ابرهای ۶ ضلعی، کلید معمای مثلث برمودا

دانشمندان دانشگاه ایالتی کلرادو نظریه جدیدی را در مورد مثلث رازآلود برمودا ارائه داده‌اند که تاکنون تعداد زیادی هواپیما، کشتی و انسان در آن ناپدید شده‌اند.
این ناحیه مثلثی به وسعت یک میلیون و ۳۰۰ هزار کیلومتر در برمودا، فلوریدا و پورتوریکو را به خود اختصاص داده و طی ۱۰۰ سال گذشته حداقل ۱۰۰۰ انسان در آن ناپدیده شده و سالانه بطور میانگین چهار هواپیما و ۲۰ کشتی در این مثلث عجیب گم می‌شوند.
تاکنون نظریه‌های مختلفی برای توضیح این پدیده عجیب ارائه شده که از آن جمله می‌توان به فرضیه تاثیر قاره گمشده آتلانتیس و همچنین وجود بیگانگان در این منطقه اشاره کرد.
نظریه جدید دانشمندان، علمی‌تر بوده و به ابرهای شش ضلعی اشاره دارد که در بالای این منطقه شکل گرفته‌اند. این ابرها که در تصاویر جدید شبکه ساینس نمایش داده شده‌اند، بر روی منطقه مثلث برمودا شکل گرفته بودند.
هواشناسان می‌گویند این ابرها می‌توانند بمب‌های بادی با سرعت ۲۷۳ کیومتر در ساعت و امواجی با ارتفاع بیشتر از ۱۴ متر تولید کنند. این بمب‌های هوای قدرتمند می‌توانند کار هواپیماها و کشتی‌ها را برای عبور از این منطقه اقیانوس آتلانتیک مشکل کنند.

برای درک بهتر قدرت این بادها باید گفت تندبادهای با سرعت ۲۵۷ کیلومتر در ساعت در گروه پنجم قرار می‌گیرند که می‌توانند خانه‌ها را ویران کرده و باعث سقوط هواپیمای در حال پرواز شوند.
محققان می‌گویند این ابرها از وسعتی بین ۴۰ تا ۸۸ کیلومتر برخوردارند و بزرگترین ابرها بطور چشمگیری در بالای بخش غربی جزیره برمودا قرار گرفته‌اند.
سازمان ملی اقیانوسی و جوی آمریکا اعلام کرده که یک دلیل علمی و نه خرافی در پشت ناپدید شدن کشتی یا هواپیماها و انسان‌ها در این مثلث است و به احتمال زیاد، آب‌وهوای بد عامل این مساله بوده است.بخش اعظمی از توفان‌های گرمسیری اقیانوس آتلانتیک از میان مثلث برمودا عبور می‌کند و این توفان‌های خطرناک از چند روز قبل‌تر از پیش‌بینی، بسیاری از کشتی‌ها را از بین می‌برند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *