انتظارات از نمایشگاه Gamescom 2017

کمتر از یک هفته تا آغاز نمایشگاه Gamescom 2017 باقی مانده است و در این بین بازیکنان زیادی در انتظار رونمایی عناوینی هستند که اطلاعات زیادی از آن‌ها در دسترس قرار نگرفته است. نمایشگاه Gamescom 2017 در کلن آلمان برگزار می‌شود و از تاریخ ۲۲ تا ۲۶ آگوست (۳۱ مرداد تا ۴ شهریور) به طول می‌انجامد. در این لیست ده عنوان را که از دیدگاه ما مورد انتظارترین آثار این نمایشگاه به شمار می‌روند را معرفی خواهیم کرد.

توجه:  این لیست از ترتیب خاصی پیروی نمی‌کند.

Shadow of The Tomb Raider

سری Tomb Raider از زمان انتشار خود موفقیت‌های زیادی کسب کرده و به یکی از نمادهای سبک اکشن ادونچر تبدیل شده است و به واسطه محبوبیت بالای خود احتیاجی به معرفی ندارد. پس از کسب موفقیت‌های پی در پی Rise of the Tomb Raider و انتشار آن بر روی پلی‌استیشن ۴ شایعات زیادی پیرامون ساخت دنباله‌ای از این مجموعه به گوش می‌رسید و حتی نام آن نیز افشا شد. پیش از این مدیر انجمن‌های Crystal Dynamics در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که از بازی Shadow of The Tomb Raider در نمایشگاه E3 2017 رونمایی نخواهد شد، اما او اشاره کرد که در پایان سال جاری، لاراکرافت به یک ماجراجویی جدید وارد خواهد شد که این موضوع می‌تواند از رونمایی این عنوان در نمایشگاه Gamescom 2017 خبر دهد. با وجود آنکه اطلاعاتی از این بازی در دسترس عموم قرار نگرفته اما طبق برخی شایعات، کریستال دینامیکس در ساخت بازی نقش ندارد. با توجه به بازخورد مثبت مخاطبان از نسخه پلی‌استیشن ۴ عنوان Rise of The Tomb Raider، معرفی بازی به صورت انحصاری زمانی برای پلتفرم‌های مایکروسافت کمی نامعقول به نظر می‌رسد و بعید است سازندگان چنین سیاستی را برای انتشار بازی اتخاذ کنند. مشاهده ماجراجویی بعدی لاراکرافت در محیط‌های سندباکس هیجان‌انگیز است و مشتاق هستیم تا Shadow of The Tomb Raider هر چه زودتر رونمایی شود.

Swery65 New Project

مخاطبانی که عنوان منحصر به فرد Deadly Premonition را تجربه کرده‌اند به خوبی با ایده‌های خلاقانه «Hidetaka Suehiro»، ملقب به Swery65، آشنایی دارند. او پس از جدا شدن از Access Games استودیوی جدیدی با نام White Owls تاسیس کرد و در حال کار بر روی اثری است که از مشخصات آن کوچکترین اطلاعاتی منتشر نشده است. چندی پیش در VG247 مطلع شدیم که عنوان جدید این بازیساز خوش‌ذوق در نمایشگاه PAX پرده‌برداری خواهد شد و به جز این موضوع هیچ خبر دیگری از بازی انتشار نیافته است. با وجود آنکه «سوئری۶۵» طی توییتی حضور این بازی را در رویداد PAX تایید کرده اما انتظار داریم تا این عنوان در نمایشگاه Gamescom 2017 نیز نمایش داشته باشد و نوآوری‌های او را به اثبات برساند. «سوئری۶۵» با Deadly Premonition به اوج رسید و پس از کارگردانی D4 Dark Dreams Don’t Die در ساخت عنوان دیگری نقش نداشته است. بازی Deadly Premonition با وجود ساختارشکنی‌های خود، نواقص زیادی از بعد گیم‌پلی داشت و امیدواریم تا در ساخته جدید «سوئری۶۵» شاهد پیشرفت‌های چشم‌گیری در این زمینه باشیم. نمایش یک عنوان نسل هشتمی با ایده‌های عجیب می‌تواند هیجان خاصی به نمایشگاه ببخشد و مخاطبان را با اثری متفاوت آشنا کند. با شناختی که از آخرین ساخته این بازیساز داریم می‌توان پیش‌بینی کرد که این بازی به طور انحصاری زمانی برای ایکس‌باکس وان عرضه می‌شود.

Respawn’s Untitled Star Wars Game

به جز Star Wars Battlefront II و نسخه‌ای دیگر از این سری که توسط Visceral Games ساخته می‌شود و «امی هنیگ» در پیشبرد مراحل ساخت آن ایفای نقش می‌کند، عنوان دیگری از این مجموعه نیز در دست ساخت است که توسط Respawn مراحل تولید خود را پشت سر می‌گذارد. استودیوی Respawn با ساخت دو نسخه از Titanfall ثابت کرد که در ساخت عناوین شوتر توانایی بسیاری دارد و می‌تواند آثاری هم‌تراز با بزرگان این سبک روانه بازار کند که با ارزش تکرار بالا و گیم‌پلی لذت‌بخش می‌توانند به یکی از برترین عناوین ژانر شوتر تبدیل شوند. این استودیو هم‌اکنون در حال تمرکز بر روی نسخه‌ای جدید از بازی Star Wars است و با به یاد آوردن این امر که ریسپاون در زمینه طراحی یک دنیای تخیلی و پیشرفته مهارت خوبی دارد می‌توان به این بازی امیدوار بود. این نسخه از Star Wars عنوانی در سبک اکشن ادونچر است و دوربین آن برخلاف دیگر آثار ریسپاون در حالت سوم شخص قرار دارد. متاسفانه هر چیزی که راجع به این بازی بگوییم تنها از روی حدس و گمان است و نمی‌توان با قاطعیت درباره گیم‌پلی آن سخن گفت و تنها می‌توان پیش‌بینی کرد که بخش شوتینگ در بازی وجود دارد و از آن جایی که کارگردان نسخه سوم God of War در ساخت این بازی نقش دارد احتمال رسیدن سطح کیفی بازی به یک عنوان کامل بسیار بالاست.

IGI We’re Going In

بازی Project I.G.I. I’m Going In، که در کشور ما اختصارا با نام IGI شناخته می‌شود، به طور انحصاری برای پی‌سی و در سال ۲۰۰۰ منتشر شد و با گیم‌پلی مناسب توانست موفقیت خوبی برای استودیوی نروژی Innerloop به ارمغان بیاورد. ترکیب دو سبک اکشن و مخفی‌کاری به همراه دوربین اول شخص شالوده این عنوان را شکل می‌دادند و باعث شدند تا Project I.G.I. I’m Going In در کنار Thief از برترین عناوین مخفی‌کاری اول شخص به شمار بیاید. بدون هیچ اغراقی باید گفت که تایید ساخت نسخه سوم این اثر یک خبر شگفت‌انگیز برای طرفداران بود و موجب شد تا خیل عظیمی از بازیکنان شوکه شوند. مراحل ساخت این عنوان را استودیوی Art Plant که توسط برخی از افراد Innerloop شکل گرفته است دنبال می‌کند و چندی قبل مدیر این شرکت اعلام کرده که تصمیمی برای رونمایی این بازی ندارد اما ممکن است طی ماه‌های اخیر اوضاع فرق کرده باشد. این اثر با نام IGI We’re Going In معرفی گردید و حضور دیوید جونز (توجه داشته باشید که این شخصیت به خالق GTA و Crackdown هیچ ارتباطی ندارد!) در آن تایید شده است. با توجه به نام بازی، وجود بخش چندنفره و اکشن بی‌نقص در آن امر تعجب‌برانگیزی نیست و انتظار داریم تا IGI We’re Going In به یکی از بهترین مخفی‌کاری‌های این نسل تبدیل شود.

Red Dead Redemption 2

با اینکه راک‌استار علاقه چندانی به نمایش عناوین خود در رویدادهای مرتبط با ویدیوگیم ندارد اما بی‌صبرانه منتظر هستیم تا اطلاعات بیشتری از بازی Red Dead Redemption 2 انتشار یابد. راک‌استار با ساخت Red Dead Redemption در سال ۲۰۱۰ عنوانی فراتر از حد انتظار عرضه کرد و کمتر بازیکنی متصور می‌شد که دنباله Red Dead Revolver به چنین موفقیتی دست پیدا کند. تجربه یک اثر جهان-باز با تم وسترن عاملی بود که ساخته راک‌استار را به یکی از برترین عناوین نسل هفتم تبدیل کرد و این مهم خوش‌ساخت‌ترین اثر وسترن تاریخ ویدیوگیم را خلق کرد. اسب‌سواری، دوئل و مینی‌گیم‌های متفاوت باعث شدند تا اثر مذکور پس از گذشت یک نسل همچنان سرگرم‌کننده باشد. Red Dead Redemption عنوانی است که در کنار ارائه یک گیم‌پلی طولانی و پرمحتوا، به بهترین شکل ممکن دنیای غرب وحشی را به تصویر می‌کشد و از این جهت تصور ساخت عنوانی که بتواند از نسخه پیشین عملکرد بهتری داشته باشد کمی سخت است. با تاخیر خوردن تاریخ انتشار بازی و عرضه آن در سال ۲۰۱۸ صبر کردن برای تجربه این بازی دشوار شده است. نمایش یک گیم‌پلی کوتاه و یا حتی یک ویدیوی سینمایی تنها انتظارات ما از عنوان راک‌استار در نمایشگاه Gamescom 2017 است، امری که مطمئنا و در کمال ناامیدی به وقوع نخواهد پیوست!

Metroid Prime 4

نینتندو با عرضه سوییچ تمام معادلات را به هم زد و کنسولی تماما نوآورانه به بازار عرضه کرد. نسخه جدید افسانه زلدا، Arms و Splatoon 2 از مهمترین عناوین این پلتفرم هستند و این موضوع نشان می‌دهد که نینتندو سوییچ حتی در اولین سال عرضه خود آثار باکیفیتی برای ارائه دارد. در این میان بازی‌هایی برای کنسول خانگی نینتندو معرفی شده‌اند که شاهد نمایشی از گیم‌پلی آن‌ها نبودیم و برای نمونه می‌توان به Metroid Prime 4 و دنباله No More Heroes اشاره کرد. ساخته «گویچی سودا» مطمئنا عنوان بدیعی خواهد بود اما هر چه باشد نمی‌توان از سری متروید گذشت. مدت زیادی است که نسخه جدیدی از این مجموعه انتشار نیافته است، اما پس از مدت‌ها انتظار برای انتشار عنوانی در خور نام سری متروید، رویای هواداران به حقیقت پیوست و نینتندو از دو دنباله این مجموعه رونمایی کرد. Metroid Samus Returns و Metroid Prime 4 دو عنوان جدید معرفی‌شده از این سری هستند که می‌توانند بازیکنان بیشتری را با یکی از نمادهای نینتندو آشنا کنند. هم‌اکنون کوچک‌ترین اطلاعاتی از بازی در دست نیست، اما طبق اخبار منتشرشده استودیوی رترو که در ساخت سه‌گانه Metroid Prime نقش داشته است سازنده نسخه چهارم Metroid Prime نخواهد بود. بسیار جالب است که مشاهده کنیم نسخه جدید متروید چگونه از جویکان‌های نینتندو سوییچ استفاده خواهد کرد و به چه شیوه‌ای می‌تواند لایه‌هایی جدید به گیم‌پلی بیفزاید.

Ace Combat 7 Skies Unknown

اگر از افرادی باشید که با کنسول پلی‌استیشن ۱ خاطرات زیادی دارند، قطعا با Namco آشنایی دارید؛ استودیویی که سازنده بسیاری از آثار AAA نسل پنجم بود و لوگوی آن بر روی برترین آثار آن دوران نقش می‌بست. سری Tekken و Ace Combat همگی تحت نظر نامکو مراحل ساخت خود را سپری کردند و به مهم‌ترین آثار ژانر خود تبدیل شدند. Ace Combat با تلاش نامکو به نماد سبک اکشن هوایی تبدیل شد و حتی انتشار عناوینی همچون H.A.W.X نتوانست مانعی برای از دست دادن این جایگاه باشد. سری Ace Combat فراز و فرودهای زیادی را تجربه کرده است و علی‌رغم تعداد طرفداران کم‌تعداد خود (که نشات‌گرفته از سبک آن است) همچنان یک مجموعه اصیل و دوست‌داشتنی در ژانر اکشن هوایی است. Ace Combat 7 Skies Unknown اولین عنوان این سری در نسل هشتم است که در ابتدا برای پلی‌استیشن ۴ رونمایی گردید و مدتی بعد ساخت آن برای ایکس‌باکس وان و پی‌سی تایید شد. نبردهای موجود در Ace Combat به تنهایی جذاب هستند و اگر این عامل را در کنار گرافیک نسل هشتمی قرار دهیم با یکی از بهترین‌های این ژانر روبه رو خواهیم شد. نسخه پلی‌استیشن ۴ بازی از هدست واقعیت مجازی سونی پشتیبانی می‌کند و چندین ماموریت انحصاری برای این بخش در نظر گرفته شده تا یکی از بهترین تجربیات موجود با پلی‌استیشن وی آر به واسطه این عنوان رقم بخورد.

Cyberpunk 2077

بازی Cyberpunk 2077 یکی از عناوینی است که در نسل پیش معرفی شد و سپس در سکوت خبری فرو رفت. با گذشت چیزی حدود پنج سال از رونمایی بازی نمایش یک گیم‌پلی کوتاه از آن به آرزویی برای بازیکنان تبدیل شده است. Cyberpunk 2077 عنوانی در سبک نقش‌آفرینی بوده که از بخش مالتی‌پلیر نیز برخوردار است. با موفقیتی که استودیوی لهستانی سی‌دی پراجکت طی چند سال اخیر با سری ویچر کسب کرده انتظارات از سایبرپانک ۲۰۷۷ بسیار بالاست. اطلاعات بسیار کمی از بازی در دسترس قرار دارد و سبک و تم داستانی تنها عناصری هستند که از آن‌ها آگاهی داریم. آهنگساز نسخه دوم و سوم سری ویچر نیز در ساخت موسیقی‌های این عنوان نقش دارد تا Cyberpunk 2077 از بعد شنیداری در سطح دیگر عناوین این استودیو قرار گیرد. با این اوصاف اگر شایعات شکل‌گرفته پیرامون بازی را بررسی کنیم همچنان نمی‌توان درباره این عنوان شناخت پیدا کرد. سوال‌های بسیاری در ذهن بازیکنان وجود دارد که جواب آن‌ها تنها در دست این استودیو قرار گرفته و مشخص نیست که این روند تا چه زمانی ادامه پیدا خواهد کرد. پی‌سی تنها پلتفرم مقصد این بازی است، اما احتمال انتشار آن بر روی پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان وجود دارد.

Metro Exodus

معرفی بازی Metro Exodus یکی از غافلگیری‌های نمایشگاه E3 2017 بود و کسی انتظار رونمایی از نسخه جدید سری Metro را نداشت. دو عنوان اصلی این مجموعه که با نام‌های Metro 2033 و Metro Last Light انتشار یافتند به دلیل اتمسفر گیرای خود توانستند به یکی از مهم‌ترین عناوین نسل هفتم تبدیل شوند. Metro Exodus اما تفاوت‌های بیشتری با دو نسخه قبل دارد که در ادامه آنان را شرح خواهیم داد. در Metro Exodus آزادی عمل بیشتری به بازیکن داده می‌شود و وجود المان‌های سبک جهان-باز در آن تایید شده است؛ البته نباید از یاد برد که Exodus یک عنوان جهان-باز نیست اما گستردگی مراحل ویژگی‌های یک اثر سندباکس را به این عنوان تزریق کرده است. چرخه شب و روز در بازی وجود دارد و مطمئنا باید شاهد تاثیرپذیری گیم‌پلی از این ویژگی باشیم. بازیکن همانند گذشته کنترل آرتیوم را بر عهده خواهد گرفت که برای بقا در روسیه در تلاش است. اکشن خوش‌ساخت و تنوع بیشتر اسلحه‌ها از جمله انتظاراتی است که از این عنوان داریم و امیدواریم تا اکشن بازی با جذابیت بیشتری در گیم‌پلی پیاده‌سازی شود. وجود گرافیک فنی بالا از یک اثر نسل هشتمی انتظار بالایی نیست و دوست داریم تا سازندگان نسخه ایکس‌باکس وان ایکس بازی را به نمایش بگذارند و حداکثر قدرت آن را به تصویر بکشند.

Prince of Persia Sequel

یوبی‌سافت با انتشار نسخه‌های متعدد Assassin’s Creed و Far Cry در سال‌های اخیر به یک کمپانی منفور تبدیل شده و با مسیری که این ناشر انتخاب کرده است بازگرداندن عناوینی همچون Splinter Cell و Prince of Persia کمی دور از ذهن به نظر می‌رسد. سال‌هاست که طرفداران سبک اکشن ادونچر خواستار ادامه یافتن سری Prince of Persia هستند، اما یوبی‌سافت هرباره با نسخه‌ای ویرایش شده از Assassin’s Creed به استقبال طرفداران می‌آید. در سال ۲۰۱۶ نسخه‌ای از این سری پرهیاهو راهی بازار نشد و به این دلیل برخی حدس می‌زدند که یوبی‌سافت کار بر روی عنوانی جدید از Prince of Persia را آغاز کرده است، در حالیکه این کمپانی همانند گذشته به روند شیردوشی از Assassin’s Creed ادامه داد و نسخه جدید آن را با عنوان Origins معرفی کرد. عرضه یک کالکشن از نسخه‌های The Sands of Time ،Warrior Within و The Two Thrones نیز می‌تواند انتخاب خوبی برای مشاهده بازخورد بازیکنان باشد، به خصوص آنکه تب و تاب عناوین ریمستر شده در نسل هشتم بالا گرفته و این امر به یکی از معمول‌ترین شیوه‌های عرضه یک بازی در چند سال اخیر تبدیل شده است. قرار دادن شاهزاده دوست‌داشتنی در محیط‌های وسیعی که به واسطه قدرت کنسول‌های این نسل به سادگی قابل طراحی است، می‌تواند یکی از برترین عناوین اکشن ادونچر تاریخ یوبی‌سافت را شکل دهد. این مجموعه پتانسیل زیادی برای ساخت دنباله‌های بیشتر دارد و امیدواریم تا پس از سال‌ها بتوانیم دیداری با این شاهزاده خوش‌نام داشته باشیم.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *