احتمال وجود حیات در بزرگترین قمر زحل

یک ‫پژوهش‬ جدید که توسط ‫دانشمندان‬ در ‫‏دانشگاه_کرنل‬ انجام شده نشان می‌دهد که حیات در بزرگترین ‫‏قمر‬ ‫‏زحل‬ موسوم به ‫#‏تیتان‬ چیزی فراتر از مرزهای ماهیت ‫‏شیمیایی‬ مبتنی بر ‫‏آب‬ است.
به گزارش ‫زی‌نیوز‬ ‫#‏محققان‬ این پژوهش به بررسی ‫هیدروژن_سیانید‬ در ‏جو‬ این‏سیاره‬ پرداخته و دریافتند که این ماده می‌تواند یک کلید شیمیایی ‫پروبیوتیک‬احتمالی باشد.
مطالعات قبلی نشان می‌دهد که ‫#‏سیانید‬ موجود در سطح تیتان می‌تواند برای تشکیل زنجیره‌های طولانی یا پلیمر‬ هایی که یکی از آنها ‫‏پلیمین‬ نام دارد از خود واکنش نشان دهد.
در حال حاضر محققان با استفاده از مدل‌های کامپیوتری و داده‌های جمع‌آوری شده توسط ‫‏فضاپیما‬ ی ‫‏کاسینی‬ و ‫‏هویگنس‬ نشان داده‌اند که پلیمین تحت شرایط زیست‌محیطی سرد شبه تیتان انعطاف‌پذیر بوده و می‌تواند انرژی ‫خورشید‬ را جذب کند و به یک ‏کاتالیزور‬ برای حیات تبدیل شود.
تیتان یک مکان بسیار سرد است و سطح آن به جای آب از متان مایع و اتان پر شده است .جو این قمر متراکم و مه آلود بوده و پر از ‫#‏نیتروژن‬ و ‏متان‬ است. هنگامیکه نور خورشید به این فضای سمی واکنش نشان می‌دهد، سیانید هیدروژن تولید می‌شود.
محققان این پژوهش از این شرایط در کره زمین استفاده کرده و آزمایش‌های علمی خود را در دمای اتاق و شرایط محیط انجام دادند، اما نکته مهمی که باید در نظر داشت این است که تیتان مکانی کاملا متفاوت از زمین است.
در نهایت با وجود تمام تفاوت‌ها، تیتان و کره زمین ویژگی‌های مشترک بسیار زیادی با یکدیگر دارند. تیتان آب و هوای به ظاهر نامساعدی دارد اما مانند زمین دارای دریاچه، رودخانه و دریا است که این مایعات به شکل باران فرود آمده و از طریق فرسایش بر زمین‌شناسی این قمر تاثیر می‌گذراند.

ST002426

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *