از بین بردن لکه ها – قسمت چهارم

راهنمای شستشوی صحیح انواع لباس

همانطور که در قسمت های قبل به شما گفتیم برای از بین بردن انواع لکه ها سرعت عمل مهم ترین نکته ست که باید رعایت بشه، پس اگر به مشکل برخوردین در اولین فرصت با خواندن این نکات سعی در از بین بردن لکه مورد نظر داشته باشید.

۱. این روزها که دانش آموزان باز هم به مدرسه میرن با این مشکل مواجه خواهند شد، برای از بین بردن لکه مداد از پارچه های نخی و کتان، ابتدا با پاک کن جای مداد را پاک کرده و بعد با آب و صابون بشویید.

برای لکه خودکار هم اول روی محل لکه با کمک پنبه الکل بمالید و بعد با مواد شوینده بشویید.

۲. برای از بین بردن لکه رنگ های خوراکی از روی موکت، ماست ترش را روی محل بمالید، اجازه بدین کمی بمونه و بعد بردارین …. با تکرار این عمل تا چند بار لکه از بین میره.

۳. برای از بین بردن لکه زرد رنگ چینی ها، به جای استفاده از وایتکس و یا مواد شیمیایی دیگه بهتره ظروف رو در مخلوط آب و سرکه سیب قرار بدین، با نسبت ۴ به ۱ … یعنی ۴ لیوان آب و یک لیوان سرکه سیب.

۴. برای جلوگیری از بور شدن لباس های مشکی، لباس ها رو در مخلوط آب، مواد شوینده و سرکه سفید به مدت ۱۰ دقیقه قرار بدین و بعد با آب سرد شستشو بدین، این ی روش قدیمیه که مادربزرگ ها استفاده می کردن.

۵. برای از بین بردن لکه شکلات، قهوه و شربت های شیرین، اول لباس رو در جریان مسیر آب قرار میدیم به این صورت که محل لک رو زیر آب نگه می داریم تا مواد اضافی از پارچه خارج بشه و بعد محل لکه رو به مدت ۳ یا ۴ دقیقه در محلول سرکه و الکل قرار میدیم و بعد هم با شوینده شستشو میدیم.

۶. برای از بین بردن لکه قیر، لکه قیر رو در بنزین یا نفت خیس کنید و بعد با با پودر لباسشویی بشویید.

۷. برای از بین بردن لکه شیر، آمونیاک رقیق شده رو با نمک مخلوط می کنیم لکه رو با این محلول پاک کرده و آبکشی می کنیم.

۸. برای از بین بردن لکه های چربی از روی لباس های چرمی، روی لکه چربی مایع ظرفشویی ریخته و میگذاریم خشک بشه و بعد با دستمال روشو جلا میدیم.

۹. برای از بین بردن لکه آدامس، روش پیف پاف بریزین سریع کنده و پاک میشه.

 

برای از بین بردن لکه های لباس و یا هر چیزی مطالب زیر رو از دست ندین:

از بین بردن لکه ها- قسمت دوم

از بین بردن لکه ها – قسمت سوم

از بین بردن لکه ها- قسمت چهارم

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *