چگونه تشخیص دهیم هارد مان سوخته

 

hdd-recovery-data

 از کجا بفهمیم هارد سوخته است؟

اولا اصطلاح هارد سوخته به معنی سوخته شدن برد هارد است پس سوخته بودن هارد قابل مشاهده نیست. سوختن هارد عموما به مرور زمان رخ می دهد البته در بعضی مواقع شاید اصلا متوجه مشکل هارد نشوید و یکباره بفهمید هارد شما سوخته است. در ادامه می خواهیم شما را با نشانه هایی که یک احتمال می رود هارد بسوزد آشنا کنیم. لازم به ذکر است تشخیص نوع مشکل هارد توسط افراد نا متخصص تقریبا ممکن نیست.البته خواندن مقاله دیگر کانال را نیز توصیه می شود.

 صدا

هارد ها عموما فعالیت تقریبا بی صدایی دارند اما اگر از هارد شما در زمان انجام عملیات صدای خاصی بر آمد که نامتعارف بود بدانید که هارد در حال احتزار است و نزدیکی نابودی است پس باید فکری به حال آن کنید.

 وقتی هارد دیتکت نمیشود .

یکی از نشانه های هارد سوخته این است که در هنگام وصل به سیستم هیچ اتفاقی رخ نمی دهد و سیستم هارد را شناسایی نمی کند. اگر این عدم شناسایی به تناوب اتفاق بیافتد نشانه آن است که برد هارد شما در حال سوختن است و اگر سیستم به طور کل هارد شما را نشناسد، احتمال می رود بردهارد سوخته یا فرم ویر آن آسیب دیده باشد

 بد سکتور عظیمی به جان هارد افتاده باشد!

بد سکتور و یا همان نقاط سیاهی که اخلال در کار هارد می کنند، اگر به صورت گسترده بر روی هارد رخ داده باشد، می تواند منجر به کندی هارد یا صفحه آبی سیستم ویا بالانیامدن سیستم عامل شود. این موردبانرم افزارهای بدسکتورگیری چک میشود واگر این نرم افزارها مشکل راحل نکردندفقط اصحاب فن و متخصصین آن را در می یابند.

 اگر زمان فرمت شدن هارد شما نامتعارف باشد این می تواند نشانه از قریب بودن سوختن هارد باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *