آموزش سئو را از کجا شروع کنیم؟

آموزش سئو در سایت سئوف

آموزش سئو در سایت سئوف

شاید شما هم کنجکاو شده باشید که چرا سئو اینقدر محبوبیت پیدا کرده هم بعنوان یک شغل و هم بعنوان خدماتی که از آن برای رونق سایر کسب و کارها استفاده می‌­شود. پس با ما همراه باشید.

چرا سئو؟

با همه‌گیر شدن کامپیوتر و گوشی‌های هوشمند، بسیاری از افراد برای یافتن آنجه نیاز داشتند شروع به جستجوی سوالات و نیازهای خود در اینترنت کردند.

از طرفی صاحبان مشاغل و کسب و کارها هم شروع به معرفی کسب وکار خود روی بستر اینترنت کردند. تا جاییکه امروزه بیشتر افراد، یک سایت برای معرفی کسب و کار خود دارند.

اما به دلیل اینکه تعداد سایت‌ها در هر موضوعی بسیار افزایش یافته است رقابت شدیدی برای حضور در نتایج برتر جستجو بین صاحبان سایت‌ها شکل گرفته است.

پس صرفا داشتن سایت برای معرفی حوزه کاری کافی نیست. بلکه نیاز به یادگیری و اجرای سئو داریم تا بتوانیم در بین هزاران سایتی که در یک حوزه کاری خاص فعالیت دارند دیده شویم.

وقتی یک کاربر عبارتی را در گوگل (یا سایر موتورهای جستجو) سرچ می‌کند گوگل در پاسخ به او لیستی از صفحات وب را نشان می‌دهد. مطمئنا احتمال اینکه کاربر روی نتایج اول کلیک کند بیشتر از احتمال کلیک او روی نتایج بعدی است. پس سایتی که در جایگاه اول تا سوم نتایج قرار دارد احتمال دریافت کلیک­های بیشتر دارد.

دریافت کلیک بیشتر به این معنی است که افراد بیشتری با آن شرکت یا کسب و کار آشنا می­‌شوند و مشتریان بیشتری درخواست محصول یا خدمات می‌کنند.

سئو کمک می‌کند تا یک سایت رتبه بالاتری را در میان نتایج گوگل بدست آورد و در جایگاه بالاتری نسبت به بقیه سایت‌ها قرار گیرد. آموزش سئو می‌تواند به صاحبان مشاغل در رابطه با دریافت مشتریان بیشتر کمک کند. همچنین با یادگیری سئو می‌­توانید منبع درامدی داشته باشید و هرچقدر در این حوزه تخصص و تجربه بیشتری کسب کنید می­‌توانید درامد خود را افزایش دهید.

بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو به شما کمک می‌­کند که محدودیت‌های جغرافیایی را دور بزنید.

نمونه­‌ای از تحول کسب و کار با کمک سئو سایت

یک آژانس مسافرتی را در نظر بگیرید که مجری تورهای مختلف داخلی و خارجی است. این آژانس، برای استانبول هر ماه یک تور دارد و هربار حدود ۱۵۰ مسافر را اعزام می‌کند.

با اینکه برای آژانس یک سایت طراحی شده است اما غالب مشتریان آژانس از بین افرادی است که در اطراف محل آژانس زندگی می‌کنند. چون افراد دیگری با آن آشنا نیستند. و بالطبع تعداد افراد ساکن در یک محله محدود است و از بین آنها تعداد محدودی ممکن است تمایل به سفر به استانبول داشته باشند.

حال مدیر این آژانس برای ایجاد تحول در کسب و کار خود شروع به معرفی آژانس در فضای اینترنت و شبکه­‌های اجتماعی می­‌کند. برای این کار روی سئوی سایت تمرکز می‌کند و از افراد متخصص حوزه سئو کمک می­‌گیرد.

سئو سایت آژانس مسافرتی

سئو سایت آژانس مسافرتی

و نتیجه اینکه بعد از چند ماه، بابت جستجوی کلماتی مانند “تور استانبول” یا “بهترین تور استانبول” یا “تور ارزان استانبول” گوگل سایت این آژانس را در بین سه نتیجه اول در صفحه جستجو به کاربر نشان می‌دهد.

تعداد مشتریان آژانس به شدت افزایش می‌یابد و تور استانبول این آژانس در هر هفته دو یا سه بار اجرا می‌شود. همین مثال را در رابطه با تورهای سایر شهرها و کشورها در نظر بگیرید تا متوجه شوید که تعداد مشتریان و در نتیجه درآمد آژانس چه مقدار افزایش یافته است.

شما هم می­‌توانید برای آموزش سئو اقدام کنید و در این بازار داغ رقابتی بین کسب و کارها منبع درآمدی برای خود داشته باشید.

آموزش سئو را از کجا شروع کنیم؟

برای آموزش سئو چند راه وجود دارد:

  • شرکت در کلاسهای حضوری آموزش سئو
  • استفاده از ویدئوهای آموزش سئو
  • استفاده از کتاب‌های آموزش سئو
  • استفاده از دوره رایگان آموزش سئو ۲۰۲۰

شرکت در کلاسهای حضوری می‌تواند مفید باشد اما معمولا هزینه‌­های این کلاسها بسیار بالا است و استفاده از آنها برای همه علاقمندان امکان­‌پذیر نیست. ضمن اینکه برای رفت و آمد باید زمان و هزینه صرف کنید. و سر ساعت خاصی در کلاس حضور داشته باشید.

ویدئوهای آموزشی نیز در بستر اینترنت بسیار زیاد است اما معمولا برای دریافت آنها نیز باید هزینه پرداخت کنید. همچنین ممکن است تمام مباحث را پوشش ندهد و یا ویدئوها ساختارمند نباشند. و باعث سردرگمی شما شوند.

کتابهای آموزشی سئو علاوه بر نیاز به پرداخت هزینه، یک مساله نیز دارند. و آن هم اینکه سئو مبحثی است که هرروز با تغییرات و بروزرسانی‌­ها مواجه است. الگوریتم­های رتبه­‌بندی گوگل نیز مدام در حال تغییر هستند.

کتابی که نگارش می‌شود زمان زیادی از ابتدای نگارش تا زمان چاپ و رسیدن به دست مشتری نیاز دارد. پس حتی در ابتدایی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌­ترین روزهای بعد از انتشار نیز ممکن است از قوانین سئو روز عقب باشد. پس استفاده از کتاب زیاد توصیه نمی­‌شود.

آموزش سئو را-از کجا شروع کنیم

سایت سئوف یک دوره رایگان آموزش سئو ارائه کرده است که بطور جامع تمام مباحث آموزش سئو را پوشش می‌­دهد. پیشنهاد می­‌شود از مطالب این دوره استفاده کنید. زیرا:

  • نیاز به پرداخت هزینه ندارد.
  • یک دوره کامل و جامع است که تمام مباحث سئو را پوشش می­‌دهد.
  • مباحث ساختارمند هستند و در قالب فصل­‌ها تفکیک شده‌اند.
  • در هر زمان که بخواهید می­‌توانید به مطالب دوره براحتی دسترسی داشته باشید.
  • این دوره برای سال ۲۰۲۰ تهیه شده است و زود به زود بروزرسانی می‌­شود. پس به جدیدترین مطالب مربوط به سئو می‌­توانید دسترسی داشته باشید.
  • درصورتیکه نیاز به راهنمایی داته باشید می­‌توانید با ایجاد دیدگاه سوال خود را مطرح کنید و در سریع‌­ترین زمان پاسخ آنرا دریافت کنید.

پس با توجه به اینکه این مجموعه مقالات که در قالب دوره آموزش سئو ارائه شده‌اند مقرون به صرفه و راحت و روان هستند پیشنهاد می‌کنیم برای آموزش سئو از مطالب این دوره استفاده کنید.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *