چگونه سرعت واقعی اینترنت مان را بفهمیم؟

چگونه سرعت واقعی اینترنت مان را بفهمیم؟

اکثر ما در ایران، از سرویس اینترنتی که داریم چندان راضی نیستیم. به دلیل این که سرعت آن کم تر آن چیزی به نظر می رسد که باید باشد. اما چگونه سرعت واقعی اینترنت خود را اندازه بگیریم؟

قبل از آن لازم است که با واحد اندازه گیری سرعت اینترنت آشنا باشید: واحد اندازه گیری سرعت اینترنت، کیلوبیت یا مگابیت است. مثلا ۵۱۲ کیلوبیت (kbps) یا ۲ مگابیت (mbps)

هر ۱۰۲۴ کیلوبیت = ۱ مگابیت. اما برای این که سرعت دانلود خود را بدانید، کافی است تا واحد “کیلوبیت” را تقسیم بر ۸ کنید تا سرعت دانلود واقعی شما بر حسب “کیلوبایت در ثانیه” به دست آید. برای مثال اگر شما سرعت ۵۱۲ کیلوبیت خریداری کرده اید، سرعت شما باید ۶۴ کیلوبایت در ثانیه باشد (۵۱۲/۸) یا اگر شما اینترنت با سرعت ۴ مگابیت دارید، ۴ مگابیت یعنی ۴۰۹۶ کیلوبیت که با تقسیم بر ۸ می شود ۵۱۲٫ یعنی سرعت دانلود شما باید ۵۱۲ کیلوبایت در ثانیه باشد.

برای اندازه گیری واقعی سرعت اینترنت خود، سایت www.speedtest.net را باز کنید. (اپلیکیشن موبایل این سایت هم موجود است)

پس از باز کردن سایت، روی Begin Test کلیک کنید. پس از چند ثانیه، سایت سرعت واقعی دانلود و آپلود شما را بر حسب mbps به شما می دهد. آن را تبدیل یه کیلوبیت کنید و حاصل را تقسیم بر ۸ کنید و با سرعت دانلود یا آپلود خود مقایسه کنید.

چگونه سرعت واقعی اینترنت مان را بفهمیم؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *