چگونه فروش محصولات را افزایش دهیم

increase-selling (1)

یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های هر کارآفرینی این است که بتواند فروش محصولات خودش را بالا ببرد. و مشتری‌های خود را تبدیل به مشتری‌های وفادار کند.

 اکثر کارآفرینان به دنبال راهکارهایی برای افزایش فروشمحصول یا خدمات خود هستند. مهارت‌ فروش چیزی نیست که به‌طور ذاتی و طبیعی در انسان‌ها وجود داشته باشد بلکه باید با تمرین کردن تقویت شود. تکنیک‌های زیادی وجود دارند که به فروش بهتر کمک می‌کنند اما بهترین و موفق‌ترین روش این است که ابتدا سعی کنید شناخت خوبی از خودتان داشته باشید، سپس مشتری‌هایتان را بشناسید و بدانید که چگونه می‌توان رابطه‌ی قوی را با آن‌ها برقرار کرد. حقیقتی که وجود دارد این است که هیچ روش مشخصی برای بالا بردن میزان فروش وجود ندارد. راز فروختن محصولات این است که یک رابطه‌ی قوی با مشتری‌ها برقرار کنید و محصولاتی را به آن‌ها معرفی کنید که به آن‌ها نیاز دارند و حاضرند بابت خرید آن به شما پول بدهند. بنابراین برای اینکه تبدیل به یک متخصص فروش شوید باید ابتدا به دیگران خوب گوش دهید، اعتماد آن‌ها را جلب کنید و بعد از فروش محصول نیز رابطه‌ی خود را با مشتری‌ها حفظ کنید.

increase-selling (2)

چرا گوش دادن به مشتری اهمیت دارد؟

بهترین راه برای شروع مکالمه این است که از مشتری خود بپرسید چه چیزی نیاز دارد. فروختن محصولی که مشتری به آن نیازی ندارد بسیار سخت‌تر از فروختن محصولی است که می‌تواند به آن‌ها کمک کند. بنابراین سعی کنید در مورد همه‌ی ویژگی‌های مشتری خود اطلاعات کسب کنید. ببینید که چه مشکلاتی دارند و سپس به این فکر کنید که محصول یا خدمات شما چگونه می‌تواند مشکل آن‌ها را حل کند. با انجام این کار شما قادر خواهید بود که موضوع مکالمات خود را به سمت نیازمندی‌های آن‌ها هدایت کنید.

چگونه اعتماد آن‌ها را جلب کنیم؟

اگر مشتری‌هایتان به شما اعتماد کنند آن‌گاه شک نکنید که فروش بهتری خواهید داشت. بهترین راه برای جلب اعتماد مشتری‌ها این است که از طریق یک دوست یا آشنای مشترک با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. همچنین ارتباطات حضوری و مکالمات چشم در چشم تاثیر بسیار بیشتری نسبت به مکالمات تلفنی و ایمیلی خواهند داشت.

یکی دیگر از راه‌های جلب اعتماد مشتری‌ها این است که خودتان را یک فرد متخصص نشان دهید. به‌عنوان مثال اگر مشتری یک باغچه‌ی آفتاب‌خیز دارد و می‌خواهد گل‌هایی را بخرد که برای رشد کردن به سایه نیازمند هستند شما باید مانع او شوید. با انجام چنین کاری آن‌ها متوجه خواهند شد که می‌توانند به شما اعتماد کنند زیرا از زبان یک متخصص می‌شوند که انجام این کار برای آن‌ها جواب نمی‌دهد. در عوض راه‌حلی بهتری به آن‌ها ارائه دهید تا فکر نکنند که می‌خواهید از آن‌ها سوءاستفاده کنید.

increase-selling (3)

رابطه‌ی خود را بعد از فروش حفظ کنید

همه‌ی فروشندگان دوست دارند که بتوانند رضایت مشتری‌های خود را جلب کنند و آن‌ها را تبدیل به مشتری‌های وفادار کنند. از آنجایی که اعتماد آن‌ها را جلب کرده‌اید و محصولات خود را فروخته‌اید پس در مرحله‌ی بعد باید کاری کنید که رابطه‌ی خود را حفظ کنید. یکی از راه‌های حفظ رابطه این است که بعد از فروش محصول با مشتریان ارتباط داشته باشید و از آن‌ها بپرسید که آیا درباره‌ی محصول سوالی دارند یا از کیفیت آن راضی هستند یا خیر؟ شما همچنین می‌توانید از طریق یک خبرنامه به‌روزرسانی‌های جدید را با آن‌ها به اشتراک بگذارید و محصول خود را در ذهن مخاطبین ماندگار کنید.

نکته‌ی کلی در رابطه با فروش محصول این است که هیچ راه مشخصی برای تبدیل شدن به یک متخصص فروش وجود ندارد. درواقع این موضوع برای فروش هر محصولی کاملا شخصی‌سازی می‌شود و مهم‌ترین اصل آن ایجاد یک رابطه‌ی خوب با مشتری‌ها است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که سعی کنید با صبر و حوصله مشتری‌ها و نیازهای آن‌ها را به خوبی بشناسید.

منبع FORBES

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *