ارگاسم خشک چیست؟

ارگاسم در زنان

چرا بعضی مردان با این پدیده مواجه میشوند؟!

تصور کنید.در اوج لذت سکس هستید درست در زمانی که شروع به تجربه احساس انقباضات اشنا و لذت ضربان دار از یک انزال هستید ولی اشتباه کرده اید. شما ب لذت رسیده اید ولی هیچ مایعی بیرون نیامده است!
این پدیده جنسی با نام ارگاسم خشک شناخته میشود . که مرد را به اوج لذت جنسی میرساند ولی خروج سیمن و اسپرم رخ نمیدهد. این اتفاق میتواند در هر سنی بر باروری مردان تاثیر گذارد و ب علت های متفاوتی نظیر یک وفقه کوتاه در تامین منی و یا شرایطی ک ب نام “انزال رتروگرید(پس گرد)” معرفی میشود رخ دهد.

وجود میزان منی کافی در نوجوانی

ارگاسم خشک در جوان تر ها بیشتر به علت تمایل ان ها در تجدید سریع تر ارگاسم رخ میدهد. ک به آنها قدرت رسیدن به ارگاسم چندگانه را میدهد( بعضی اوقات رسیدن به پنج ارگاسم پیاپی)
در هر صورت افزایش ارگاسم چه از طریق رابطه ی جنسی و چه از طریق خودارضایی بیش ازحد موجب کاهش حجم انزال میشود ک البته به سرعت بازسازی خواهد شد. به گفته دکتر نیکول پاروس ارگاسم خشک برای بدن نوجوانان مضر نیست.

انزال رتروگرید یا عقب گرد

به طور معمول در مردان میانسال یا مسن تر که عمل جراحی پروستات ، پرتودرمانی یا سایر روش ای درمان پروستات را تجربه کرده اند. مایع منی به جای خروج از مجرای ادرار راه مثانه را در پیش میگیرد.هرچند این موضوع تنها به چنین مردانی محدود نمیشود و میتواند به هنگام ضعیف شدن دریچه ی مثانه و یا تحت فشار قرار دادن مسیر خروج انزال رخ دهد( برای مثال فشار کافی بر الت تناسلی درست قبل از انزال). به علاوه ضعف لگن شانس یک انزال رتروگرید را در مردان افزایش میدهد.

ورزش های کگل

مردانی که وزرش کگل انجام میدهند هم ممکن است به انزال خشک دچار شوند . این ورزشها که بیشتر برای تقویت عضلات کف لگن مورد استفاده بانوان است فواید بسیاری برای مردان به دنبال دارد با این حال میتواند با افزایش قدرت انقباض در پروستات مانع خروج منی از مسیر عبوری از ان شده و انزال خشک به همراه داشته باشد.

بررسی نهایی

ارگاسم خشک میتواند بسته به. علت ان مضر باشد
ارگاسم خشک بخصوص در نوع رتروگرید اثراتی چون ناباروری را به دنبال دارد .
همچنین اثرات روانی این عارضه چون احساس بی کفایتی جنسی، استرس و حتی اختلال در سکس میتواند سلامت روان مرد را تهدید کند.
دکتر پاروس با تاکید بر اینکه بیش ازیک سوم فیلم های پورنو انزال مردان را به عنوان بخش مهم از رابطه ی جنسی ، سکس،معرفی میکنند، این موضوع را مورد موثری در تشدید نگرانی های جنسی مردان باانزال خشک بیان کرد.

در نهایت با توجه به اینکه صحبت در رابطه با انزال خشک به ندرت صورت میگیرد و تمیز بیماری فرد با حالت های دیگر به سختی صورت میگیرد ، در صورت مواجه با این مشکل حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *