نکاتی در خصوص تمیزکاری و تعویض قلموی لوازم آرایش

آرایش

آرایش

قلمو یکی از مهم‌ترین لوازم آرایش است که بدون آن هیچ کاری نمی‌توان انجام داد. در این مطلب قصد داریم نحوه‌ی تمیزکاری و تعویض آن را به شما آموزش دهیم.

 

تمیز کردن و نگه داری

اگر می‌خواهید رنگ قلمو خشک نشود یا ماده اکریلیک بین موهای آن جمع نشود، باید بعد از هر بار استفاده آن را تمیز کنید. پاک کننده‌ی قلمو همیشه در دسترس بوده و به راحتی می‌توان از آن استفاده کرد، اما اگر در حین کار از آن استفاده کنید امکان دارد رنگ‌ها، ژل‌ها و مواد اکریلیک را آلوده کند. به‌جای این که قلموهای مخصوص ژل را در تمام روز در ماده‌ی پاک کننده نگه دارید، در بین کار موهای قلمو را قدری فشار داده و پاک کنید. خیلی راحت پس از هر بار استفاده مواد اضافی در موهای قلمو را با استفاده از یک دستمال کاغذی پاک کنید.

پس از هر بار استفاده قلمو را باید به صورت خشک و بدون استفاده از محلول پاک کنید و در پایان روز آن را با یک محلول پاک کننده تمیز کنید. یک پد را به محلول پاک آغشته کنید و قلمو را با استفاده از آن پد تمیز کنید.

خارج کردن تمام مواد از موهای قلمو اهمیت زیادی دارد چون نه تنها از ترکیب شدن مواد مختلف با یکدیگر جلوگیری می‌کند، بلکه خود قلمو هم سالم می‌ماند و بیشتر عمر می‌کند. نباید بگذارید حتی یک ذره ژل هم روی قلمو بماند چون اگر در معرض نور ماوراء بنفش قرار بگیرد، ژل در بین مو‌های قلمو خشک می‌شود.

از آن‌جایی که محلول پاک کننده باعث خشک شدن موهای قلمو‌های اکریلیک و ژل می‌شود، بنابراین قلمو‌ها را برای مدت طولانی در آن قرار ندهید. برای قلمو‌های اکریلیک از مونومر استفاده کنید چون اکریلیک را به خوبی خارج کرده و قلمو را در حین کار تمیز نگه می‌دارد. فقط زمانی از محلول پاک کننده استفاده کنید که اکریلیک روی قلمو خشک شده باشد. با استفاده از محلول پاک کننده اکریلیک را نرم کرده و از بین موهای آن خارج کنید.

 

استفاده از یک قلمو برای کار با لوازم آرایش مختلف، می‌تواند باعث آلودگی محصول شده و کار را خراب کند.

برای جلوگیری از فرسودگی یا ژولیده شدن موهای قلمو باید پس از تمیز کردن مو‌های آن را مرتب کنید. سپس قلمو را به پهلو یا به صورتی که مو‌های آن به سمت بالا باشد قرار دهید. ترجیحا قلمو را در یک جای تاریک و به دور از گرد و خاک قرار دهید. اگر سر قلمو درپوش دارد اول چند دقیقه صبر کنید تا خشک شود و بعد درپوش آن را بگذارید. قلوموهای بدون درپوش را در کشوی لوازم آرایش یا زیر یک حوله قرار دهید تا گرد و خاک روی آن ننشیند.

همان طور که اشاره شد یکی از مشکلاتی که استفاده کنندگان از ژل با آن رو به رو هستند این است که اگر ژل در معرض نور ماورا بنفش قرار بگیرد خشک و سخت می‌شود. برای این‌که مطمئن شوید در حین کار یا پس از آن این مشکل برای شما پیش نمی آید، قلمو را در جایی که در معرض نور مستقیم یا غیر مستقیم آفتاب قرار می‌گیرد نگذارید.

قلموهای نو اغلب پوشش‌هایی دارند که از مو‌های آن محافظت می‌کند. قبل از استفاده برای بار اول باید پوشش آن برداشته شود. تمیز کردن قلموی لوازم آرایش برای بار اول اهمیت زیادی دارد چون آن را برای استفاده آماده می‌کنید و به آن شکل می‌دهید. تولیدکنندگان لوازم آرایش دستورالعمل‌هایی را روی جعبه چاپ می‌کنند تا با مراجعه به آن بتوانید پوشش قلمو را در آورده و آن را آماده استفاده کنید.

 

قلمو‌های نمونه در فروشگاه لوازم آرایش می‌تواند به شما در انتخاب صحیح قلمو کمک کند.

تعویض قلموی آرایش

عمر قلمو به دو چیز بستگی دارد: تعداد دفعات استفاده و طرز استفاده از آن. دقیقا نمی‌توان گفت که عمر قلموی لوازم آرایش چه موقع به پایان رسیده است. موقعی که موهای قلمو شروع به از بین رفتن می‌کنند آن را عوض کنید. اگر می‌بینید کنترل مواد آرایشی با قلموی فعلی دشوار است یا خطوط ظریف به آن شکلی که دوست دارید در نمی‌آیند، موقع آن رسیده که قلموی خود را عوض کنید. اگر قلمو را به یک چیز سخت فشار دادید و پس از برداشتن آن، موهای قلمو به سرعت به حالت اصلی خود باز نگشت موقع آن رسیده که آن را عوض کنید.

خبر خوب این است که لازم نیست قلمو‌های زیادی خریداری کنید و آن‌ها را در کشوی لوازم آرایش تلمبار کنید. در واقع، یک قلمو برای کل کار اکریلیک یا ژل کافی است، یعنی برای هر ماده یک برس لازم است. استفاده از یک قلمو برای کار با لوازم آرایش مختلف، می‌تواند باعث آلودگی محصول شده و کار را خراب کند.

شکل قلمو بیشتر به سلیقه‌ی فردی بستگی دارد. بهتر است برای کار با اکریلیک و ژل از قلموی مخروطی استفاده کنید، چون به شما اجازه می‌دهد خطوط لبخند شاداب ایجاد کنید و تا جایی که امکان دارد به کوتیکول نزدیک شوید. از قلموی شماره‌ی ۱۰ سرگرد هم می‌توانید استفاده کنید. برآمدگی قلمو مایع را در خود نگه می‌دارد. بنابراین یک قلموی بزرگ تر به شما اجازه می‌دهد که اکریلیک را به میزان زیاد و همین طور با مقدار کم استفاده کنید و این به مقدار مایعی که با قلمو برداشته اید بستگی دارد. قلموی نوک ریز برای گوشه‌ها و ظریف کاری مناسب است، همچنین می‌توانید با فشار دادن نوک قلمو را پهن کرده و روی بدنه‌ی ناخن کار کنید.

برای طراحی ناخن نیاز به یک قلمو با نوک نازک دارید تا بتوانید روی جزئیات آن کار کنید. امتحان کردن قلمو‌های نمونه در فروشگاه لوازم آرایش می‌تواند به شما در انتخاب صحیح قلمو کمک کند. در مورد قلمو‌های مختلف سوال بپرسید و حتی اگر امکان دارد آن‌ها را امتحان کنید. با امتحان کردن قلمو‌های مختلف در نهایت به قلمویی که مناسب شما است دست خواهید یافت.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *