چگونه قابلیت پنهان Night Mode را در اندروید ۷ فعال کنیم؟

 

هر چند این روزها، صحبت از اندروید ۸ است و به احتمال زیاد روزی خواهد آمد که حرف از اندروید های بالاتر باشد اما شما این مقاله را مطالعه کنید. اما این نکته را نباید فراموش کرد که با وجود ورژن های جدید اندروید، نمی توان تضمین داد که تمام گوشی ها به این ورژن اپدیت شوند بلکه باید تلاش کنیم تا تمام مشکلات تمام ورژن ها را حل کنیم. از این رو، با وجود صحبت هایی از اندروید ۸، می خواهیم به یک مساله در اندروید ۷ بپردازیم.

زمانی که گوگل نسخه بتای اندروید ۷ را روانه کرد، تا برخی کاربران با تست کردن آن به ماهیت آن پی ببرند و بتوانند مشکلات آن را ارائه کنند، اغلب کاربران از حالت تاریک خاصی که گوگل در این نسخه از اندروید قرار داده بود رضایت کامل داشتند چرا که تغییر مهمی در آن روی داده بود و آن هم این بود که افکت نور آبی آن حذف شده بود تا کاربر بتواند به راحتی، و سریع تر خواب برود.

هر چند این ویژگی باب میل خیلی از کاربران سراسر دنیا بود اما متاسفانه در نسخه نهایی اندروید ۷ اثری از آن نبود اما از آن جا که قطعه کد این قابلیت وجود دارد، توسعه دهندگان تلاش کرده اند تا با یک اپلیکیشن کمکی ساده و کم حجم آن را در گوشی های اندرویدی، البته از نوع اندروید ۷ پیاده سازی کنند. اینفو امروز این اپلیکیشن را به شما معرفی می کند و به شما یاد می دهد که چگونه حالت تاریک اندروید ۷ را فعال کنید. با ما همراه باشید.

System UI Tuner را فعال کنید.

در ابتدای راه نیاز دارید تا منوی  System UI Tuner را فعال کنید. بدین صورت دو بار از بالا به پایین روی اسکرین گوشی سوایپ کنید تا بخش تنظیمات سریع به طور کامل گشوده شود و قابلیت های آن پیش روی تان قرار بگیرد.

با این کار در سمت راست و بالا، یک دکمه ایجاد می شود که می توانید روی این آیکون که مدل چرخ دنده است و مربوط به تنظیمات است ضربه بزنید تا بعد از حدود ۱۰ ثانیه، وارد بخش تنظیمات بشوید.

وقتی به این بخش از تنظیمات وارد شدید، پیام Congrats! System UI Tuner has been added to Settings را مشاهده خواهید کرد که نشان از محل درست قرارگیری شما برای فعال سازی System UI Tuner می باشد.

Night Mode Enabler را نصب کنید

Night Mode Enabler نرم افزاری است که به شما کمک می کند تا بتوانید به راحتی قابلیت تاریک و یا حالت شب اندروید ۷ را فعال کنید. این اپلیکیشن ساده و کم حجم مطابق با سایر اپ ها روی گوشی شما نصب می شود. 

برای دانلود Night Mode Enabler کلیک کنید.

Night Mode را فعال کنید

بعد از این که برنامه را دانلود کردید، ان را روی گوشی خود نصب کنید. بعد از نصب اپ را اجرا کرده، و دکمه ای که وسط نمایشگر می بینید را لمس کنید تا این قابلیت فعال شود. موقعیت این دکمه به صورت زیر است:

بعد از این که این قابلیت را لمس کردید، با صفحه ای مطابق زیر روبرو می شوید:

در سمت راست و بالا باید برنامه را فعال کنید پس تاگل را بکشید و آن را ON کنید.

با این تنظیمات جایی که نور زیادی باشد، این اپلیکیشن فعال شده و سعی در این دارد که نور صفحه را تعدیل کند. البته میزان تاریکی و روشنی نمایشگر در این حالت متفاوت است اما شما می توانید به دلخواه خود هر بار که بخواهید این حالت را فعال یا غیر فعال کنید. برای این منظور، باید تنظیمات را به صورت زیر دنبال کنید:

ابتدا در صفحه اصلی، از بالا به پایین دوبار سوایپ کنید تا منوی تنظیمات سریع به طور کامل گشوده شود. در این بخش گزینه ای به نام Edit وجود دارد. آن را لمس کنید تا قابلیت افزودن و ویرایش زیر منو ها را پیدا کنید

با باز شدن این بخش، شما می توانید اسکرول کرده و به پایین آیید تا بالاخره به گزینه Night Mode برسید. بعد از این با دراگ اند دراپ یا همان کشیدن و انداختن می توانید این قابلیت را به بخش تنظیمات سریع اضافه کنید تا هر بار که تمایل داشتید آن را فعال و یا غیرفعال نمایید.

Night Mode پس از فعال سازی چگونه به نظر می رسد؟

زمانی که شما حالت شب را فعال کنید، با چیزی که ممکن است در نظر داشته باشید تفاوت خواهد داشت. در اندروید ۷ این قابلیت با حذف رنگ آبی، یک حالت نارنجی یا قهوه ای روشن را برای تان فراهم می آورد که از نظر علمی، برای سلامتی چشم ها بسیار مفید است. نمایی از این حالت را در زیر مشاهده می کنید:

بسیاری از افراد پس از استفاده از این اپلیکیشن گزارش داده اند که نتوانسته اند به هر نحوی که شده، این قابلیت را در بخش تنظیمات سریع اعمال کنند. برخی هم گفته اند که با افزودن این بخش به منوی سریع در مراجعه مجدد آن را نیافته اند. حالا برای این دسته از افراد هم یک توصیه تضمینی دیگر داریم. بدین منظور، توصیه می شود دوباره به بخش تنظیمات سریع و بخش ویرایش یا همان ادیت بروید. در سمت راست باید دکمه ریست را مشاهده کنید که جایگاه آن را در تصویر زیر به شما نمایش داده ایم:

ریست را یک بار بزنید تا بخش تنظیمات سریع ریست شود و تغییراتی که اعمال کرده اید به درستی قرارگیری شود. گاهی لازم است بعد از ریست دوباره عملیات اضافه کردن این گزینه و قابلیت به میان منو دوباره صورت گیرد پس با یکی دو بار تست کردن، می توانید به سادگی این مشکل را حل کنید.

در بسیاری از موارد نزدیک به ۱۰۰ درصد موارد این مشکل به خوبی رفع شده است.

در این باره تجربیات و دیدگاه های خود را با اینفو در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید و به ما بگویید که برای ایجاد حالت شب یا حالت دارک و تیره و تاریک برای گوشی های خود با هر ورژنی از اندروید، از چه برنامه هایی استفاده می کنید؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *