چای زنجبیل درمان حالت تهوع ناشی از شیمی درمانی

زنجبیل

یکی دیگر از اثرات جانبی شایع  در شیمی درمانی تهوع و استفراغ است. این عمدتا به دلیل آسیب به سلول های سالمی است که در معده و مخاط روده رخ می دهد.تحقیقات انجام شده در سال ۲۰۱۶ در مجله  بهداشت و درمان منتشر شده  نشان داد که تهوع و استفراغ ناشی از شیمی درمانی از مشکلاتی است که تاثیر متفی در زندگی روزمره بیماران میگذارد.داروهای ضدتهوع اغلب همراه با داروهای شیمی درمانی خیلی موثر است همچنین مکمل زنجبیل و  طب فشاری هم کمک زیادی میکند.در سال ۲۰۱۱  تحقیقات انجام شده  در انکولوژی و هماتولوژی  منتشر شده نشان  داد که زنجبیل  بیشتر  برای پیشگیری و  یا کاهش تهوع و استفراغ ناشی از شیمی درمانی استفاده میشود. همچنین، طب سوزنی و طب فشاری  هم می تواند برای درمان این عوارض جانبی استفاده  شود.تحقیقات  دیگری که در سال ۲۰۱۲ منتشر شده گزارش می دهد که مکمل زنجبیل  هر روز به مقدار ۰.۵ تا ۱.۰ گرم به طور قابل توجهی در کاهش شدت  تهوع ناشی از شیمی درمانی در بیماران مبتلا به سرطان بزرگسالان کمک می کند.

گزینه های دیگر عبارتند از:

۱ قاشق غذا خوری ریشه زنجبیل قطعه قطعه  شده در ۱.۵ فنجان  آب گرم  ریخته و به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه بجوشانید  کمی عسل و آب لیمو برای طعم و مزه آن استفاده کنید. نوشیدن این چای زنجبیل در روز برای از بین رفتن حالت تهوع و استفراغ خیلی موثر است.  همچنین می توانید زنجبیل را  به شکل مکمل پس از مشورت با دکتر  استفاده کنید  زنجبیل  در مبارزه با سلول های سرطانی هم موثر است،علاوه بر آن می تواند  به اثربخشی شیمی درمانی  کمک کند.
نقطه p۶ طب فشاری بین دو تاندون بزرگ در زیر انگشت شست  را فشار دهید این نقطه در حرکت دایره ای را برای چند دقیقه نگه دارید.  بر روی مچ دست دیگر نیز همین کار را بکنید این کار را یک یا دو بار در روز انجام دهید
از خوردن غذاهای چرب  که باعث معده درد شود بپرهیزید
خوردن غذاهای شیرین و مطلوب را در مقادیر کم در طول روز توصیه می شود
خوردن پنج یا شش وعده غذایی کوچک به جای سه وعده بزرگ
از دراز کشیدن بلافاصله پس از غذا خوردن، بپرهیزید چون موجب استفراغ می شود
نوشیدن مقدار زیادی آب برای جلوگیری از کم آبی توصیه می شود

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *