پ پ

نحوه صحیح خوردن کلم بروکلی، سیر، چای و …

 

مواد غذایی به یک شکل، پرورش داده نمی شوند و به یک شکل هم آماده نمی شوند. بیایید ببینید که ممکن است چه اشتباهاتی در آماده کردن مواد غذایی مورد علاقه تان، مرتکب می شوید.

سناریوی زیر را تصور کنید. شما در یک مهمانی شام، مشغول گفتگو با دوستانی هستید که برای بحث در مورد موضوعات داغ، با آنها احساس راحتی می کنید. موضوعاتی مانند سیاست، مذهب و روش های پرورش کودکان، مطرح می شوند و به احتمال زیاد، دیدگاه های افراد با یکدیگر متفاوت است. با این حال وقتی من به مهمانی شام می روم، موضوع مواد غذایی، اغلب موضوع داغ شب خواهد بود و حتی داغ تر از آن، نظرات مختلف پیرامون روش های درست و غلط غذا خوردن. این روزها فقط کافی نیست که کلم بیشتری بخوریم، بلکه باید روش صحیح و غلط خوردن آن را نیز بررسی کنیم. بحث هایی مانند این ها بودند که مرا بر آن داشتند تا این مقاله را بنویسم و در نهایت، شغل من در مورد کمک به مردم برای بهتر غذا خوردن است تا از حداکثر فواید تغذیه ای بهره مند شوند. عوامل بسیاری وجود دارند که بر مقدار مواد مغذی که از مواد غذایی دریافت می کنید، تاثیر می گذارد. چیزهایی مانند روش پخت و پز و رسیده شدن مواد غذایی، جفت شدن مواد غذایی و حتی فلورای روده شما ممکن است بر مقدار فایده ای که از مواد غذایی گیاهی دریافت می کنید، تاثیر بگذارد. انواع مختلف غذاها نیز بر این مورد تاثیر می گذارند.همه آجیل ها،سیب ها و سیب زمینی ها مانند هم نیستند. اگر علاقمندید بدانید که نظر علم در مورد بهترین روش غذا خوردن چیست، مطالب زیر را بخوانید. هشدار اسپویلر: خام خواری، همیشه راه درست غذا خوردن نیست.

سیب زمینی ها

آیا فکر می کنید که با مصرف سیب زمینی سفید سرخ کرده، پخته یا پوره شده، فایده ای نصیبتان می شود؟ دوباره فکر کنید. یک مطالعه نشان داده که سیب زمینی بنفش، بهترین فواید را دارد٬ مانند کاهش فشار خون و کاهش خطر ابتلا به سرطان. علاوه بر این، یک مطالعه در سال ۲۰۱۴ نشان داد که سیب زمینی بنفش، به خاطر مقادیر بالای پلی فنول ها و کاهش پاسخ کلی قند خون، بهتر از سیب زمینی سفید است.

موهای

هویج ها

با فرا رسیدن پاییز، علاقه ما به سوپ نیز افزایش می یابد. دفعه بعد که در حال تهیه سوپ مرغ با نودل بودید، هویج هایتان را خرد نکنید.یک مطالعه نشان داده که برش دادن هویج ها، اندازه سطح بیرونی را افزایش می دهد و باعث می شود که مواد مغذی بیشتری،شسته شد و از دست بروند.این بدان معناست که بعد از شستشو و پوست کندن، هویج های شما باید به طور کامل و بدون خرد شدن، داخل آب ریخته شوند. اما هویج پخته، بهتر از خام است. یک مطالعه نشان داده که پختن هویج ها، سرعت جذب و ورود کاروتینوئیدها به گردش خون را افزایش می دهد.

چای

اگر می خواهید از چای، مواد مغذی زیادی جذب کنید، پس کاری را که انگلیسی ها انجام می دهند، فراموش کنید. مطالعات متعدد نشان داده اند که اضافه کردن شیر به چای شما، در واقع ممکن است برخی از مزایای قلبی عروقی چای را از بین ببرد. در هنگام استفاده از چای سبز به جای شیرین کردن، کمی آب میوه اضافه کنید. ممکن است ویتامین C موجود در آب میوه، سرعت جذب و ورود مواد مغذی چای سبز به بدن را افزایش دهد.

سیر

سیر

در هنگام خوردن سیر، عجله نکنید و سیرتان را له کنید. تحقیقات نشان می دهد که خرد کردن سیر و صبر کردن به مدت حداقل ۱۰ دقیقه، آنزیمی به نام آلیسین آزاد میکند که مشخص شده با کمتر کردن چسبناکی پلاکت ها یا بیشتر کردن احتمال جریان آزادانه در سیستم قلبی عروقی، به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی کمک می کند.

سس سالاد

شاید سس های بدون چربی، ایده خوبی به نظر برسند اما هنگامی که به چیزی که از دست می دهید، نگاه کنید متوجه می شوید که هیچ همتایی برای چربی کامل وجود ندارد. مطالعات متعدد نشان داده اند که استفاده از چربی روی سبزیجات سالاد، فواید بسیاری دارد مانند سیرتر و راضی تر نگهداشتن شما پس از مصرف سالاد و دریافت مواد مغذی بیشتر از سالادتان (مخصوصا از لوتئین،لیکوپن،بتاکاروتن و زاکسانتین).

سیب ها و گلابی ها

اجازه دهید که میوه هایتان، کمی بیشتر رسیده شوند. یک مطالعه نشان داده که فرایند رسیدن (پختگی)، باعث امکان تجزیه کلروفیل در سیب ها و گلابی های در حال رسیدن می شود که به نوبه خود، آنتی اکسیدان های بسیار فعال بیشتری در این میوه ها تولید می شود.

کلم بروکلی

کلم بروکلی

کلم بروکلی، بدون شک، یکی از بهترین مواد غذایی است که می توانید به بدنتان برسانید. بروکلی، بخشی از مواد غذایی خانواده براسیکا است، خانواده ای که مشخص شده از نظر پیشگیری از برخی سرطان ها، از سرطان سینه گرفته تا سرطان پوست، بسیار موثرند. اما این که چطور بروکلی تان را آماده می کنید، باعث تمام این تفاوت ها می شود. مطالعه سال ۲۰۰۸ نشان داده که بخارپز کردن، تنها روش پخت و پز است که ترکیبات ضد سرطانی در بروکلی را حفظ کرده و حتی افزایش می دهد. مشخص شده که آب پز کردن و سرخ کردن، بدترین روش های آماده کردن بروکلی بودند. هنوز هم نمی خواهید از بروکلی پخته دست بکشید؟ شاید ترکیب (جفت کردن) بروکلی با مواد غذایی تند، مفید باشد. یک مطالعه در سال ۲۰۱۲ نشان داد که اضافه کردن مواد غذایی تند به بروکلی، قدرت ضد سرطانی اش را افزایش می دهد و به گفته نویسندگان این مطالعه، هرچه تندتر باشد، بهتر است.

خردل

خردل در هر شکلی، یک ادویه عالی برای افزودن به سس ها،سالادها و ساندویچ هاست.اما اگر مایلید که التهاب کلی و همچنین خطر ابتلا به برخی سرطان ها را کاهش دهید، بهتر است خردل ساده را انتخاب کنید. درست است! همان خردل ارزان قیمت زرد،بهترین فواید را دارد. چرا؟ چون حاوی ترکیبی به نام کورکومین  است (که ماده فعال موجود در زردچوبه می باشد)، که هم باعث رنگ زرد خردل می شود و هم علت تمام مزایای بالقوه سلامتی است که خردل دارد.

در حالیکه عوامل مورد بحث در این مقاله، روی بهترین راه های مصرف مواد غذایی اثر می گذارند، حقیقت این است که اضافه کردن این مواد غذایی به رژیم شما، یک گام بزرگ در جهت صحیح است.هنگامی که به این مواد غذایی سالم علاقمند شدید،گام منطقی بعدی این است که برای دریافت حداکثر مواد مغذی،آنها را به بهترین روش آماده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید