کتاب بشقاب پرنده های هیتلر – کاربردهای دستگاه شاپلر
اگر بحث بالا در جستجوی پاسخی برای معمای یوفو معنی داشته باشد، یکی از موارد کاربردی که باید دستگاه شاپلر انتخاب شده باشد، مولد پیش رانش برای ماشین پرنده بوده است. آیا چنین بوده؟ دستگاه شاپلر کاربردهای برنامه ریزی شده ی بسیاری داشت. در ۱۹۳۰ این دستگاه به عنوان منبعی از انرژی قابل انتشار برای خانه ها و صنعت آلمان، یادآور افکار تسلا بود. این دستگاه همچنین می توانست به عنوان ژنراتور، باتری، ترانسفورمر یا آنتن استفاده شود (۲۳). گزارش شده که در اواخر جنگ اس. اس. امکان به کارگیری این دستگاه به شکل یک اشعهی مرگبار را تحت بررسی داشت (۲۴). علاوه بر این در پاسخ به سوال ما، دستگاه شاپلر به عنوان یک وسیله ی شناورسازی برای ماشین پرنده در نظر گرفته شد. این جا مجموعه بحث هایی از منابع ما موجود است:
«در آینده تکنولوژی جدید دینامیکی قادر به حرکت در آوردن لوکومتیوها و اتومبیلهای برقی بدون نیاز به ساخت آرمیچرهای پرهزینه بوده و در هر جایی از طریق تماس با شبکه ی ولتاژ هوایی مقدور خواهد بود. به طور نظری راهاندازی تعداد کافی از تجهیزات تشدید کننده ای که ضربان مغناطیسی ویژهای را از ماشین اور قسمت کروی دینامیکی انتقال میدهند، حتمی است. انواع جدیدی از هواپیماهای مجهز به دستگاه های پیش رانش و هدایت استاتیکی- مغناطیسی، که کاملاً ضد سقوط و ضد برخورد هستند را می توان با بخشی از هزینه ی هواپیماهای امروزی و بدون نیاز به تعلیم زمان بر افراد جهت تعمیر و نگهداری آن ها ساخت». متن فوق از صفحه ۴۸ کتاب یوهانس تائوفر (Taeufer) با نام «وریل، قدرت کیهانی تولد دوباره آتلانتیس و . . .» نقل شده است.
در سراسر کتاب رهگیری یوفو نوشتهی وسکو، واژگان «بال دایروی» مورد اشاره قرار گرفتهاند. با توجه به این طرح امکان برداشت جدیدی از آن واژگان مطرح میشود. ممکن است که این طرح اساسی در جنگنده ناشناس (فرئربال، بمب فو) و همچنین کوگلبلیتز مرموز به کار گرفته شده باشد. بالاتر اشاره شد که این طرح ممکن است اساس شیلدکروئت و در عین حال سایر پروژههای بشقاب پرنده آلمان بوده باشد.
نویسندگان زیادی پیش رانش میدانی را به جنگنده های ناشناس نسبت میدهند که به دلیل درخشندگی و الگوی پرواز اختلالی است که در موتورهای مبتنی بر سیستم جرقه زنی هواپیما موجب میشود. این که ماشینی پرنده دارای موتور جت بوده احتمال دیگری است که البته یک قابلیت اضافی هم دارد. ممکن است یک ژنراتور جت شعله ای از نوع جت تی. تاوسند. برون به اگزوزهای آن متصل بوده و عایق بندی مناسبی به سطح سازه افزوده شده است. با این قابلیت افزوده شده، گازهای خروجی از یونهای منفی غنی می شدهاند. همین طور هوای اطراف ماشین هم مملو از یون منفی می شد. این باید منجر به میان بر زدن موتور هواپیمای مورد نظر شود در صورتی که متغیرهایی مانند باد موافق باشد. این واقعیت که ظاهراً همیشه کار نمیکرده با توجه به متغیرهای دخیل در عملکرد رد میشود. متغیرهای بیشتری این وسیله اخلالگر را همراهی میکردهاند تا صرفاً متغیر الکترومغناطیسی محض، زیرا میدان الکترومغناطیسی صرف نظر از شرایط جوی حاضر بوده است. به بیان دیگر وسیلهی نقلیه با پیش رانش میدانی بایستی همواره موتورهای بمب افکن را مختل نموده باشد.