افت فروش محصولات هیوندای-کیا؛ ناکامی کره ای ها در رسیدن به اهداف کوتاه مدت

با ورود به سال جدید، رفته رفته خودروسازان مختلف آمار فروش محصولات خود در سال ۲۰۱۷ را منتشر می کنند. بر این اساس گروه هیوندای-کیا اخیرا اعلام کرده که در سال گذشته موفق به فروش ۷٫۲۵ میلیون دستگاه خودرو شده است.

اگر چه این رقم چشمگیر به نظر می رسد، اما کره ای ها برای سومین سال متوالی نتوانسته اند به هدف تعیین شده که این بار برابر با ۸٫۲۵ میلیون دستگاه بود، دست پیدا کنند.

اگر بخواهیم بطور جداگانه به آمار فروش این گروه بپردازیم، باید اشاره کنیم که در سال ۲۰۱۷ حدود ۴٫۵ میلیون خودرو با نشان هیوندای به فروش رسیده، حال آنکه مقامات این کمپانی فروش ۵٫۰۸ دستگاهی را هدفگذاری کرده بودند.

Hyundai-Sonata-2018

در طول سال گذشته کیا موتورز نیز موفق به تحویل ۲٫۷۵ میلیون خودروی مختلف شده که این رقم نیز با هدف ۳٫۱۷ میلیونی فاصله زیادی  دارد. بی تردید یکی از دلایل اصلی شکست هیوندای-کیا در دستیابی به هدف تعیین شده را می توان به افت فروش محصولات این گروه در چین و آمریکا نسبت داد. این دو کشور به ترتیب بزرگ ترین بازارهای خودرویی جهان بوده و نقش بسیار مهمی در موفقیت یا شکست خودروسازان دارند.Kia-Sorento_US-Version-2019

با توجه به ناتوانی در دستیابی به آمار فروش ۸٫۲۵ میلیونی در سال ۲۰۱۷، هیوندای-کیا فروش ۷٫۵۵ میلیون دستگاه خودرو را برای سال ۲۰۱۸ هدفگذاری کرده است. در صورت تحقق این رقم، آمار این گروه در پایان سال رشدی ۴ درصدی خواهد داشت.

در بیانیه ای که این خودروساز کره ای منتشر کرده، آمده:

به دلیل کاهش فروش در بازارهای اصلی مثل ایالات متحده و چین در کنار رشد آهسته اقتصاد جهان و همچنین سیاست های تدافعی برخی کشورها، شرایط بازار دشوار پیش بینی می شود.

بد نیست بدانید در مقایسه با سال ۲۰۱۶، فروش محصولات هیوندای-کیا که پنجمین خودروساز بزرگ جهان به شمار می رود، ۷ درصد افت داشته است. برای جبران این وضعیت، کره ای ها تصمیم گرفته اند مدل های شاسی بلند بیشتری را به بازار چین و ایالات متحده تزریق کنند.

به گفته آقای Chung Mong-koo رئیس هیئت مدیره هیوندای-کیا تمرکز بر روی برخی بازارهای جدید مثل جنوب شرق آسیا از دیگر راهکارهای این گروه برای فروش بهتر محصولات خواهد بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *