مراقبت از کودکان و نوجوانان

بچه

ردیاب

در سال‌های اخیر به علت تغییر روند زندگی مشکلات زیادی در خصوص مراقبت از کودکان و نوجوان به وجود آمده است. وضعیت اقتصادی به گونه‌ای است که در اکثر خانواده‌ها زن و مرد هر دو مشغول به کار هستند و کودکان اغلب تنها هستند.

از طرفی دیگر نوجوانان به دنبال آزادی عمل بیشتری هستند و در این دوران قصد دارند به سبک و روش خود زندگی کنند. از آنجا که این دوره مهمی در زندگی آنها است و می‌توانند آینده خود را رقم بزنند، پدر و مادر نگرانی زیادی نسبت به آنها، مکان‌هایی که می‌روند و آدم‌هایی که با آنها رفت و آمد می‌کنند، دارند. فلذا در این دوران مشکلات زیادی در خانواده به وجود می‌آید.

در این مقاله قصد داریم راه حلی ساده برای رفع مشکلات بالا معرفی کنیم، استفاده از ردیاب. شاید در ذهن‌تان سوال کنید چگونه خرید جی پی اس موجب رفع مشکلات و همچنین مراقبت از فرزندان ما می‌شود، در ادامه با ما همراه باشید تا به این سوال پاسخ دهیم.

ردیاب

ردیاب

مراقبت از کودکان

یکی از بزرگترین مشکلاتی که پدر و مادرها با کودکان دارند، ترس از گم شدن آنها است. در بسیاری از مراکز شلوغ مانند شهربازی‌ها، فروشگاه‌های بزرگ، پاساژها و …، مواردی بسیاری وجود دارد که توجه کودکان را به خود جلب می‌کند و ثانیه‌ای غفلت از آنها باعث گم شدن آنها می‌شود.

بسیاری از پدر و مادرها می‌ترسند کودکان خود را در موارد ذکر شده گم کنند و به همین دلیل یا به مراکز فوق نمی‌روند و یا اگر بروند، بخاطر استرس استفاده لازم را نمی‌برند. این امر اغلب موجب اوقات تلخی کودکان و همچنین اذیت شدن خود فرد نیز می‌شود. از سوی دیگر این ترس بی‌مورد نیست و خطرهای زیادی در کمین کودکان می‌باشد.

از طرفی دیگر در بسیاری از خانواده‌ها پدر و مادر هر دو شاغل بوده و فرزند خود را پیش اقوام، مهدکودک‌ها و یا حتی در خانه تنها می‌گذارند. از همین باب همیشه نگران وضعیت فعلی فرزند خود هستند و کارایی لازم در محیط کار را ندارند. خیلی از مواقع همین موضوع باعث شده که مادر خانواده از کار خود استعفا بدهد و در خانه از کودکان مراقبت کند. این امر نیز مشکلات روحی و مالی زیادی برای مادر و حانواده به وجود میاورد.

اما راهکار چیست؟ توصیه ما به شما استفاده از ردیاب کودکان است. شرکت‌های بزرگ تولید کننده ردیاب، ردیابی مخصوص کودکان تولید کردند که با دارا بودن قابلیت‌هایی خاص، به شما در مراقبت کودکان خود کمک می‌کند. این ردیاب‌ها علاوه بر نشان دادن موقعیت کودکان، دارای دکمه‌ای با نام SOS می‌باشد. نحوه عملکرد این دکنه به این کونه است که در صورت خطر، کودک آن دکمه را فشار می‌دهد. با فشار دادن آن، پیامی مبنی بر اینکه کودک شما، به حضورتان نیاز دارد برایتان ارسال می‌شود و شما می‌توانید به کمک آنها بروید.

از دیگر امکانات این ردیاب، قابلیت برقراری تماس است. هر لحظه از روز که می‌خواهید با کودک خود صحبت کنید و یا از وضعیت آن مطلع شوید، می‌توانید با آنها ارتباط بگیرید. مدل‌هایی از این ردیاب دارای شنود است و تا محیط ۲ الی ۳ متری کودک شما را پوشش می‌دهد.

ردیاب

ردیاب

مراقبت از نوجوانان

نوجوانی زمان غرور و استقلال طلبی فرزندان است. معمولا در این سن (مخصوصا پسرها) رفتاری مبنی بر آزادی عمل داشتن و مستقل بودن نمایش می‌دهند. از سوی دیگر تصمیمات، دوستان و نحوه زندگی در این رمان بر آینده آنها تاثبر مستقیم دارد. از همین رو می‌توان از آن به عنوان مهمترین دوره زندگی هر شخص یاد کرد.

توصیه اول این است که حتما به روانشناس‌ مراجعه کرده و نوع برخورد با آنها را یاد بگیرید. زیرا برخورد سخت گیرانه ممکن است آنها را لجباز کرده و باعث شود نوجوان دوستان خود را به خانواده‌ی خود ترجیح دهد. حال اگر دوستان او افراد مناسبی نباشند، در زندگی فرزند شما تاثیر منفی بسزایی دارد.

هرچند آزاد گذاشتن بیش از حد او نیز عواقب دارد. نوجوان ممکن است راه زندگی را اشتباه انتخاب کند و چون شخصی او را مطلع نمی‌کند، مسیر اشتباهی که طی می‌کند بر تمام مسیر زندگی او تاثیر بگذارد.

توصیه دوم ما کنترل نوجوان است. شما می‌بایست تا حد معقولی به او آزادی بدهید ولی در عین حال دوستان، رفت و آمد و … او را زیر نظر بگیرید. هرچند ممکن است با این راه، فضای شخصی او را زیر سوال برده و موجب مشکلات دیگری بشوید. برای همین، ما به شما استفاده از ردیاب شخصی را پیشنهاد می‌کنیم.

ردیاب‌های شخصی، ردیاب‌های کوچکی هستند که شما می‌توانید در وسایل نوجوان بدون اینکه متوجه بشود قرار دهید و حرکات او را بررسی کنید. این ردیاب‌ها قابلیت مشخص کردن مکان دقیق را بدون تاخیر زمانی دارند و برخی از انواع آن قابلیت شنود تا محیط اطراف بین ۲ الی ۳ متر را دارند.

خرید ردیاب

برای خرید ردیاب می‌توانید به بزرگترین فروشگاه ردیاب در ایران یعنی الو ردیاب مراجعه کنید. الوردیاب بزرگترین فروشگاه ردیاب در ایران می‌باشد که انواع ردیاب آهنربایی، شخصی، خودرو، موتورسیکلت و … را دارا می‌باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *