هیوندای سانتافه ۳۳۵ میلیونی شد؛ ضربه نهایی از سونامی افزایش قیمت خودروهای وارداتی

پس از ابلاغ تعرفه های تازه واردات خودرو به کشورمان، تمامی شرکت های فعال در زمینه واردات یا مونتاژ خودروها مشغول به روز رسانی قیمت های خود هستند که البته در بسیاری موارد با بهت و حیرت مشتریان همراه شده است.

در همین راستا مدیران کرمان موتور از ابلاغ قیمت های جدید هیوندای توسان و هیوندای سانتافه با قیمت های جدید خبر می دهند که براساس تعرفه های جدید واردات خودرو به کشورمان محاسبه شده اند.

با این توضیح قیمت در نظر گرفته شده برای هیوندای سانتافه ۳۳۵ میلیون تومان خواهد بود که شامل ۲۹۷ میلیون تومان قیمت تمام شده خودرو و در حدود ۴۰ میلیون تومان هزینه های شماره گذاری، مالیات بر ارزش افزوده و هزینه های اسقاط می شود.

در مورد هیوندای توسان جدید نیز قیمت ۲۷۸ میلیونی توسط کرمان موتور اعلام شده است، از این رو می توان گفت که حالا قیمت توسان تفاوت چندانی با نیسان ایکس تریل (۲۸۰ میلیون تومان) و رنو کولئوس (۲۸۸ میلیون تومان) ندارد، اما در این میان نکته حائز اهمیت اینکه نیسان ایکس تریل در نسخه های ۲۰۱۷ به بازار عرضه می شود اما قیمت در نظر گرفته شده برای هیوندای توسان و رنو کولئوس با احتساب عرضه مدل ۲۰۱۸ خواهد بود.

در مورد هیوندای سانتافه نیز قیمت ۲۳۵ میلیونی ابلاغ شده توسط کرمان موتور به نسخه ۲۰۱۷ این خودرو مربوط می شود و بنابراین هیچ بعید نیست که در ماه های آینده به دلیل افزایش نرخ ارز و تغییر مدل (به ۲۰۱۸) بار دیگر شاهد افزایش قیمت هیوندای سانتافه باشیم.

تمام این موارد درحالیست که با توجه به واردات تعداد زیادی هیوندای سانتافه، کیا سورنتو، رنو کولئوس و خودروهایی از این دست در ماه های قبل، حالا بازار به شکلی در مرز اشباع شدن قرار گرفته و بعید نیست در هفته های آتی به نوعی شاهد کاهش قیمت های موجود در بازار به سطحی پایین تر از قیمت های رسمی شرکت ها باشیم.

در واقع شکی نیست که بازار خودروهای وارداتی با توجه به تعرفه های جدید و افزایش شدید نرخ ارز نسبت به قبل کوتاه تر شده و وارد کنندگان حداقل در کوتاه مدت چاره ای ندارند جز آنکه تعداد خودروهای عرضه شده در بازار را کاهش دهند، اما در شرایط فعلی تا زمانی که میزان عرضه و تقاضا به تعادل نرسد، وقوع تغییرات شدید در قیمت خودروهایی نظیر هیوندای سانتافه کاملا محتمل خواهد بود.

 خودرو مدل قیمت قبل قیمت جدید
 هیوندای سانتافه ۲۰۱۷ ۲۶۷/۰۰۰/۰۰۰ ۳۳۵/۰۰۰/۰۰۰۰

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *