آموزش ارسال موقعیت زنده در اپلیکیشن تلگرام

 

آموزش ارسال موقعیت زنده در اپلیکیشن تلگرام

فرستادن لوکیشن یا موقعیت مکانی یکی از قابلیت‌های مفید و به درد بخور در تلگرام می‌باشد که توسط آن هر فرد می‌تواند لوکیشن خود را از طریق تلگرام ارسال کند. یکی دیگر از قابلیت‌های مفید تلگرام قابلیت ارسال موقعیت مکانی از طریق اینترنت است.

آموزش ارسال موقعیت زنده در اپلیکیشن تلگرام

در دیگر پیام‌رسان‌های مشابه این امکان وجود داشت که از طریق برنامه و بدون نیاز به نرم افزار خاصی، موقعیت مکانی خود را به شخصی ارسال کنید و این امکان فقط مختص تلگرام نیست اما با این حال نرم افزار قدرتمند تلگرام باز هم نشان داده است که چیزی از رقبا کم ندارد. اما چیزی که جالب توجه است امکان جدید تلگرام در آپدیت جدید آن است، امکان لایو لوکیشن یا Live Location که به تازگی توسط تلگرام ارائه گشته است.

تلگرام روز به روز امکانات بیشتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. هنگامی که این اپلیکیشن قابلیت ارسال موقعیت جغرافیایی را در اختیار کاربران قرار داد بسیاری از افراد به‌جای ارسال آدرس خود به‌صورت نوشتاری، از این قابلیت کمک گرفته و موقعیت دقیق خود را برای دیگران ارسال می‌کردند. همچنین این قابلیت به‌سرعت به ابزاری برای پیدا کردن افراد یک خانواده در مسافرت‌ها تبدیل شد و اکنون با توسعه این قابلیت، آرامش و امنیت بیشتر نیز به کاربران به‌صورت رایگان هدیه شده است.

آموزش ارسال موقعیت زنده در اپلیکیشن تلگرام

موقعیت زنده از جمله امکاناتی است که در نسخه جدید اپلیکیشن تلگرام ایجاد شده و به شما این امکان را می‌دهد تا موقعیت مکانی خود را به‌صورت زنده با به‌روزرسانی لحظه‌ای با کاربر موردنظر خود به اشتراک بگذارید. به‌این‌ترتیب چنانچه همسر، فرزند یا هر فرد دیگری از خانواده شما قصد دارند به مکانی سفر کنند قادر خواهند بود با ارسال موقعیت زنده خود، در لحظه شما را از موقعیت مکانی خود مطلع کنند. برای استفاده از این قابلیت کافی است این مراحل را دنبال کنید:

تلگرام را در دستگاه هوشمندتان به آخرین نسخه به‌روزرسانی کنید.

آموزش ارسال موقعیت زنده در اپلیکیشن تلگرام

پنجره ارسال پیام به کاربر موردنظر را باز کنید. (امکان ارسال موقعیت زنده در گروه‌ها و کانال نیز وجود دارد)

روی آیکون ارسال پیوست فشار دهید.

گزینه Location را فشار دهید.

پس از باز شدن نقشه و تشخیص موقعیت مکانی روی گزینه Share My Live Location فشار دهید.

آموزش ارسال موقعیت زنده در اپلیکیشن تلگرام

ارسال موقعیت زنده در تلگرام

مدت زمان دلخواه را از میان گزینه‌های ۱۵ دقیقه، یک ساعت و ۸ ساعت انتخاب کنید.

روی گزینه Share فشار دهید تا موقعیت مکانی شما برای مدت انتخاب شده به‌صورت زنده برای کاربر موردنظر ارسال شود.

توجه: برای توقف ارسال موقعیت کافی است روی نقشه فشار داده و گزینه Stop Sharing location را فشار دهید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *