انسان های پرنده در آسمان شهر نیویورک

نیویورک

نیویورک

جمعه ی هفته ی قبل شهروندان نیویورکی سه نفر را دیدند که بر فراز آسمان منهتن در حال پرواز هستند. آن ها که به نظر می رسید مستقیما از کمیک بوک ها به بیرون پریده اند، تبلیغی زیرکانه برای فیلم Chronicle بودند. این فیلم دو روز دیگر اکران می شود. آن سه نفر انسان نیستند بلکه هواپیماهای کنترل از راه دور نسبتا پیچیده ای هستند که مخصوص این کار طراحی شده اند.

داستان فیلم درباره ی سه دانش آموز دبیرستان است که کشف می کنند قدرت های فرابشری مانند پرواز دارند. استدیو برای انجام این کار به سراغ کمپانی Thinkmodo که در این جور کارها تخصص دارد رفت. در گذشته آن ها ویدیویی برای فیلم Limitless ساخته بودند که از تلویزیون واقع در میدان تایمز در نیویورک پخش شد. فیلم Limitless درباره ی قرصی به نام NZT است که به انسان اجازه می دهد از تمام ۱۰۰% مغزش استفاده کند. ویدیوی ساخته شده تبلیغی برای قرص NZT بود ولی آن زمان کسی نمی دانست که مربوط به فیلم Limitless است!

جیمز پرسلی یکی از پایه گذاران کمپانی Thinkmodo گفت از طرف استدیوی فاکس قرن بیستم با او و همکارش مایکل کریویکا تماس گرفتند و پیشنهاد یک طرح تبلیغاتی زنده برای فیلم Chronicle را دادند. انجام این کار تنها سه هفته ی پیش تایید شد. آنها سه ماکت هواپیما ساز از اورگون، پنسلوینیا و نیویورک استخدام کردند تا این سه هواپیما و دو هواپیمای جایگزین را بسازند.

پرسلی گفت هواپیما ها بسیار پیچیده هستند، از الیاف کربن ساخته شده اند، با باتری کار می کنند و هر کدام از ۲۰۰ قطعه جداگانه تشکیل شده اند. اشخاص پرنده یک متر و هشتاد سانتی متر قد داشتند و وزن هر کدام یک کلیوگرم و ۸۰۰ گرم بود. هواپیما ها در طول یک هفته ساخته شدند که تقریبا نصف زمانی است که برای ساخت همچین هواپیماهایی لازم است.

پرسلی دقیقا نگفت اشخاصی که هواپیما ها را کنترل می کنند چه کسانی هستند ولی گفت که آن ها عضو آکادمی آیرودینامیک ماکت سازی هستند و مهارت های بسیار شگفت انگیزی دارند. آن ها قبل از این که هواپیما ها را در نیویورک پرواز بدهند، دو روز در لانگ آیلند تمرین کردند. هر کدام از این هواپیما ها ۶ دور اطراف رودخانه ی هادسون گشتند که هر کدام به خاطر کمبود باتری ۵ دقیقه طول کشید. یکی از آن ها در رودخانه سقوط کرد که به وسیله ی گشت بندر نیویورک بیرون کشیده شد.

برخلاف ویدیوی Limitless که دلیل اصلی آن پس از فراگیر شدن در اینترنت آشکار شد، این ویدیو دقیقا نشان می دهد که این کار چگونه انجام شده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *