کشف روستایی مربوط به روم باستان در ایتالیا

 گروهی بین‌المللی از باستان‌شناسان از دانشگاه فلوریداى جنوبی برای نخستین بار موفق به حفاری ساختمان رومی ۵۰۰۰ متر مربعی «دوروئلى» در ایتالیا شد. این ساختمان در سال ۱۹۰۷ در طی کارهای ساختمانی برای احداث خط راه آهن محلی کشف شد. باستان‌شناسان در حفاری‌های اولیه، چند حمام، موزاییک‌های تزئینی زیبا، برش‌کاری‌های موزاییکى و یک باغچه با حوض نیم دایره کشف کردند. گروهی از باستان‌شناسان ژاپنی به رهبری پروفسور «ماسانورى آئویاگى» از دانشگاه تسوکابا در سال های  ۱۹۷۹ تا  ۱۹۸۵ قسمت‌هایی از این بنا را مورد شناسایی قرار داده بودند.
در حفاری‌های جدید تحت رهبری دکتر «دیوید تاناسى» مدیر پروژه و استادیار در دپارتمان تاریخ دانشگاه فلوریداى جنوبی، چندین دیوار، کانال‌های آب و پله‌های جدیدی کشف شد. علاوه براین، باستان‌شناسان چند ظرف آشپزی به همراه تعداد زیادی سفال‌های رومی باستانی و مواد مرتبط با آن‌ها پیدا کردند.
گروه باستان‌شناسی توضیح داد: «یکی از کارکردهای اصلی روستا، تولید ظروف، آجر و پارچه در مقیاس صنعتی بود که تاریخ اقتصادی سیسیل باستان را توضیح می‌دهد.» محققان دریافتند که ساختمان بین قرون دوم و هفتم تاریخ میلادی، مورد اشغال قرار گرفته و در قرن پنجم مجدداً آماده‌ی پذیرایی از ساکنان شده بود. محققان تصاویر سه بعدی زمینی و هوایی از کل ساختمان تهیه کردند که ابزار ارزشمندی در پیشبرد روند حفاری و تفسیر مراحل معماری این بنا به شمار می‌رود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *