هواوی پتنتی را درخصوص حاشیه‌های حساس به فشار برای ساعت‌های هوشمند ثبت کرد

سازمان جهانی مالکیت معنوی که به اختصار WIPO نامیده می‌شود، به تازگی ثبت یک پتنت از طرف کمپانی هواوی را گزارش داده که مرتبط با ساعت‌های هوشمند و صفحات حساس به فشار است.

مطابق اسناد موجود، لبه‌های این ساعت هوشمند دارای هشت ناحیه مختلف است که می‌توانند هنگام فشار در حالت‌های ترکیبی متفاوت، دستورهایی خاص را ارسال کنند. این ویژگی جدید به هواوی این امکان را می‌دهد تا روش‌های کنترلی تازه‌ای را بدون اضافه کردن دکمه‌های جدید اعمال کند؛ چیزی شبیه به راه‌حل قاب چرخان که در گجت‌های سامسونگ گیر دیده بودیم.

تصاویر موجود نشان می‌دهد که این حاشیه‌های کاربردی در هشت ناحیه متقاون و جدا از هم قرار گرفته‌اند. در کنار دو ناحیه موجود برای دکمه‌های فیزیکی در بالا و پایین و صفحه نمایش دایره‌ای شکل، هواوی آماده می‌شود تا انقلابی را در روش‌های کنترل اسمارت واچ‌ها شکل دهد.

در حالی که هم‌اکنون چرخش فیزیکی قاب، عمل اسکرول را ممکن می‌سازد، کاربران با وجود لبه‌های حساس به فشار قادر به اعمال عمل زوم و هم‌چنین انجام ژست‌های پیچشی خواهند بود. به علاوه، در این اسمارت‌واچ شاهد استفاده از قابلیت فورس تاچ و کلیک خواهیم بود.

تکنولوژی توسعه داده شده توسط هواوی این امکان را فراهم کرده که صرف نظر از جنس مواد مورد استفاده در این صفحات، بتوان از قابلیت صفحات حاشیه‌ای حساس به فشار بهره برد. این بخش‌ها می‌تواند از جنس استیل ضدزنگ، پلاستیک، آلومینیوم و سرامیک باشد؛ در حالی که بند این ساعت هوشمند می‌تواند از لاستیک و یا چرم در نظر گرفته شود. نحوه عملکرد این گجت به گونه‌ای خواهد بود که برای هر دو قشر چپ‌دست و راست‌دست مناسب باشد.

سال گذشته و در نمایشگاه MWC 2017 و در شهر بارسلون شاهد رونمایی از نسل دوم ساعت‌های هوشمند هواوی با نام هواوی واچ ۲ بودیم که مجهز به سیستم عامل اندروید‌ Wear2 بود. ما منتظریم که این کمپانی پرتلاش سومین نسل از اسمارت واچ‌ خود را در کنفرانس پیش رو که ماه آینده برگزار می‌شود، رسما معرفی کند.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *