چطور در آرایشگاه بهترین خدمات را به مشتریان ارائه کنیم

آرایشگاه

آرایشگاه

بهبود دادن کیفیت خدمات همیشه سخت‌تر از بهبود دادن کیفیت محصولات است. مشتریان کسب و کار خدماتی معمولا انتقادی‌تر از مشتریان محصولات تولیدی هستند و درخواست‌های بیشتری دارند و این از آن‌جایی ناشی می‌شود، که مشتریان با ارائه دهندگان خدمات ارتباط مستقیم دارند. در خصوص ارائه‌ دادن بهترین خدمات در آرایشگاه و اطمینان حاصل کردن از رضایت مشتری، مدیریت باید استانداردهای خدمات و مشتریان را مرکز کسب و کار خود قرار دهد. در ادامه‌ی این مطلب راهبرد‌هایی برای‌تان آورده‌ایم که استفاده از آن‌ها رضایت مشتریان آرایشگاه را تضمین می‌کند.

 

تجربه‌ای بدون نقص

خدمات آرایشگاه بسیار شخصی هستند و نسبت به خدمات دیگر نیاز به توجه و دقت بیشتری دارند. خانم‌ها معمولا به آرایشگاه می‌آیند تا زیباتر شوند یا پس از یک روز پر مشغله تجربه‌ای آرامش‌بخش داشته باشند.

فضای آرایشگاه باید آرام باشد، دکوراسیون داخلی زیبا داشته باشد، موسیقی ملایم در آن پخش شود و کارکنانی مودب در آن کار کنند. مطمئن شوید تمام وسایل آرایشگاه تمیز و ضد عفونی شده است. نباید بگذارید مشتریان به خاطر کثیف بودن برس‌ها و میزها پشت سر آرایشگاه صبحت کنند. همه چیز باید برق بزند، مرتب باشد و قبل از ارائه‌ی خدمات به مشتری آماده باشد.

اگر مشتری درخواست ماساژ کرد، مطمئن شوید شمع‌های معطر، ملحفه‌های تمیز و محیطی ساکت برای او فراهم می‌کنید. سر و صدای دیگر اتاق‌ها و کارکنان نباید وارد اتاق ماساژ شود.

 

مدیریت زمان

اگر وقت‌های آرایشگاه پر شده یا زمان وقت گرفتن گذشته است، از قبل به مشتریان اطلاع دهید و به آن‌ها خدمات مجانی یا تخفیف بدهید که باز هم به آرایشگاه شما بازگردند. به مشتریان نشان دهید برای‌شان ارزش قائل هستید نه این‌که فقط می‌خواهید از آن‌ها پول دربیاورید.

از قبل به مشتریان بگویید خدمات درخواستی آن‌ها چقدر زمان می‌برد و در همان زمان خدمات را ارائه کنید. هیچ‌وقت هنگام ارائه خدمات عجله نکنید، تک تک مشتریان برای کسب و کار شما ارزشمند هستند.

 

مشتریان باید در آرایشگاه احساس راحتی داشته باشند و برای خدمات زیبایی مشاوره درست و مناسب با نیازشان داشته باشند.

مشاوره

مشتریان دوست ندارند بدون فکر و با عجله سراغ یک مدل موی جدید یا خدماتی مثل اکستنشن و رنگ کردن مو بروند. مسئله فقط هزینه نیست بلکه تاثیر این خدمات روی چهره‌ی آن‌ها اهمیت بیشتری دارد. برای مشتریان زمان کافی بگذارید و به آن‌ها توجه کنید تا خواسته‌های آن‌ها را دقیق درک کنید.

به این شکل مشتری به آرایشگر اعتماد می‌کند و آرایشگر هم می‌تواند خدمات بهتری به او ارائه دهد. از آرایشگران بخواهید به تمام سوالات مشتریان پاسخ دهند و در خصوص خدماتی که می‌خواهند به آن‌ها بدهند نکات اصلی را شرح دهند. مشتریان باید در آرایشگاه احساس راحتی داشته باشند.

 

استفاده از کارکنان خبره

آرایشگرانی که در آرایشگاه استخدام می‌کنید باید در کارشان خبره باشند و دوره‌های لازم را دیده باشند. آن‌ها باید افرادی باتجربه و مسئولیت‌پذیر باشند که کارشان را بلد هستند و مشتریان را ناامید نمی‌کنند. برای مثال آرایشگر باید کارش را به‌خوبی بداند و از مد روز اطلاع داشته باشد. او هم‌چنین باید خواسته‌های مشتریان را به‌خوبی دریافت و اجرا کند و سلیقه‌ی خود را به خواسته‌های مشتری ارجحیت ندهد.

کارکنان آرایشگاه نباید بی‌دلیل با مشتریان صحبت کنند و مشکلات زندگی‌شان و شایعات را با آن‌ها به اشتراک بگذارند. مشتریان به آرایشگاه نمی‌آیند که دوست آرایشگر شوند، بلکه به آرایشگاه می‌آیند تا مشکلات خود را فراموش کنند و چند ساعتی آرامش داشته باشند.

 

توجه به جزئیات

از آن‌جایی که بازار آرایشگاه بسیار داغ است، مشتریان هنگام انتخاب گزینه‌های زیادی پیش رو دارند. به همین دلیل بهترین آرایشگاه بودن و جذب مشتری یک چالش بزرگ محسوب می‌شود. یکی از راهبردهای جذب مشتری در چنین بازاری توجه به جزئیاتی است که در بازار وجود ندارد. برای مثال می‌توانید مبلمان راحت برای مشتریان تهیه کنید و نورپردازی در آرایشگاه را به یک طراح دکوراسیون حرفه‌ای بسپارید. برای مشتریان هنگام انتظار چای یا نوشیدنی‌های دیگر سرو کنید.

روی نکات کوچک متمرکز باشید. اسم مشتریان را به‌خاطر بسپارید، بدانید چای و قهوه را چگونه می‌نوشند و آ‌ن‌ها در فنجان قهوه یا فنجان‌های چینی زیبا سرو کنید. به مشتریان شیرینی و خوردنی‌های خوشمزه بدهید و نگذارید زمان انتظار برای‌شان سخت بگذرد. هدیه دادن تستر‌های محصولات جدید مثل لوسیون و لوازم آرایش می‌تواند مشتریان را خوشحال کند. انجام این کارها هزینه‌ی زیادی ندارد اما بازخورد آن باورنکردنی است.

منبع:ایرانگان

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *