نخستین تصویر ۳ بعدی از سیاره اسرار آمیز عطارد

Mercury

اسرارآمیزترین سیاره منظومه شمسی برای اولین بار با جزئیات کامل در تصاویر جدید ناسا که توسط کاوشگر مسنجر ثبت شده، به نمایش درآمده است.سیاره عطارد که معمولا از زمین به شکل یک نقطه قهوه‌ای راکد مشخص است،‌ در تصاویر رنگی کاذب فضاپیمای مسنجر ناسا به نمایش درآمده که تمام سطح این سیاره را با جزئیات بسیار دقیق نقشه‌برداری کرده است.

نتایج ماموریت این کاوشگر که پس از ۳۰ سال از این داخلی‌ترین سیاره منظومه شمسی بازدید کرده، در نشست سالانه آکادمی پیشرفتهای علمی آمریکا در بوستون رونمایی شده که در آن اولین تصویر ۳۶۰ درجه وضوح بالای سطح سیاره عطارد به نمایش درآمده است.

Mercury-1

دانشمندان از هزاران تصویر جمع‌آوری شده توسط کاوشگر مسنجر طی ماموریت یک ساله آن برای نقشه‌برداری از کل سطح سیاره عطارد برای اولین بار استفاده کرده‌اند.این تصاویر با استفاده از فیلترهایی برای تقسیم نور خورشید بازتاب شده از سیاره به هشت رنگ، ترکیبات مختلف سنگ را در سطح سیاره نشان می‌دهند.

Mercury-2

مناطقی از این سیاره که بیشتر از رنگ نارنجی برخوردار بوده، عمدتا شامل دشتهای گدازه آتشفشانی بوده، در حالیکه مناطق به رنگ آبی تیره بیشتر از مواد معدنی مات مانند سولفید آهن یا سولفید کلسیم برخوردارند.این تصاویر همچنین پژوهشهای قبلی در مورد وجود یخ در قطبهای این سیاره را تائید کرده‌اند که نور خورشید هیچگاه به آنها نرسیده و دمای آن تا منفی ۲۰۰ درجه سانتیگراد می‌رسد.

این تصاویر رنگ کاذب با وضوح یک کیلومتر بر پیکسل گرفته شده و همچنین تصاویر واضحتر سیاه‌وسفید نیز با وضوح و دقت بیشتر ۲۰۰ متر بر پیکسل به نمایش جزئیات سیاره عطارد پرداخته است.

منبع : http://gadgetnews.ir

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *