اشتباهات افراد تازه‌ کار در حوزه املاک که باید از آن‌ها درس بگیرید

املاک

دونالد ترامپ در کتاب «ترامپ: هنر معامله» کلید موفقیت در کار املاک را این گونه بیان می‌کنید: اگر حواس‌تان به کسادی بازار باشد در هنگام رونق مشکلی نخواهید داشت. به عبارت دیگر اگر برای اتفاقات ناخوشایند آمادگی داشته باشید، موفقیت شما حتمی است.

ممکن است نتوانید به اندازه‌ی دونالد ثروتمند شوید، اما باید با همان طرز فکر به کار خرید و فروش املاک بپردازید. یعنی اگر با مهم‌ترین اشتباهات دلالان املاک که مانع استفاده از حداکثر پتانسیل شان می‌شود آشنایی داشته باشید، می‌توانید از آن‌ها درس بگیرید و آن اشتباهات را تکرار نکنید و در نهایت باعث پیشرفت سریع‌تر خود در کار املاک شوید.

در این مطلب هفت مانع اصلی که ممکن است میان شما و موفقیت کار شما در املاک قرار گیرد را بیان می‌کنیم.

 

نداشتن طرح کسب و کار

اگر وارد کسب و کار شوید و برای گرفتن وام خود اشتغالی اقدام کنید. بانک دو چیز از شما می‌خواهد که یکی صورت درآمد و دیگری طرح کسب و کار است.

وقتی به کار فروش املاک وارد شوید یعنی این که خود اشتغالی می‌کنید. اما بسیاری از فروشندگان اهداف روشن یا برنامه‌ی زمانی مشخصی برای رسیدن به اهداف‌شان ندارند. کسانی که در کار خرید و فروش املاک طرح کسب و کار خود را به صورت مکتوب آماده می‌کنند، از کسانی که این کار را انجام نمی‌دهند همیشه موفق‌تر هستند. اگر نمی‌دانید از کجا باید شروع کنید در مورد آن مطالعه کنید و از افراد ماهر در این کار کمک بگیرید.

 

عدم استفاده از منابع موجود

حتی اگر به تازگی وارد کار املاک شده‌اید، لازم نیست راه‌هایی که دیگران رفته‌اند را از اول طی کنید. حداکثر استفاده را از منابعی که در اختیار دارید بکنید، از بنگاه‌های دلالی گرفته تا همکاران و سازمان‌های حرفه‌ای همه و همه منابعی هستند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. سراغ کسانی بروید که در کار املاک موفق بوده‌اند و از آن‌ها بخواهید شما را راهنمایی کنند.

 

داشتن دستیار برای مشاورین املاک موجب افزایش فروش و دارآمد خواهد شد.

به حداکثر نرساندن بهره‌وری

اگر به افراد موفق در زمینه‌ی املاک که فروش زیادی دارند نگاهی بیندازید متوجه می‌شوید که این افراد در دو چیز مشترک هستند و آن دو بهر‌ه‌گیری از دستیاران و فناوری است. افراد موفق در فروش املاک با استفاده از افراد و امکاناتی که فناوری در اختیار آن‌ها می‌گذارد بهره وری را به حداکثر می‌رسانند. در یکی از مجلات تخصصی املاک آمده آن دسته از مشاورین املاک که حداقل یک دستیار دارند، نسبت به آن‌هایی که دستیار ندارند فروش بالاتری دارند. شاید فکر می‌کنید بدون دستیار مجبور به پرداخت دستمزد نیستید و در نتیجه می‌توانید جلوی هزینه‌ها را بگیرید، اما این طرز فکر کاملا اشتباه است.

 

عدم خرید تجهیزات به نام دفتر املاک

بسیاری از عاملین فروش املاک لپ تاپ، دوربین دیجیتال و سایر تجهیزات مورد نیاز را به عنوان مصرف کننده‌ عادی خریداری می‌کنند. این اشتباه بسیار بزرگی است.

اگر هر یک از این وسایل خراب شود یا برای کار کردن با آن نیاز کمک داشته باشید باید با مرکز خدمات مشتریان مراجعه کنید.

وقتی با عنوان مصرف کننده‌ی عادی با مرکز خدمات مشتریان تماس می‌گیرید، حداقل یک ساعت از وقت خود را برای این کار تلف می‌کنید. اما این کار برای صاحبان مشاغل و از جمله شما که کسب و کار فروش املاک دارید کاملا غیر ضروری است.

بار دیگر که خواستید وسیله‌ای برای دفتر کار املاک خود خریداری کنید، آن را به نام کسب و کار خود بخرید. وقتی برای خرید رفتید بگویید که صاحب کسب و کار هستید و وسایل مورد نیازتان را نه به عنوان یک شخص که با نام دفتر املاک خریداری کنید. وقتی تجهیزات را با نام کسب و کار خریداری می‌کنید خدمات بهتری به شما داده می‌شود و زمان کمتری هم طول می‌کشد. وقتی نیاز به کمک داشتید، می‌توانید با خطی که مختص خدمات به مشاغل است تماس بگیرید.

این بدین معنا است که زمان کمتری را با تلفن هدر می‌دهید و قطعه‌ی مورد نیاز فورا برای شما ارسال می‌شود. در برخی از موارد هم یک تکنیسین به محل کار شما می‌فرستند تا شخصا مشکل دستگاه را بر طرف کند.

 

هدف یک مشاور املاک موفق باید مسائلی باشد که واقعا برای مشتری اهمیت دارد.

عدم توجه به مسائلی که برای مشتری اهمیت دارد

اگر استراتژی بازاریابی خود را بر اساس این‌که تصور می‌کنید مشتریان از شما چه می‌خواهند بگذارید، پول‌تان را به هدر خواهید داد. به‌عنوان مثال شاید کار عاقلانه‌ای نباشد که برای این‌که رزومه‌ی پر زرق و برقی داشته باشید پول کلانی خرج کنید. نتیجه‌ی یک مطالعه نشان داد که دستاوردهای شما برای فروشنده یا خریدار هیچ اهمیتی ندارد، بلکه توانایی شما در پیدا کردن خانه‌ی مناسب، مهارت در مذاکره و مدیریت کارهای مربوط به کاغذ بازی برای آن‌ها مهم است. پس هدف شما باید مسائلی باشد که واقعا برای مشتری اهمیت دارد.

 

از اشتباهات درس بگیرید و به راه خود ادمه دهید

معمولا همین چیزهای ساده باعث می‌شود که کسب و کار املاک به موفقیت نرسد. شما به خاطر تصمیماتی که گرفتید و تصمیماتی که نگرفته‌اید در وضعیت کنونی‌تان هستید. قبل از این‌که کسب و کار املاک را شروع کنید یا قبل از این‌که سعی کنید تغییری در آن بدهید، نگاهی به خود بیندازید و ببینید کدام یک از اشتباهات بالا را مرتکب شده‌اید و تصمیم بگیرید که دیگر آن اشتباهات را تکرار نکنید. به محض این‌که این تصمیم مهم را گرفتید کسب کار شما در املاک در مسیر موفقیت قرار می‌گیرد.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *