هکرها موفق به تبدیل کنسول نینتندو سوییچ به تبلت لینوکسی شدند

 

گروهی از هکر‌ها با نام fail0verflow، موفق شده‌اند تا کنسول بازی نینتندو سوییچ را به تبلت لینوکسی تبدیل کنند.

انگیزه‌های مختلفی برای هک‌کردن کنسول‌های بازی وجود دارد؛ اما تاکنون دو دلیل عمده‌، هکرها را به فکر نفوذ به این دستگاه‌ها انداخته است. نخستین، بسیاری از هکرها تلاش دارند با هک‌کردن کنسول‌های بازی، امکان نصب بازی‌های کپی‌شده را فراهم کنند. به دلیل ضررهای میلیون‌ دلاری‌ این مساله به توسعه‌دهندگان بازی‌های ویدیویی، تولیدکنندگان کنسول‌ها با به‌کارگیری تکنیک‌های مدرن، دسترسی هکرها به لایه‌های داخلی این دستگاه‌ها را بسیار سخت و دشوار کرده‌اند.

در این بین برخی از افراد نیز تمایل به اجرای سیستم‌عامل‌های مختلف روی سخت‌افزار این دستگاه‌ها دارند. حال باتوجه به اجرای سیستم‌عامل لینوکس روی کنسول نینتندو سوییچ، هکرها به دستاوردی بزرگ رسیده‌اند.

نینتندو سوییچ / لینوکس روی نینتندو سوییچ

چندهفته پیش، گروهی به نام fail0verflow تصویری را در صفحه‌ی توییترشان منتشر کردند که به اجرای سیستم‌عامل لینوکس روی کنسول نینتندو سوییچ اشاره داشت. حال این تیم برای اثبات گفته‌های پیشین خود، ویدیویی از اجرای توزیع خاصی از لینوکس روی این کنسول منتشر کرده‌اند. در این ویدیو می‌توان پشتیبانی کامل از صفحه‌نمایش لمسی، اجرای مروگر وب و اجرای اپلیکیشنی گرافیکی را به وضوح مشاهده کرد.

این تیم در صفحه‌ی توییتر خود ادعا می‌کند که حفره‌ی امنیتی موجود در نینتندو سوییچ، آن‌ها را قادر ساخته است تا سیستم‌عامل دیگری را روی آن نصب کنند؛ با این حال تاکنون هیچ‌گونه جزئیاتی از نحوه‌ی انجام این‌ کار منتشر نشده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *