۰ تا ۱۰۰ آموزش درست کردن ایمیل شخصی

ایجاد و ساخت ایمیل اکانت یاهو !Yahoo

ایجاد و ساخت ایمیل 

ایمیل شخصی

درست کردن ایمیل شخصی یکی از مهم‌ترین مسائلی است که در حال حاضر باید به آن توجه کرد. ایمیل، یکی از مهم‌ترین راه‌های ارتباطی بین تمام افراد سراسر جهان است.

می‌توان گفت که تقریباً همه افراد به یک ایمیل شخصی نیاز دارند. ازاین‌رو، ما در این ، طریقه درست کردن ایمیل شخصی را برای شما عزیزان بررسی خواهیم کرد. اگر شما هم می‌خواهید بدانید چطور می‌توان با انجام چند مرحله ساده، یک ایمیل شخصی ساخت، تا پایان این مقاله را مطالعه فرمایید.

اهمیت درست کردن ایمیل شخصی

همان‌طور که گفتیم، درست کردن ایمیل شخصی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. شما از طریق ایمیل، می‌توانید متن، عکس، فایل‌های ویدئویی و انواع فایل‌ها را با دیگران به اشتراک بگذارید.

ازآنجاکه در عصر حاضر همه کارها به‌صورت اینترنتی انجام می‌شود، داشتن ایمیل یک امر بسیار ضروری و الزامی است. از طریق ایمیل، شما می‌توانید به کارفرمای خود فایل‌های مربوط به شرکت خود را ارسال کنید. همچنین بیشتر استادان دانشگاه ترجیح می‌دهند که با استفاده از ایمیل با دانشجویان خود در ارتباط باشند.

 

آموزش ساخت ایمیل

تا به اینجا با اهمیت درست کردن ایمیل شخصی آشنا شدید. حالا نوبت به آن رسیده است که نحوه ساخت آن را هم آموزش ببینید. قبل از همه چیز، باید به این نکته توجه داشته باشید که ایمیل، در واقع از طریق خدماتی مانند جیمیل، یاهو، هات‌میل و… در دسترس کاربران قرار می‌گیرد که شما می‌توانید متناسب با سلیقه و نیاز خود، یکی از این موارد را بکار گیرید.

طریقه درست کردن جیمیل

یکی از رایج‌ترین سرویس‌های مبتنی بر ایمیل است که در ایران هم کاربرد بسیار زیادی دارد. خوب است بدانید که شرکت گوگل، این سیستم را بسیار گسترش داده است. از سوی دیگر، شما با ساخت جیمیل، بیش از یک گیگابایت فضای ذخیره در اختیار خواهید داشت.

ورود با مرورگر

برای درست کردن ایمیل شخصی می‌توانید با ساخت جیمیل شروع کنید. برای اینکه یک حساب جیمیل بسازید، در آغار کار باید مرورگر خود را باز کرده و وارد وب‌سایت اصلی جیمیل شوید. فرقی ندارد که با چه مرورگری این کار را انجام می‌دهید. در ادامه روند کار، روی گزینه Create an Account (یا ایجاد حساب کاربری) ضربه بزنید.

لازم به ذکر است که در بالای صفحه وب‌سایت و در سمت راست، یک گزینه قرمزرنگ وجود دارد که اگر تابه‌حال از طریق این مرورگر وارد اکانت جیمیل خود نشده باشید، نشان داده می‌شود.

درحالی‌که اگر قبلاً وارد یک حساب کاربری شده باشید، این گزینه قرمزرنگ وجود ندارد و به‌جای آن، تصویر پروفایلی مشاهده می‌‌کنید. در این صورت، باید روی گزینه پروفایل زده و گزینه Add Account (اضافه‌کردن حساب کاربری) را انتخاب نمایید. بعد هم قسمت Use Another Account را انتخاب و روی Create Accout ضربه بزنید.

اطلاعات شخصی

برای ادامه روند درست کردن ایمیل شخصی یا جیمیل، با صفحه‌ای روبرو می‌شوید که باید اطلاعات شخصی خود را وارد کنید. در قسمت اول که First name و Last name هستند، نام و نام خانوادگی خود را بنویسید.

در کادر پایین هم که گزینه Username وجود دارد، باید نام کاربری مخصوص به خود را بنویسید. توجه داشته باشید که این نام کاربری باید کاملاً جدید باشد. درصورتی که در این بخش با خطا مواجه شدید، بدان معنی است که این نام کاربری قبلاً توسط شخص دیگری انتخاب شده است.

سپس باید یک رمز عبور برای حساب کاربری خود انتخاب کنید. توجه داشته باشید که بهتر است از رمزی استفاده کنید که شامل موارد امنیتی باشد. این بدان معنی است که هنگام درست کردن ایمیل شخصی بهتر است رمز عبور انتخابی شما از حروف، عدد و علائم و نشانه‌ها تشکیل شده باشد. این امر موجب می‌شود که از هک شدن ایمیل خود پیشگیری کنید.

همچنین ما پیشنهاد می‌کنیم که در قسمت مخصوص به شماره‌تلفن، شماره خود را وارد کنید تا موارد امنیتی را بهتر رعایت کرده باشید. برای این کار، در آغاز موقعیت مکانی خود را تعیین نمایید و بعد هم شماره‌تلفن خود را بنویسید. لازم به ذکر است که شماره‌تلفن شما به هیچ یک از سایر کاربران نشان داده نخواهد شد؛ پس از این بابت نگران نباشید.

اضافه‌کردن ایمیل ریکاوری

بعد از انجام این مراحل برای درست کردن ایمیل شخصی می‌توانید یک ایمیل دیگر هم اضافه کنید. این بخش، برای مواقعی است که قصد بازیابی ایمیل جدید خود را داشته باشید. برای مثال، اگر رمز جیمیل خود را به‌خاطر نمی‌آورید، می‌توانید از طریق این ایمیل واردشده، رمز آن را ریست کنید. البته واردکردن این ایمیل هم الزامی نیست اما پیشنهاد می‌کنیم ه حتماً آن را اضافه کنید تا در مواقع ضروری با مشکل مواجه نشوید.

برای دانستن طرز درست کردن ایمیل شخصی خوب است بدانید که شما به اطلاعات دقیق روز، ماه و سال تولد خود به میلادی نیاز خواهید داشت. سپس باید در قسمت تعیین جنسیت، گزینه Female یا Male را بنویسید. اگر مذکر هستید، گزینه Male و اگر مؤنث هستید، گزینه Female را انتخاب نمایید. سپس گزینه Next را زده و بعد هم گزینه Send را انتخاب کنید. در این صورت، اگر شماره‌تلفن خود را صحیح وارد کرده باشید، یک پیامک برای احراز هویت برای شما ارسال خواهد شد.

 

برای ادامه روند درست کردن ایمیل شخصی باید کد ارسالی را در کادر مخصوص آن نوشته و روی بخش Verify ضربه بزنید. سپس با صفحه‌ای روبرو خواهید که باید یکی از گزینه‌های yes, I am یا Skip را بزنید.

اگر می‌خواهید شماره‌های بیشتری اضافه کنید، باید گزینه Yes, I am و اگر نمی‌خواهید شماره دیگری وارد کنید، گزینه Skip را انتخاب کنید. سپس گزینه Agree را در پایین صفحه انتخاب کنید. درست کردن ایمیل شخصی شما در این مرحله به پایان می‌رسد. در مورد دلایل شکست استارت آپ‌ها بیشتر بدانید.

طریقه درست کردن یاهو (yahoo)

یاهو یکی دیگر از سیستم‌های مبتنی بر ایمیل است که کاربردهای فراوانی دارد. یاهو نیز مانند جیمیل بوده و تنها تفاوت آنها این است که جیمیل اخیراً وارد بازار شده است. برای اینکه آموزش درست کردن ایمیل شخصی را بدانید، با نحوه ساختن یاهو نیز آشنا شوید.

طریقه درست کردن یاهو (yahoo)

برای ساختن حساب کاربری یاهو نیز باید مثل ساخت جیمیل عمل کنید. با این تفاوت که در ابتدا باید با استفاده از مرورگر، وارد وب‌سایت اصلی یاهو شوید. سپس باید روی گزینه Mail که رنگ آبی دارد، ضربه بزنید. در این مرحله، وارد صفحه جدیدی خواهید شد که باید روی Create an Accoutn کلیک کنید تا بتوانید مراحل درست کردن ایمیل شخصی را انجام دهید.

برای ادامه کار نیز مانند جیمیل عمل می‌کنید. در ابتدا نام و نام خانوادگی، سپس نام کاربری، رمز عبور قوی، شماره‌تلفن، تاریخ تولد و جنسیت را وارد نمایید. سپس باید روی گزینه Text me a Verification Code کلیک کنید تا پیامکی برای شما ارسال شود. بعد از احراز هویت، حساب کاربری شما به‌راحتی در یاهو ایجاد خواهد شد.

drways

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *