک غار در بلژیک حاکی از آن است که نئاندرتال‌ها آدمخوار هم بوده‌اند. این استخوان‌ها از ابتدای قرن ۱۹ ام در موزه‌ای در بروکسل نگهداری می‌شود.

با پیشرفت فناوری‌های مربوط به باستان‌شناسی، حالا دانشمندان می‌توانند با توجه به دی ان‌ های استخوان‌های باقی‌مانده شرایط زندگی نئاندرتال‌ها را بازسازی کنند.
وقتی محققان این استخوان‌ها را بررسی کردند برایشان شکی نماند که چه بر سر مردگان نئاندرتال‌ها می‌آمده است.

در سراسر این استخوان‌ها آثار خم شدن و گاز گرفتن به چشم می‌خورد. اینها به این معناست که گوشت از این استخوان‌ها جدا شده است.

نتایج این یافته‌های تازه که در مجله ساینتیفیک ریپورت منتشر شده همچنین حاکی از این است که از این استخوان‌ها جهت شکل‌ دادن به ابزار سنگی هم استفاده می‌شده است.

این استخوان‌‌ها چهل هزار تا چهل و پنج هزار سال قدمت دارند. نئاندرتال‌ها حدود ۲۰۰ هزار سال در اروپا و آسیای غربی پیش از ورود انسان‌های مدرن امروزی زندگی کردند. دانشمندان عقیده دارند انسان مدرن در حین تکامل بخشی از دی‌ان‌ای نئاندرتال‌ها را حفظ کرد که در غلبه بر مشکلات محیطی خارج آفریقا سودمند بود.

دانشمندان در سال ۲۰۱۰ اعلام کردند که نیاکان انسان امروزی ساکن آفریقا (هومو ساپین‌ها) بعد از مهاجرت به اروپا و آسیا با نوع دیگری از انسان اولیه ساکن این مناطق یعنی همان نئاندرتال‌ها مواجه شده و با آنها زاد و ولد کرده‌اند. هم‌اکنون یک تا چهار درصد ژن‌های انسان‌های امروزی به نئاندرتال‌ها باز می‌گردد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *