کسب و کارهای کوچک و ارتباط با دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی اخلاقی

 

در کشورهائی که بحثهای فیلترینگ وجود ندارد، کاربردهای شبکه های اجتماعی بسیار وسیعتر از ایران است، اما این همه باعث نمی شود تا از قابلیتهای این محیط چشم پوشی کنیم. شبکه های اجتماعی برای کسب و کارها می توانند در حکم کانالی ارتباطی بین مشتری و برند باشند. مشتریان می توانند تجربه های خود از محصول یا خدمت شما را به سادگی در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند و شما از این تعامل دو طرف بهره مند شوید.

نیاز مشتری

یادتان باشد که همیشه پیش فرض این است که شما خدمات یا محصولاتی که ارائه می دهید متناسب با نیاز مشتری بوده است و بهترین توان خود را برای رضایت مشتری بکار گرفته اید. یکی از کلیدی ترین نکاتی که در استفاده از شبکه های اجتماعی، صرف نظر از نام پلتفورم، این است که بتواند به محیطی که در آن قرار گرفته اید احترام بگذارید. یادتان باشد که شما در این محیط به دنبال تعامل با مشتریان و مخاطبین خود هستید، بنابراین درک متقابل محیطی که در آن هستید از مهمترین پیش فرضهای آن است.

استفاده از گوشی های هوشمند استفاده از شبکه های اجتماعی را آسانتر از گذشته کرده است، در نتیجه فرصتهای بسیاری در شبکه های اجتماعی نهفته است. برخی اعتقاد دارند که باید همه جا حضور داشته باشند تا از شبکه های اجتماعی استفاده حداکثری برده باشند، این نکته به شرطی درست است که شما ظرفیت و منابع لازم برای استفاده همه جانبه از این بسترها را داشته باشید.

شبکه اجتماعی

توصیه من به شرکتهای کوچک همیشه این است که یک شبکه اجتماعی که به کارکردهای کسب وکار شما نزدیکتر است انتخاب کنید و بهترین حضور خود را در آن نشان دهید. مثلاً اگر رستوران دارید، شاید یکی از بهترین محیطها برای شما اینستاگرام باشد. اگر اینستاگرام را انتخاب کردید، پس تمام ظرفیتهای آن را به خوبی بشناسید و یاد بگیرید که چگونه می توانید از علاقمندی مشتریان به حضور در این محیط در حرکت دادن نام رستوران خودتان بهره بگیرید.

 

تولید محتوا در دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی دهان به دهان در دنیای دیجیتال بر عهده شبکه های اجتماعی است، شاید با دانستن این نکته به خوبی به ظرفیتهای موجود در آن پی برده باشید. اما یادتان باشد همان قدر که در این محیط ظرفیت وجود دارد می تواند تهدید نیز وجود داشته باشد. انتقادات تند و خشن، برخی وقتهای کامنتهای بی ادبانه، و حتی برخوردهای غیر دوستانه نیز بخشی از این بازی جدید است. حضور شما در این محیط و با دقت دنبال کردن حرکتهائی که دراطراف برند شما اتفاق می افتد می تواند از میزان آسیب دیدن شما در این محیط جلوگیری کند. شاید با دانستن این تهدیدها برخی از دوستان بگویند همان بهتر که از این محیط دوری کرد.

مشتری، جزوی از زندگی

در نظر داشته باشید که حتی اگر شما در این محیط حضور نداشته باشید، مشتریان شما بخشی از زندگی روزانه خود را در این محیط سپری می کنند. بنابراین چه بهتر که شما بتوانید از حداکثر ظرفیت این محیط بهره بگیرید و ضررهای احتمالی آن را برای خود به حداقل برسانید.

بد نیست بدانید که شبکه های اجتماعی در بهتر شدن رتبه بندی شما در نتایج جستجو نیز بی تأثیر نیست. استفاده بجا از شبکه های اجتماعی می تواند در گسترش نام وب سایت شما و کسب و کار شما مؤثر باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *