آموزش نصب و فعال کردن قالب ها در وردپرس

شخصی سازی و فعال کردن قالب ها

برای انتخاب و یا تغییر قالب وبسایت خود باید در منوی مدیریتی به بخش نمایش-قالب ها مراجعه کنید. پس از ورود به صفحه مدیریت قالب های خود شما تمامی قالب های نصب شده به شکل پیش فرض و دستی روی وردپرس خود را مشاهده خواهید کرد.

قالب فعلی سایت وردپرسی شما با کلمه “فعال کردن” در سمت راست و نام قالب و یک گزینه شخصی سازی مشخص شده است. برای انتخاب یک قالب دیگر و تغییر قالب فعلی خود اشاره گر موس را روی دکمه فعال کردن برده و کلیک کنید تا قالب شما تغییر کند.

پس از انتخاب قالب می توانید کمی در قالب خود تغییرات ایجاد کنید. تغییرات قالب ها بسته به میزان محدودیتی است که سازنده قالب در اختیار شما قرار داده است.برای تغییرات و شخصی سازی کردن مانند عنوان سایت و دیگر تغییرات مانند رنگ و….در قسمت نمایش منو،گزینه شخصی سازی را انتخاب کنید.گزینه های تنظیمات و تغییرات قالب بسته به قالب شما دارد اما معمولا گزینه های فهرست‌ها، ابزارک‌ها و ویرایشگر در تمامی قالب ها ثابت است.

پس از ورود به بخش شخصی سازی شما وبسایت خود را با تمامی نوشته ها دسته بندی ها یتوانید مشاهده کنید.تنظیمات موجود در این صفحه وابسته به قالب شماست.پس از اعمال تغییرات دلخواه و دریافت نتیجه مطلوب با کلیک به روی دکمه ذخیره و انتشار میتوانید تنظیمات را ذخیره سازی و مشاهده کنید.

قالب های تازه

برای نصب و فعال سازی قالب های تازه شما دو روش دارید:

۱: استفاده از مخازن وردپرس و افزودن و نصب آن ها

۲: دریافت آن ها از سایر وب سایت ها و دانلود قالب های دیگر

با روش اول شما باید مجددا به بخش نمایش وبسایت خود مراجعه کنید و روی گزینه افزودن کلیک کنید.پس از ورود در این بخش شما با چهار لینک گوناگون رو به رو هستید و یک کادر برای جستجو با کمک وازه ها.شما میتوانید برای یافتن قالب مورد نظر خود از هر یک از این گزینه ها استفاده کنید.

برای مثال من در فرم ویزگی های قالب گزینه هایی را که نیاز دارم در قالب ام وجود داشته باشد مثل پشتیبانی از زبان فارسی را انتخاب میکنم و سپس گزینه یافتن قالب هارا میزنم.خب حالا با توجه به قالب های ظاهر شده یکی را انتخاب و نصب کنید،با کمک نمایش به شکل پیش فرض هم قالب با مطالب سایت شما به نمایش در می آید و شما میتوانید تنظیمات خود را اعمال کنیدو قالب را مشاهده کنید.

حالا بحث دیگر این است که چگونه قالب هایی را که از وبسایت دیگری مثل تم لاین دانلود کردیم را روی وردپرس خود نصب کنیم.برای این کار در زیر عنوان نصب قالب روی گزینه بارگذاری کلیک کنید.

حالا با گزینه انتخاب فایل(choose file) میتوانید پوشه زیپ قالب خود را انتخاب و بارگذاری کنید.به خاطر داشته باشید قالب ها در قالب فایل زیپ هستند.با زدن دکمه نصب قالب شما نصب میگردد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *