افراد نوآور چه شاخصه هایی دارند!؟

کسب و کار

به احتمال زیاد تصور بر این باشد که نوآور و خلاق بودن یک ویژگی شخصیتی است که بعضی دارند و بعضی دیگر ندارند.

اما باید بدانید که مطالعات نشان می دهد که نوآورترین انسان ها ۳ ویژگی بارز رفتاری دارند.

و باید این را بدانید که با تبدیل کردن این رفتارها به عادت همه می تواند تبدیل به انسانی نوآور و خلاق شوند.

۱) به شکل گسترده یاد می گیرند.

انسان های نوآور دانش پایه ای دارند که هم گسترده است و هم عمیق. یعنی خوب می توانند به پرسش هایی که با «چرا» شروع می شوند پاسخ دهند؛ به ویژه در حوزه ی اصلی تخصص شان.

آنها در این حوزه هم تصویر بزرگ تر را درک می کنند و هم جزئیات ریز نحوه ی عملکرد اجزای آن را. موضوعی که این افراد به خوبی درک کرده اند این است که پیدا کردن مصداق های یک حوزه در حوزه های دیگر، بنیان بینشی تازه را فراهم می آورد. به یاد داشته باشید که نوآور ترین انسان ها کنجکاوترین هم هستند.

۲) بسیار زیاد ایده پردازی می کنند.

تحقیقات انجام شده روی خلاقیت تأیید می کنند که وقتی نوبت به پیدا کردن راه حل مشکلات تازه می رسد، افراد و گروه هایی که بهترین ایده ها را دارند، کسانی هستند که بیشترین ایده ها را در اختیار داشته اند. هرچه ایده های بیشتری در ذهن بپرورانید، احتمال آنکه ایده ی فوق العاده ای نیز میان آنها پیدا شود بیشتر خواهد بود.

اما فراموش نکنید که این بدان معنا نیست که ایده های بد به ذهن این افراد خطور نمی کند. در واقع کسانی که زیاد ایده پردازی می کنند احتمال آن که ایده های خوب آن ها بیشتر شکوفا شود بسیار زیاد است.

۳) به جزئیات توجه می کنند.

خلاقیت ویژگی فوق العاده ای است، اما ایده به تنهایی ارزشی ندارد. به عبارت دیگر، ایده داشتن آسان ترین بخش فرایند نوآوری است. بخش دشوار آن گرفتن این ایده و تبدیل آن به چیزی است که بتوان در عمل از آن استفاده ای کرد. یک انسان خلاق ایده را می گیرد و تمرکز خود را روی چگونگی اجرای آن می گذارد.

در حین اجرای ایده با مشکلاتی مواجه خواهد شد اما باز هم با خلاقیت و توجه به جزئیات آن ها را برطرف خواهد کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *