نکات لباس پوشیدن مردان کوتاه و چاق

clothes-fat-5

پیدا کردن لباس برای مردان کوتاه ممکن است کار را کمی دشوار کند زیرا اکثرا لباس های مردانه سایزهای بزرگ تری دارند. هم چنین اگر بتوانند انتخاب درستی در لباس داشته باشند می توانند استایل درست تری با توازن در ویژگی هایشان داشته باشند.

انتخاب کت و شلوار

شما در انتخاب کل لباس هایتان باید خط رنگی را رعایت کنید این بدان معناست که لباس های بالاتنه و پایین تنه تان یک رنگ باشد و شما از دور از بالا تاپایین یک رنگ بنظر برسد. تفاوت رنگی و شکستگی رنگی در میانه بدن شما را کوتاه تر نشان می دهد.

برای انتخاب رنگ نیز از رنگ های تیره تر انتخاب کنید و برای انتخاب رنگ روشن برای یک لباس از همان طیف رنگی سایر لباس ها انتخاب کنید مثلا از آبی تیره و آبی روشن استفاده کنید. در هر حال تضاد رنگی را کم کنید تااون شکستگی رنگی کمتر اتفاق بیفتد.

نکات لباس پوشیدن مردان کوتاه و چاق

طرح

همه دیگر می دانند که خطوط عمودی شما را بلندتر و باریک تر نشان می دهد. اما نکته ای که باید رعایت کنید این است که از طرح های ریز استفاده کنید. حتی برای خطوط عمودی مثلا در انتخاب کت و شلوار از پارچه ی راه راه ریز استفاده کنید. یا اگر از طرح گل یا خال خال استفاده می کنید ریز باشند. هرچه الگوها بزرگ تر باشند شما حجیم بنظر می رسید.

یک خیاط مورد اعتماد داشته باشید

همیشه لباسهایی که از فروشگاه ها می خریم ممکن است کاملا متناسب با نوع اندام ما نباشند و نیاز داشته باشیم که تغییراتی را در آن اعمال کنیم.

به ویژه زمانی که کت و شلوار می خرید اولین نکته به سرشانه ها توجه کنید که به هیچ وجه آویزان و بزرگ نباشد.

همین اصل مشابه برای شلوار نیز صدق می کند، طول دور کمر، طول فاق شلوار و جلوی شلوار، پشت شلوار همه ی این بخش ها باید کاملا متناسب باشند.

جزییاتی هستند که اگر رعایت شوند واقعا می توانید نتایج محسوس آن را ببینید. مثلا در انتخاب کت، ژاکت و … اگر جیب ها کمی به هم نزدیک تر باشند شما باریک تر بنظر می رسید یا اینکه جیب های کوچک مربعی توجه را به سمت بالا جلب می کند.

یک یا دو دکمه همیشه برای مردان قد کوتاه مناسبتر است. برای مدل یقه نیز نه باید خیلی بزرگ نه خیلی کوچک باشد.

برای انتخاب کت یا بارانی مدل های مناسب تر هستند که بخش سرشانه اشان خیلی صاف و بالا بایستد به ویژه اگر شانه های گرد و افتاده دارد حتما از پد و اسفنج هایی برای سرشانه تان استفاده کنید.

نکات لباس پوشیدن مردان کوتاه و چاق

انتخاب شلوار

می خواهیم انتخاب شلوار به گونه ای باشد که دور کمرتان به چشم نیاید و مرکز توجه قرار نگیرد.

به هیچ وجه از شلوارهای فاق کوتاه استفاده نکنید زیرا شدیدا پاهایتان را کوتاه نشان می دهد و کوتاه تر از آنچه هستید به نظر می رسید. هم چنین شلوارهای اسکینی و خیلی چسبان اصلا برای شما مناسب نیستند.

شلوارهای راسته متناسب با فاق اندازه بهترین انتخاب برای شما هستند. شلوار راسته پاها و کمر را در یک راستا نشان می دهد و متناسب تر بنظر می رسید.

نکات لباس پوشیدن مردان کوتاه و چاق

انتخاب پیراهن مردانه

برای انتخاب پیراهن مردانه برای موقعیت های کژوال بهتون پیشنهاد می کنم از پیراهن های آزاد استفاده کنید این تغییر می تواند نتیجه ی خوبی در استایل شما داشته باشد. فقط دقت داشته باشید که پیراهنتان خیلی بلند نباشد زیرا شما را کوتاه تر نشان می دهد. اما برای موقعیت های رسمی دیگر این کار مناسب نیست و باید از پیراهن متناسب استفاده کنید.

نکات لباس پوشیدن مردان کوتاه و چاق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *